News Flash:

Ghid Sanatate Buna Ziua Iasi - Reguli de baza in fitness

22 Septembrie 2009
826 Vizualizari | 0 Comentarii
Ghid Sanatate Buna Ziua Iasi Reguli de baza in fitness
O serie de reguli de baza ale unui program de fitness eficient ajuta la cresterea rezistentei organismului, modificari ale masei corporale si in final la dezvoltarea unui stil de viata mai sanatos. In primul rand este esentiala diversificarea seturilor de exercitii odata la 3-4 saptamani. Aceasta nu implica in mod obligatoriu introducerea permanenta de noi seturi de exercitii, cat mai ales schimbarea ordinii de efectuare a acestora, incepand chiar cu miscarile de incalzire. Incalzirea poate consta in 5-10 minute de jogging, rotatii ale trunchiului, bratelor si alte miscari de intensitate redusa, care trebuie alternate la un anumit interval de timp, atat pentru a evita un antrenament monoton, cat si pentru a asigura eficienta acestuia. Este importanta adaptarea timpului de realizare a exercitiilor si dificultatea seturilor la progresele facute si la modul in care s-a adaptat organismul noului stil de viata. De exemplu, forta musculara trebuie dezvoltata prin efectuarea a 2 sesiuni de cate minim 20-25 de minute fiecare, saptamanal, care sa includa obligatoriu grupele musculare majore. Rezistenta musculara se obtine prin realizarea de minim 3 sesiuni a cate 30 de minute pe saptamana, prin care sa se lucreze intens musculatura membrelor si a abdomenului. Flexibilitatea organismului se mareste prin 10-12 minute de stretching zilnic, efectuat in mod corect si fara graba. Specialistii revistei Sfatulmedicului.ro recomanda modificarea progresiva a pauzelor dintre repetitiile din cadrul aceluiasi set de exercitii, de la scurt la mediu, precum si cresterea vitezei de realizare a acestora, fara sa se piarda din calitate. Timpul de odihna intre seturi poate ajunge, in functie de nivelul de solicitare, si la 3 minute, insa este de preferat ca, pe masura ce rezistenta organismului la efort creste, acesta sa fie diminuat progresiv. Exercitiile fizice au un rol important in controlul greutatii din cauza faptului ca maresc consumul de energie al organismului. Studii recente au demonstrat ca fitnessul nu intensifica metabolismul doar in timpul antrenamentului propriu-zis, dar il si mentine crescut pentru o perioada mai lunga de timp dupa incheierea exercitiilor, permitand organismului sa arda in continuare un numar crescut de calorii.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1351 (s) | 22 queries | Mysql time :0.020141 (s)

loading...