News Flash:

Ghid Pagina lui peste Buna Ziua Iasi -Etapele operatiunii de curatare - lubrefiere a unei mulinete (FOTO)

20 August 2009
4959 Vizualizari | 0 Comentarii
1. Se scoate tamburul si coarba (fig. 1). 2. Se desfileteaza surubul de blocaj al piulitei rotorului (fig. 2). 3. Se scoate rotorul si se sterge axul. Ca mainile sa fie curate continuu, se foloseste o laveta de bumbac ( fig. 3). 4. Se scoate capacul ornamental care constituie siguranta de acces la suruburile ce acopera capacul angrenajului principal. 5. Se da jos capacul de protectie al angrenajului prin desurubarea celor 3-4 suruburi. 6. Se scoate pinionul principal si se incep operatiunile de curatare cu ajutorul unei periute si putina motorina. Piesele se curata pana se degreseza complet si mecanismele de metal incep sa luceasca (fig 4). 7. Punctele de ungere cu vaselina: a. Pinionul de atac - Se ia pe varful unei pensete putina vaselina si se pune pe axul pinionului. b. Pinionul principal - Se pune un punct de vaselina pe angrenajul sistemului du-te-vino al axului si un punct de vaselina pe angrenajul principal (fig. 5). 8. Incepe montarea angrenajelor, in ordinea inversa demontarii. Mare atentie! A nu se uita ungerea suprafetei nefunctionale a pinionului principal, care trebuie gresat pentru alunecarea usoara pe umerii capacului de protectie (fig. 6).
9. Ungerea rulmentului se face cu un ulei special (la o parte din mulinetele Shimano acest ulei se gaseste in cutia cu accesoriile mulinetei) sau cu ulei de mecanica fina in celelalte situatii. 10. Se monteaza capacul de protectie al pinioanelor. 11. La mulinetele cu grad complex de angrenaje este indicat ca service-ul la mulinete sa fie asigurat de persoane care sunt obisnuite cu aceste manevre de curatare. In general, firmele constructoare (mai ales firmele consacrate) au rulmenti cu capac de protectie care nu permit intrarea sau iesirea impuritatilor si nici a uleiului in cazul in care dorim sa le gresam. Atentie la piesele de dimensiuni reduse. Orice montare a lor in alta pozitie duce la nefunctionarea sistemului pentru care este produs. 12. Se monteaza rotorul, se strange piulita de fixare a acestuia (fig. 7), se pune pe axul surubului de blocare a piulitei. Se monteaza manerul. 13. Obligatoriu, dupa inchiderea totala a capacelor mulinetei se pune o picatura de ulei pe axul mulinetei. Se invarte manivela de cateva ori pentru ca picatura de ulei, prin alunecare pe ax, sa faca gresare in pinionul de atac. 14. Degresarea si ungerea rulmentului de la galet (acolo unde exista). Se desface surubul galetului, se scot bucsele si piesele, se degreseaza si se ung cu ulei. Pe rulment se toarna o picatura de ulei (fig. 8). 15. Se monteaza tamburul. In perioada in care mulineta nu este folosita, atat la cele cu frana pe fata cat si la cele cu frana pe spate, frana va fi lasata liber (foarte slabita) ca elementele ce compun ambreiajul sa nu sufere modificari prin compresia lor inutila in pauza mulinetei.


















Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1547 (s) | 22 queries | Mysql time :0.026411 (s)