News Flash:

Giubernea trebuie sa plateasca!

15 Iunie 2004
1201 Vizualizari | 0 Comentarii
•Reprezentantii SC Autobuzul SA Iasi au cerut in instanta aproape un milion de dolari de la Mihai Giubernea, pentru pierderile pe care societatea de transport le-a inregistrat anul trecut •Ieri, judecatorii au respins cererea lui Giubernea de a fi reinstalat in postul de director al firmei de transport •Totodata, magistratii au decis ca Giubernea sa nu primeasca 400 milioane de lei de la firma pe care a condus-o

Scandalul iscat la inceputul anului la SC Autobuzul SA Iasi continua. Ieri, la Tribunalul Iasi a avut loc un nou termen de judecata din dosarul in care reprezentantii firmei iesene de transport in comun au facut actiune in raspundere, cerandu-le judecatorilor sa-l oblige pe Mihai Giubernea, fostul director al SC Autobuzul SA Iasi, la plata sumei de 32,095 miliarde lei. Aceasta suma reprezinta pierderile din activitatea de exploatare inregistrate de firma in anul 2003, in perioada in care a fost condusa de Giubernea. Reclamantii si-au bazat cererea pe raportul de audit facut de Serviciul de Audit Intern din cadrul Primariei municipiului Iasi. Raportul nr. 1972 arata ca, in anul 2003, au existat deficiente de conducere si organizare deosebit de grave. La 30 iunie 2002, a fost incheiat protocolul de divizare a RATC, in urma caruia SC Autobuzul SA a preluat pierderi de 26,840 miliarde de lei si datorii de 24,272 miliarde lei. Dupa divizare, in doar un an de zile, datoriile au ajuns la 77,827 miliarde lei, la sfarsitul anului 2003. Conform raportului, 74,84 la suta din datorii reprezentau restante la plata impozitelor la bugetul de stat, plata asigurarilor sociale si de sanatate si penalitati. Aceste pierderi au atras demararea masurilor de executare silita, blocarea conturilor bancare si instituirea sechestrelor asiguratorii asupra disponibilitatilor financiare ale firmei. Asa cum au aratat reclamantii, toate acestea s-au intamplat din cauza lui Giubernea, care ar fi impins firma spre faliment. In raportul de audit au fost sesizate cateva probleme invocate si de reclamanti. Contactat telefonic, actualul director al SC Autobuzul SA, Maricel Gherca, a declarat ca nu se poate inca pronunta asupra responsabilitatii cuiva privind ceea ce s-a intamplat la firma de transport in comun. "Decizia actionarii in instanta a lui Mihai Giubernea nu-mi apartine. Aceasta decizie apartine Adunarii Generale a Actionarilor. Nu stiu a cui este responsabilitatea pentru ce a avut loc la Autobuzul. Oricum, nu ma pot pronunta, nu sunt instanta de judecata", a afirmat telefonic, ieri dupa-amiaza, Maricel Gherca.

Probleme

La 7 martie 2003, conducerea Autobuzul SA a incheiat un contract de achizitionare carburanti cu OMV Romania Mineraloel SRL, care a ramas neonorat, desi firma de transport a achizitionat motorina de la alti furnizori, carora le-a fost achitat carburantul la timp. O a doua problema a fost aceea ca directorul ar fi dispus casarea a 21 de autobuze, fara a finaliza aceasta actiune, deoarece nu exista certificate de radiere. Un alt prejudiciu major, in opinia reclamantilor, ar fi fost provocat de contractul de inchiriere incheiat intre Autobuzul SA si SC Bursa Moldovei SA la 17 aprilie 2003, fara aprobarea Consiliului Local. Acel contract avea ca obiect inchirierea a 30 de microbuze cu 1.520 de Euro. Totusi, in perioada mai - decembrie 2003, firma de transport a inregistrat pierderi de 16 miliarde lei. In intampinarea depusa in instanta, Mihai Giubernea a negat toate acuzatiile si a cerut respingerea cererii facute de reclamanti.

Respingerea cererii lui Giubernea

Tot ieri, judecatorii au respins cererea lui Mihai Giubernea de nulitate absoluta a hotararii luate de SC Autobuzul SA de a-l suspenda din functie. Giubernea le ceruse magistratilor sa constate nulitatea absoluta a hotararii de la 1 martie 2004, luata de Adunarea Generala a Actionarilor (AGA) a firmei de transport. Giubernea si-a motivat cererea prin faptul ca hotararea AGA nu a respectat dispozitiile Codului Muncii si a mai aratat ca AGA nu i-a adus la cunostinta hotararea luata decat la 15 martie 2004, adica dupa 14 zile, desi aceasta ar fi avut obligatia sa il anunte in maximum cinci zile. Totodata, fostul director a aratat ca firma nu a formulat plangere penala impotriva sa, astfel hotararea fiind emisa in mod nelegal. In acelasi timp, Giubernea si-a motivat cererea pe baza unor aspecte din Contractul de Performanta, in care a fost specificat ca revocarea directorului general in cazul neindeplinirii functiilor trebuie precedata de acordarea unui preaviz de cel putin 30 de zile, iar acesta a fost suspendat din functie a doua zi dupa hotararea AGA, adica la 2 martie 2004. Giubernea a mai cerut instantei sa oblige SC Autobuzul SA sa-i plateasca drepturile salariale pentru intreaga perioada in care a fost suspendat. Totusi, SC Autobuzul SA, reprezentata de directorul general interimar Maricel Gherca, a cerut respingerea cererii lui Giubernea, fapt care s-a si intamplat.
Ciprian NEDELCU
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1350 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018507 (s)