News Flash:

Ghid auto - Buna Ziua Iasi Romanii cumpara tot mai multe masini second-hand

10 Iunie 2009
767 Vizualizari | 0 Comentarii
Ghid auto Buna Ziua Iasi Romanii cumpara tot mai multe masini second hand
• In primele cinci luni ale anului 2009, romanii au cumparat peste 117 mii de masini second-hand, in timp ce numarul masinilor noi cumparate in acest an de romani a ajuns la putin peste 50 de mii • In tot acest timp, cel putin in anul 2009, Programul de innoire a parcului auto pare a fi un esec total Vanzarile de masini noi scad cu fiecare luna care trece. Criza acuta financiara, esecul Programului Rabla in anul 2009 si pretul mai mic al masinilor second-hand sunt tot atatea motive care au facut ca romanii sa prefere tot mai mult un autoturism la mana a doua in dauna unuia nou. Astfel, in primele cinci luni ale anului 2009, romanii au cumparat peste 117 mii de masini second-hand, in timp ce numarul masinilor noi cumparate in acest an de romani a ajuns la putin peste 50 de mii. Mai exact, in timp ce inmatricularile de automobile noi au scazut cu 57,5% in primele cinci luni, la 51.648 de unitati, inregistrarile de masini rulate au urcat cu 70,5%, la 117.429 de unitati, conform datelor Directiei Regim Permise si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Anul precedent, in perioada ianuarie-mai au intrat in circulatie 121.631 masini noi si 68.856 de automobile rulate. Numarul inmatricularilor de masini noi a scazut cu 53,4% in luna mai, comparativ cu aceeasi luna din 2008, de la 24.650 de unitati la 11.475 de automobile. In ceea ce priveste masinile second-hand, numarul acestora a urcat cu 64,1%, de la 10.753 de unitati la 17.705 unitati. Potrivit statisticilor DRPCIV, Dacia a avut cele mai multe inmatriculari de masini noi in luna mai, respectiv 3.938 de unitati, in coborare cu 38% fata de mai 2008, cand au fost inmatriculate 6.376 de masini. Urmatoarele sunt marcile Renault, cu 955 unitati (scadere cu 49,8%), Volkswagen, cu 955 unitati (-47,4%) si Opel, cu 717 masini (-50%). Pe segmentul second-hand, Volkswagen a fost cea mai vanduta marca in luna mai, cu 4.511 masini (in crestere cu 74%), urmata de Opel, cu 2.264 unitati (+64,8%) si Ford, cu 2.049 automobile (+84,6%). Programul Rabla, un esec In tot acest timp si poate ca o cauza principala a faptului ca romanii se ingramadesc sa-si cumpere masini vechi, Programul de innoire a parcului auto pare a fi un esec total, cel putin in anul 2009. Pana in anul 2008, acest program parea sa revigoreze industria auto. Incepand de anul acesta, cand romanii au uitat sa mai treaca prin showroom-uri, schema guvernamentala de subventionare a industriei auto a dat rateuri, scrie Saptamana financiara. Cresterea scontata a fost anemica si, pentru prima data de la introducerea programului, volumul de masini subventionat nu s-a materializat decat intr-un procent de 60%. Evident, autoritatile ar putea spune ca este de vina criza. Dar in Germania, Franta, Italia si alte state unde sisteme similare au fost introduse anul acesta, dupa caderi masive ale pietei, vanzarile de masini s-au revigorat rapid, aducand cresteri fata de anul anterior. Principala cauza a esecului acestui program (in afara de cotele acordate dealerilor auto si de modalitatile grele si complicate de decontare) este suma mica acordata de Guvern ca si prima de casare. Mai exact, masinile vechi din piata care valorau sub o mie de Euro s-au cam epuizat, iar cele care mai exista sunt detinute de persoane care n-o sa-si permita niciodata diferenta pana la una noua. Din acest motiv, pentru a putea tenta proprietarii vehiculelor care se vand inca la preturi de 1.500-2.000 de Euro, statul trebuia sa acorde o prima de casare cam la acelasi nivel (macar cu 50 la suta mai mare decat in prezent), mai ales ca banii erau recuperati din TVA, impozit pe masina, alte taxe. O alternativa era obligarea vanzatorilor sa contribuie cu o suma egala, asa cum in unele cazuri s-a petrecut benevol, cu destul succes.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1322 (s) | 24 queries | Mysql time :0.014984 (s)