News Flash:

Ghid Sanatate Buna Ziua Iasi - Alimentatia in sezonul rece

12 Ianuarie 2010
959 Vizualizari | 0 Comentarii
Portocalele reprezinta o sursa importanta de vitamina C
• Vitaminele care sustin activitatea sistemului imunitar sunt vitamina C si A • Aportul zilnic recomandat de vitamina C este de 200 mg, care pot fi gasite intr-un ardei rosu de marime medie, doua portocale sau un grapefruit, 100 g de patrunjel

Alimentatia alaturi de un stil de viata echilibrat ajuta organismul sa tina bolile la distanta. Vitaminele care sustin activitatea sistemului imunitar sunt vitamina C si A. Aportul zilnic recomandat de vitamina C este de 200 mg care pot fi gasite intr-un ardei rosu de marime medie, doua portocale sau un grapefruit, 100 g de patrunjel. Aportul zilnic de vitamina A recomandat este de 800 micrograme, care pot fi procurate din morcovi, ficat, peste, ou, unt.

Mineralele de care are nevoie sistemul imunitar sunt: zinc - 10 mg pe zi, care se gaseste in fructe de mare, seminte de dovleac, paine si cereale integrale, seleniu - 55 micrograme/zi. Surse principale pentru procurarea lui sunt nucile, painea, pestele, carnea, ouale. Iaurturile probiotice, cum sunt cele care contin tulpina L Casei Imunitass, ajuta la intarirea sistemului imunitar, iar organismul face fata mai bine agentilor patogeni care apar in sezonul rece. Potrivit specialistului, alte surse de probiotice sunt: usturoiul, bananele, anghinarea, ceapa, ovazul, chefirul si muraturile, cele preparate traditional, puse la murat cu sare, nu facute cu otet. O alimentatie variata si echilibrata este recomandata in orice anotimp. Merele au un rol important in aceasta perioada. Sunt surse de antioxidanti si vitamine.

Produsele lactate nu trebuie sa lipseasca din meniul zilnic fiindca furnizeaza proteine de calitate superioara si sunt principala sursa alimentara de calciu. Absorbtia calciului este conditionata de un aport suficient de vitamina D. In anotimpul friguros, din cauza expunerii foarte reduse la soare, sinteza endogena de vitamina D scade dramatic, deci e nevoie de un aport alimentar la nivelul necesarului zilnic de 5 micrograme. Sursele principale sunt pestele gras, ficatul, alimentele imbogatite cu vitamina D, de regula produse lactate. Vitamina D are rol demonstrat in modularea sistemului imunitar. Alimente din cereale integrale sunt o sursa de fibre esentiale pentru un sistem digestiv sanatos, dau senzatia de satietate si ajuta la mentinerea greutatii normale. Pestele este o importanta sursa de proteine si acizi grasi omega 3, care reduc nivelul colesterolului rau. Alimentele grase trebuie inlocuite cu cele cu continut scazut de grasimi. Carnea si legumele pot fi gatite delicios fiind fierte sau facute la gratar.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

vitaminele vitamina c vitamina a mineralele zinc seleniu calciu
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1605 (s) | 22 queries | Mysql time :0.043913 (s)