News Flash:

Ghid Sanatate Buna Ziua Iasi - Somnul de dimineata este boala curata

1 Decembrie 2009
3306 Vizualizari | 1 Comentarii
Ghid Sanatate Buna Ziua Iasi Somnul de dimineata este boala curata
• Cercetarile oamenilor de stiinta releva faptul ca ceasul biologic uman functioneaza in deplina concordanta cu energiile din Univers • Orele de somn cele mai bune sunt in pas cu natura, adica 21.00-02.00, la ora 02.00 incepand trezirea naturii • Somnul de dimineata era considerat boala curata


Cercetarile oamenilor de stiinta releva faptul ca ceasul biologic uman functioneaza in deplina concordanta cu energiile din Univers. Noaptea, timp de 12 ore, organismul se incarca cu energie, iar ziua, tot 12 ore, se descarca. Inainte de a se introduce curentul electric si, implicit, radioul si televizorul, in special populatia de la sate era in acord cu ceasul cosmic, sculandu-se odata cu rasaritul Soarelui si culcandu-se imediat dupa apus. Dar maxima incarcare cu energie a organismului are loc intre orele 21.00 si 24.00, scazand treptat din intensitate pana la ora 04.00 dimineata, cand se opreste. Urmeaza un somn relaxant, de cele mai multe ori incarcat cu vise. Consumul maxim de energie are loc ziua, intre orele 9.00 si 12.00. Energia se consuma treptat pana la ora 16.00, organismul deja incepand sa resimta oboseala. Tehnologia avansata, agitatia si stresul cotidian perturba aceste ritmuri ancestrale, conducand la dereglari ale organismului pe care tehnica medicala, ramasa mult in urma celorlalte descoperiri, nu mai poate sa le rezolve in totalitate.

Stimulent si regenerare

Orele de somn cele mai bune sunt in pas cu natura, adica 21.00-02.00, la ora 02.00 incepand trezirea naturii. Somnul de dimineata era considerat boala curata. In timpul somnului se produc anumiti hormoni. Siesta, de obicei intre orele 14.00-15.00, reactiveaza acest proces. Cortizonul produs de organism conditioneaza reactii anti-inflamatoare, linisteste durerea. Actiunea sa este legata de temperatura corpului. Cu cat temperatura este mai scazuta, dimineata sau in timpul siestei, cu atat hormonul este mai activ. Numarul de ore de somn depinde de varsta, de constitutie. Persoanele varstnice dorm mai putin, copiii mai mult. In general trebuie asigurate 8 ore de somn profund. Pentru sistemul imunitar, somnul este vital ca stimulent si regenerare. Substantele care produc somnul stimuleaza si productia de inter-leucina, una dintre cele mai importante arme ale sistemului imunitar. Cand contractam o raceala, inter-leucina este produsa in cantitate mai mare si noi ne "vindecam" dormind. Insomnia poate fi provocata de toxinele patrunse in creier, in caz de boala, intoxicatii de la ficat sau intestin sau din cauza nervilor. Daca aveti prin preajma o apa curgatoare, dormiti in unghi de 90 grade fata de circulatia apei, indiferent de punctul cardinal. Oamenii care dorm paralel cu cursul de apa si in aceeasi directie se trezesc cel mai des epuizati a doua zi, iar daca dorm in directia opusa se trezesc cu capul greu, pentru ca fluxul de energie e prea puternic. Poate creste si tensiunea arteriala in acest caz.
Sursa: www.boli-medicina.com


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

Lau  | #88362
Dupa cum stim, toate bunicile impletesc, cu exceptia celor care nu impletesc. Sunt oameni care au "ceasul bilogic" diferit, si sunt multi asa. Ei au productia interna de melatonina decalata cu un numar de ore, ceea ce face ca adorm mai tarziu si se trezesc mai tarziu decat ceilalti. Nu e nimic rau in asta, doar ca au probleme cu cei care nu inteleg situatia si-i acuza de lenevie. Acesti oameni au productivitate maxima dupa-amiaza si seara si adesea lucreaza in ture de dupa-amiaza.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1393 (s) | 22 queries | Mysql time :0.017780 (s)