News Flash:

Ghid Sanatate Buna Ziua Iasi - Apetitul trebuie controlat

28 Iulie 2009
761 Vizualizari | 0 Comentarii
Ghid Sanatate Buna Ziua Iasi Apetitul trebuie controlat
Invatarea controlului apetitului este un pas foarte important in incercarea de a reduce din kilogramele in plus. Este important ca omul sa poata face diferenta intre foamea reala si dorinta psihologica de a manca. Odata ce sunt identificate aceste senzatii, mai este necesara doar invatarea unui control al raspunsului la aceste senzatii. SfatulMedicului.ro scrie ca oamenii mananca atunci cand sunt foarte flamanzi si continua sa manance dincolo de senzatia confortabila de satietate. Obisnuirea cu acest tip de a manca va duce la cresterea ponderala. Satietatea se refera la perioada de timp in care o persoana se simte plina. In ciuda listei de reactii pe care foamea si satietatea fiziologica le declanseaza, apetitul determina cel mai frecvent cat de mult mananca o persoana. Aproape oricine mananca si pentru alte motive decat foamea. Unii au invatat sa manance dupa ceas, deci mananca dupa un anumit program, indiferent daca le este foame sau nu. Factorii de declansare a apetitului sunt de tip psihologic si pot fi foarte puternici in declansarea supraalimentarii. De aceea este utila tinerea unui jurnal alimentar in care sa fie trecute sentimentele simtite inainte, in timpul si dupa ce o persoana mananca din alte motive decat foamea. Persoanele care recunosc ca uneori asteapta prea mult pana sa manance sau deseori mananca dincolo de punctul de confort ar putea avea beneficii din tinerea unui jurnal despre senzatia de foame, sub forma de scala. Apoi sa analizeze ce si cat de mult mananca - comparativ, in momentele in care ii este foarte foame si in cele in care senzatia abia a aparut. Apoi e bine sa incerce sa-si modifice programul de masa pentru a implini la timp nevoile de hrana ale organismului. Pentru a reusi controlarea apetitului este indicata consumarea de proteine la fiecare masa. Acestea actioneaza ca un supresant al apetitului si controleaza senzatia de foame. Alimentele de baza pe zaharuri simple trebuie evitate, iar mesele mici si frecvente ajuta la reducerea intensitatii foamei si mentinerea unei bune functionari a metabolismului. De asemenea, trebuie consumate cantitati mai mari de fibre alimentare, iar activitatea fizica nu trebuie sa lipseasca pentru ca ajuta la reglarea apetitului pentru a controla foamea si consumul de alimente.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1518 (s) | 24 queries | Mysql time :0.035503 (s)