News Flash:

Ghid Sanatate Buna Ziua Iasi - Trucuri ajutatoare in curele de slabire

29 Septembrie 2009
2062 Vizualizari | 0 Comentarii
Ghid Sanatate Buna Ziua Iasi Trucuri ajutatoare in curele de slabire
• Fructele se consuma fie ca o masa de fructe, fie ca o gustare intre mese si nu se consuma fructe din categorii diferite • Fructe cu calorii negative: ananas, mango, papaya, kiwi, portocale, lamai, zmeura, grapefruit, capsuni, afine (ajuta la scaderea stratului adipos abdominal) si mere • Aceste fructe ard mai multe calorii decat aduc • Inainte de fiecare masa de pranz si seara consumati cate o salata de cruditati ce va crea o senzatie de satietate si veti manca mai putin


Fructele nu se consuma ca desert. Ele se consuma fie ca o masa de fructe, fie ca o gustare intre mese. Nu se consuma fructe din categorii diferire (portocale plus capsuni, ci portocale plus grapefruit sau capsuni plus zmeura).
Exista fructe cu calorii negative: ananas, mango, papaya, kiwi, portocale, lamai, zmeura, grapefruit, capsuni, afine (ajuta la scaderea stratului adipos abdominal) si mere. Aceste fructe ard mai multe calorii decat aduc. Legumele contin aproximativ 90 la suta apa, putine proteine, putine glucide, nu contin grasimi, sunt bogate in vitamine si minerale. Ele au o valoare calorica mica, intre 25-120 calorii la suta de grame (in afara de fasolea uscata, lintea si mazarea uscata). Inainte de fiecare masa de pranz si seara consumati cate o salata de cruditati. Va crea o senzatie de satietate si veti manca mai putin. Preferati legumele specifice zonei geografice in care traiti.
Exista legume cu calorii negative, cum ar fi ceapa (este vedeta arderilor de grasimi), morcov, telina, castravete, sfecla, varza, dovlecei, sparanghel, andive, spanac, fasole verde, conopida, ridiche neagra, ardei iute si broccoli. Pentru crearea unui gust mai bun al mancarurilor in timpul dietei se vor folosi anumite condimente si mirodenii cu calorii negative. Acestea ajuta digestia, distrug grasimile excedentare si dau savoare mancarurilor. Acestea sunt: usturoi, busuioc, patrunjel, marar, tarhon, cimbru, salvie, menta si cuisoare.
Alimentele grase sunt interzise in curele de slabire. Ma refer la carne grasa, peste gras, produse lactate integrale (nedegresate). Evitati grasimile saturate si, chiar daca nu tineti cura de slabire, rezultate din transformari chimice (rafinare) sau termice (prajire). Folositi cantitati mici de ulei de floarea soarelui si mai ales ulei de masline.
Consumati in cantitati mici grasimi benefice provenite din iaurt, smantana si branzeturi. Iaurtul se consuma dimineata sau in salata in loc de ulei. Smantana poate inlocui untul (o lingurita rasa de smantana in supa de legume). Branza dulce se adauga in salate si asigura necesarul de proteine intr-un regim compus din legume si fructe. Este indicata consumarea de branza de vaci si urda. Urda este cea mai indicata in curele de slabire deoarece este preparata din zer si are doar 120 de calorii la suta de grame. Laptele dulce nu este indispensabil pentru adulti. Se consuma, uneori, dimineata cate un pahar de lapte caldut. Nu se combina cu cereale.
Fainoasele nu se exclud de tot in curele de slabire, datorita complexului de vitamine B pe care il contin. Sunt indicate pastele fara ou. Nu se consuma amestecate cu carne, grasime, branza sau zahar. Se consuma cu verdeturi, legume, sos de rosii si mirodenii.
Painea se consuma in cantitate cat mai mica. Se consuma paine integrala, paine neagra si paine graham. Maximul admis in curele de slabire este de trei feliute de paine pe zi. Nu se consuma in nici un caz paine alba.

Cat mai mult peste

Cartofii se consuma fierti sau copti impreuna cu legume si mirodenii cu calorii negative. Zaharul se consuma doar zahar brun (nerafinat) una-doua lingurite pe zi, alternand cu miere de albine. Acestea sunt permise doar in curele de slabire moderate (supraponderali si obezitate de gradul I). In celelalte cazuri este suficient zaharul din fructe (fructoza). Carnea este permisa doar slaba (carnea de vita slaba, de pui fara pielita si de curcan). Aceasta nu se asociaza cu garnitura de cartofi, orez sau paste fainoase, ci doar cu legume si mirodenii cu calorii negative. Carnea, oricat de slaba ar fi, contine grasimi ascunse. Pestele se consuma cat mai des. Cel mai indicat este pestele oceanic (hering, sardine, somon) deoarece are continut foarte mare de acizi grasi esentiali (omega 3 si omega 6) care au multe proprietati deosebit de benefice pentru organism. Se indica si consumul de peste gras, deoarece are continut mare in vitamine liposolubile A, D, E, K. Pestele se asociaza ca si carnea.
Ouale sunt un aliment foarte complex. Sunt indicate ouale fierte tari. Ouale se consuma ca fel unic de mancare, pana in ora 16.00.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1344 (s) | 24 queries | Mysql time :0.013678 (s)