News Flash:

Ghid Auto BUNA ZIUA Iasi - Topul masinilor vandute in Uniunea Europeana

6 Ianuarie 2010
928 Vizualizari | 0 Comentarii
Wolkswagen Polo se mentine in topul celor mai vandute marci auto
Dupa ce la inceputul anului 2009 existau prognoze extrem de nefavorabile si scaderi masive, spre sfasitul anului lucrurile s-au imbunatatit considerabil. Topurile privind vanzarile in Uniunea Europeana aduc o serie de noutati, dar in linii mari se bazeaza pe aceiasi actori consacrati de ani buni. O serie de programe de stimulare a vanzarilor, introduse in mai toate tarile Europei, au fost de natura sa salveze industria auto de pe continent, o masura care, surprinzator, in Romania - tara care aproape ca inventase acest gen de subventie - nu a avut nici un efect vizibil. Pe ansamblu, multe tari sunt capabile la aceasta ora sa raporteze cresteri fata de anul trecut, iar acest lucru este valabil si pentru unele marci prezente pe piata europeana, fie ele locale sau importate de pe alte continente.

Dacia
s-a numarat printre cele cateva, trei sau patru marci, care au vandut mai mult decat in 2008, ajutata fiind de Germania, cu un program de stimulare remarcabil si indraznet, insa marca autohtona ramane departe de volumele inregistrate in top 10. Popularitatea masinilor a fost influentata, evident, de cea mai mare piata, Germania, care a ajutat cum s-a priceput mai bine, astfel ca marcile locale au fost cel mai bine sprijinite. Masina anului, la propriu, care nu a reusit sa primeasca acest titlu de la jurnalisti, in concursul cu acest nume, dar l-a primit de la public, prin cumpararea sa, a fost Volkswagen Golf, un autoturism extrem de echilibrat, apropiat de idealul unui vehicul deopotriva popular, eficient si performant. Golf a reusit sa recupereze titlul de cel mai vandut model din Europa, pierdut in anii trecuti in favoarea lui Peugeot 207 sau Ford Fiesta, departandu-se usor de orice concurenta. In urma sa, nu mai putin de 6 modele demonstreaza ca segmentul B, al masinilor mici, este cel mai apreciat si cautat, cu un procent ce se apropie de un sfert din totalul pietei europene. La nivelul marcilor, liderul este si aici neschimbat, Volkswagen pastrandu-si titlul de cel mai vandut brand, fiind si printre putinii producatori care au recuperat pierderile cauzate de criza si au trecut pe plus in a doua jumatate a anului. Spre sfarsit de an, o evolutie remarcabila a avut Renault, sustinuta de noile modele din gama Megane, dar si de Clio face-lift.

Printre marcile cu cele mai mari cresteri se numara si Fiat, piata proprie Italia, avand un cuvant greu de spus in aceasta evolutie. De altfel, cele mai mari 5 piete ale UE au fost si cele care au adus schimbarea in bine, toate avand, in cursul lui 2009, programe de tip "Rabla": Germania, Italia, Marea Britanie, Franta si Spania. In Europa, in tarile centrale si din est au functionat mai slab, desi Polonia, de exemplu, este una dintre tarile care nu au avut scadere la industria auto, fiind consecventa cu intreaga economie, de asemenea pe plus. Slovacia s-a comportat si mai bine, reusind sa salveze nu doar vanzarile, dar si productia, din ce in ce mai mare. Pe modele, Skoda Octavia s-a dovedit a fi cea mai ceruta masina, in continuare, fiind urmata de Fabia si, abia pe locul al treilea, de Dacia Logan. Aceasta din urma pare a fi convins mai degraba locuitorii din Vest decat pe cei din fostul bloc comunist, poate si pentru ca renumele fostei Dacia 1300 este inca prezent in memoria colectiva. Caderea totala pe pietele estice si centrale a fost de circa 30%, mult peste nivelul mediu din UE. Unul dintre motive a fost absenta unor programe de stimulare in cele mai multe dintre tarile estice. Ungaria si Romania au avut cea mai mare scadere. Cea mai mare ingrijorare a specialistilor din industrie vizavi de Europa Centrala si de Est (in general noi membri ai UE) nu este legata neaparat de volumele mici, ci mai ales de volatilitatea pietelor si dificultatea de a face previziuni si business-planuri pe termene mai lungi.

industria auto dacia volkswagen golf peugeot 207 ford fiesta renault
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2351 (s) | 22 queries | Mysql time :0.092135 (s)