News Flash:

Golaniile de la RATEC

24 Martie 2004
1466 Vizualizari | 0 Comentarii
Nasul si finul distrug orasul •Circa 33 de mii de dolari americani nu au fost incasati la data scadenta, incalcandu-se astfel prevederile legale in vigoare privind repatrierea valutei •Cladirile istorice de pe strada Cuza Voda sunt in pericol de a se prabusi din cauza inconstientei conducerii RATEC - nas si fin •Abalasei si Stoica au importat tramvaie si troleibuze second hand fara a avea dreptul Directorul Regiei Autonome de Transport Electric in Comun, Neculai Abalasei, impreuna cu finul sau, inginerul sef Cristian Stoica, fac ce vor cu banii iesenilor. Mai mult decat atat, cei doi acopera in acte, ca pisica in nisip, mizeria din curtea Regiei, jongland cu miliardele municipalitatii fara nici un fel de jena. Cine stie cat din acesti bani intra in buzunarele celor doi si ale acolitilor lor. In ultimele editii ale cotidianului ZIUA de Iasi au fost publicate o serie de articole care prezinta pe larg rezultatele anchetei de presa facute de reporterii ZIUA de Iasi, care au scos la suprafata numeroase ilegalitati ale conducerii RATEC, al caror rezultat poate fi o catastrofa rutiera cu un numar impresionant de victime. Mai simplu spus, oricand unul dintre tramvaiele sau troleibuzele lui Abalasei se poate rasturna, iar calatorii nu ar mai avea nici o sansa de supravietuire. Nimeni nu a intervenit in timpul directorului Abalasei in activitatea Regiei, iar acesta face si desface numai dupa capul sau, aducand transportul electric in comun intr-un stadiu deosebit de periculos. Este nevoie de o actiune concertata de control a tuturor institutiilor care au acest drept, respectiv Inspectoratul de Stat in Constructii, ISCIR - Inspectoratul de Stat pentru Cazane si Instalatii de Ridicat, a controlorilor financiari de la Curtea de Conturi, chiar a Autoritatii Nationale de Control, in conditiile in care exista date certe ca la RATEC Iasi legea este calcata in picioare. Prezentam in continuare alte dezvaluiri, rezultat al investigatiilor de presa, care demonstreaza ca nici legile fiscale nu au fost respectate. Schimbul dintre Regia Autonoma de Transport Electric in Comun (RATEC) si austriacul Alfred Fleissner, respectiv reparatii tramvaie de epoca contra tramvaie second hand, a fost facut fara ca regia locala sa aiba o licenta de barter. Astfel, pur si simplu, exista date care demonstreaza ca Abalasei nu avea dreptul sa faca asemenea schimburi economice. Mai mult decat atat, o suma de circa 33 de mii de dolari americani, contravaloarea lucrarilor de restaurare a unui vagon de tramvai austriac, nu a fost incasata la data scadenta, incalcandu-se astfel prevederile legale in vigoare privind repatrierea valutei. Desi directorului Abalasei i-a fost adusa la cunostinta aceasta situatie, acesta nu a luat nici o masura concreta de rezolvare a problemei in timp util. In plus, partenerul austriac, dupa data cand trebuia sa livreze marfurile in contrapartida, nu si-a respectat in totalitate obligatiile contractuale, trimitand doar o parte din sina de tramvai prevazuta in contract si doua macaze pentru tramvaie, desi acestea nu faceau obiectul contractului. Totul a primit aprobarea directorului Abalasei. Cladiri distruse Un amanunt nesemnificativ, la prima vedere, respectiv eclisele care fac legatura dintre sinele de tramvai, care ar trebui sa fie din alama, sunt acum din otel oarecare. In aceste conditii, specialistii din domeniu au afirmat ca in calea de rulare apar asa-numitii "curenti vagabonzi" care circula in mod intamplator in calea de rulare si in terenul de dedesubt. Efectul distrugator al acestor curenti electrici este inregistrat in cazul conductelor de apa de sub calea de rulare, al conductelor de termoficare, al tuburilor cu circuitele telefonice sau al fibrei optice. Pur si simplu "curentii vagabonzi" au o actiune de burghiu asupra retelelor enumerate. Nimeni nu poate controla actiunea distrugatoare mentionata, care poate provoca pagube imense nu numai prin prisma distrugerilor efective, ci mai ales prin volumul costurilor financiare implicate de reparatiile necesare. Dar si mai grav este ca aceiasi "curenti vagabonzi" afecteaza centrul istoric al municipiului Iasi, respectiv fundatiile cladirilor din zona strazii Cuza Voda. Aici, distanta dintre sinele de tramvai si fundatia cladirilor de pe Cuza Voda, inclusiv sediul Postei Romane din Iasi, in mare majoritate cladiri istorice, este foarte mica. In aceste conditii, simplele eclise din alama ce trebuie folosite, dar care sunt inlocuite de eclisele din otel, provoaca distrugerea sistematica a fundatiilor acestor imobile. Incet - incet, cladirile istorice sunt subrezite de indolenta directorului Abalasei si a finului sau, Cristian Stoica, inginerul sef al RATEC. Nimeni nu a sesizat aceste aspecte, iar angajatii de la Regie chiar daca stiu, tac, pentru ca membrii conducerii formeaza o clica strans unita de legaturi de rudenie. Reamintim ca, inainte de 1989, un proiect de modernizare a municipiului Iasi prevedea ca linia de tramvai de pe strada Cuza Voda sa fie mutata pe bulevardul Independentei, investitie ce nu a mai fost realizata. Contactat ieri telefonic, I. Lupasteanu, inspectorul sef al Inspectoratului de Stat pentru Constructii din Iasi, a afirmat ca astazi va ancheta situatia de la regia condusa de Neculai Abalasei, in ceea ce priveste persoana autorizata sa faca verificarea lucrarilor de constructii. Mentionam ca, din datele detinute in prezent, la RATEC nu exista nici un angajat care sa fie atestat sa verifice lucrarile de reparatii la calea de rulare din oras. Deturnare de fonduri Reporterii ZIUA de Iasi a intrat in posesia unor documente privind planul de investitii al unitatii locale de transport electric in comun pentru anul 2003. Conform acestui plan, aprobat de municipalitatea ieseana, Abalasei avea dreptul sa faca investitii de 500 de milioane lei in tramvaie si 6,5 miliarde lei in troleibuze. Nicaieri in acest act, respectiv "Lista obiectivelor de investitii din patrimoniul public administrat de RATEC Iasi pe anul 2003, cu finantare din fonduri alocate de la bugetul local" nu este specificat ca Regia are dreptul sa investeasca banii in tramvaie la mana a doua sau in troleibuze tot second hand. Si totusi, Abalasei si finul sau Cristian Stoica, la acea vreme seful Serviciului tehnic - investitii, acum inginer sef, au luat la cunostinta de aceasta situatie, dar au facut ce au vrut cu banii municipalitatii. Insumate cele doua sume de mai sus, se poate spune ca fac ce vor cu sapte miliarde lei. Chiar nu vede nimeni ce se intampla cu banii publici ai Primariei Iasi? Vom reveni in editiile viitoare cu alte amanunte despre unele structuri mafiote de la RATEC Iasi, care fac afaceri in dispretul legii si pentru care falsurile in acte publice si uzul de fals sunt nimica toata. Ovidiu NEMTANU
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1227 (s) | 24 queries | Mysql time :0.016449 (s)