News Flash:

Ghid Sanatate Buna Ziua Iasi - Beneficiile capsunilor pentru sanatate

16 Februarie 2010
2635 Vizualizari | 0 Comentarii
• Specialistii recomanda ca fiecare persoana sa consume cel putin 5 legume sau fructe proaspete zilnic, dar din nefericire, majoritatea oamenilor nu se apropie nici pe departe de aceasta cifra • Adaugand capsuni proaspete la dieta zilnica, fie ele in salate, sosuri sau ca atare, acestea reprezinta o cale minunata de a asigura organismului si sistemului imunitar intariri puternice

Capsunile contin o gama larga de nutrienti, vitamina C fiind in topul acestora. Contin de asemenea si fitonutrienti si antioxidanti, care lupta impotriva radicalilor liberi. Aceste proprietati antioxidante se cred a fi legate de culoarea rosie - stralucitoare a capsunilor. Pe langa vitamina C, capsunile sunt si o excelenta sursa de vitamina K si mangan, precum si acid folic, potasiu, riboflavina, vitamina B5, vitamina B6, cupru, magneziu si acizi grasi omega-3. Capsunile se afla printre cele mai complexe fructe proaspete. Din nefericire, sunt extrem de perisabile. Capsunile proaspete trebuie consumate numai cu cateva zile inainte de momentul consumului. Atunci cand este sezonul lor, acest lucru chiar nu va crea probleme. Dar in celelalte perioade ale anului poate fi necesar sa fie cumparate capsuni congelate care isi pierd majoritatea proprietatilor nutritive, daca nu chiar pe toate. La standul cu fructe trebuie alese numai capsunile durdulii, nemucegaite si de culoare rosu aprins. Spre deosebire de alte fructe, capsunile nu continua sa se coaca dupa ce sunt culese, deci trebuie alese cele mai coapte, cele mai rosii si acestea vor delecta cu cel mai bun gust si cel mai mare nivel de nutrienti. Multi considera ca o capsuna de marime medie este mai dulce si mai aromata decat una mare. Cand sunt cumparate capsuni preambalate, trebuie avut in vedere sa nu fie ambalate prea strans, astfel incat sa fie zdrobite. Capsunile sunt bogate in vitamine si minerale, putine calorii, dulci, usor de gasit si usor de preparat.

Bogate in antioxidanti

O dieta bogata in legume si fructe ajuta in combaterea bolilor cardiovasculare, cancerului si previn sau intarzie aparitia multor efecte ale imbatranirii. Cercetatorii au descoperit ca nivelul ridicat de antioxidanti din capsuni poate ajuta la neutralizarea efectelor distructive ale radicalilor liberi din sistem, ajutand in acelasi timp organismul sa isi repare tesuturile, dandu-i acestuia un surplus de vitamina C. Capsunile ajuta la combaterea bolilor de inima, infarcturilor si a bolii Alzheimer. O portie de capsuni va asigura 210 mg de potasiu, un mineral care ajuta la reglarea electrolitilor din corp, diminuand riscul atacurilor de inima si infarcturilor. Capsunile sunt de asemenea bogate si in esteri ai acidului folic, ingredienti cheie in producerea celulelor rosii ale sangelui si posibili adjuvanti in intarzierea instalarii bolii Alzheimer. Capsunile sunt pline de vitamine si minerale. Preponderente sunt vitaminele B2, B5, B6, vitamina K, cupru si magneziu. Mai contin si acizi grasi omega-3. Toate acestea cu numai 45 de calorii per 7 capsuni de marime medie. Desi capsunile pot fi incluse in diverse salate, aperitive si deserturi, pentru a obtine cat mai multe beneficii de la ele trebuie consumate crude, nepreparate si fara adaosuri. Deoarece contin doza zilnica recomandata de vitamina C cand sunt servite crude, incluzand cateva capsuni in portia de cereale de dimineata, acest lucru poate fi considerat un mare favor facut taliei la un cost extrem de scazut. Mai mult decat un produs al verii, capsunile pot fi gasite in orice supermarket in orice moment al anului. Capsunile proaspete pot fi facute piure cu un blender si amestecate cu un iaurt simplu sau cu lapte degresat pentru a obtine o bautura racoritoare si sanatoasa.

Pastrarea capsunilor

Cea mai buna metoda de pastrare a capsunilor este prin scoaterea lor din punga in care au fost cumparate si punerea intr-un vas incapator care se sigileaza cu un ambalaj de plastic. Capsunile nu trebuie spalate inainte de refrigerare, expunerea la umezeala si apoi frig, determinand aparitia mucegaiului. Daca este posibil, trebuie pastrate codita si frunzulitele pana in momentul prepararii. Capsunile sunt bune daca sunt consumate in timp de 4 zile de la cumparare, nu mai mult. Desi tipurile moderne de capsuni sunt mai rezistente la lovituri, culturile locale sunt mai proaspete, mai putin lovite si mai aromate. Capsunile nu contin grasimi saturate, colesterol si sodiu, sunt dulci intr-un mod natural si nu au calorii multe. Adaugandu-le in alimentatia zilnica, in acest fel va fi dat startul unei diete echilibrate si sanatoase si mai ales nedureroase.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1351 (s) | 22 queries | Mysql time :0.013808 (s)