News Flash:

Gropile austriecilor blocheaza traficul

16 Aprilie 2008
2993 Vizualizari | 7 Comentarii
• Firma austriaca Martin Rose, care trebuie sa reabiliteze 16,4 kilometri de linie de tramvai, tergiverseaza lucrarile deoarece nu s-a aprovizionat la timp cu piatra pentru a continua proiectul • In plus, firma va continua sa sape santuri, provocand blocaje si mai mari in traficul rutier

Firma austriaca
ce se ocupa de reabilitarea a 16,4 kilometri de linie de tramvai din municipiul Iasi, Martin Rose, are o metoda cel putin ciudata de a lucra. Astfel, firma prefera ca, dupa ce scoate sinele vechi, sa sparga in continuare traseul si nu sa inlocuiasca aceste sine cu altele noi. In felul acesta traficul din Iasi, care si asa era infernal, a devenit un adevarat calvar pentru ieseni. Din momentul in care au castigat licitatia, austriecii nu au facut altceva decat sa blocheze principalele artere de circulatie din oras. Insa ceea ce pare ciudat este metoda de lucru aleasa de acestia. Daca in mod normal ar trebui ca dupa ce taie o portiune de asfalt, pentru a scoate sinele vechi, sa le inlocuiasca cu cele noi, reprezentantii firmei prefera sa mearga in continuare cu lucrarile si sa lase portiunea de sosea taiata. Motivatia ar fi aceea ca productivitatea este mai ridicata daca se lucreaza in acest ritm.

"Ei trebuie sa achizitioneze piatra si au adus deja aproximativ 197 tone de sine gata descarcate in gara. Pana sa puna piatra, mai au de pus si peretii de sprijin, dar, din ceea ce am inteles eu, reprezentantii acestei firme au ales sa nu puna sine dupa ce lucreaza, pentru a avea continuitate in lucrari, dar aceasta e doar o presupunere", a precizat purtatorul de cuvant al Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi, Adrian Mihai. Daca traficul a fost aproape ucis de cand firma a inceput lucrarile pe strada Arcu, cosmarul va continua si in zilele urmatoare si acest lucru este tot din cauza acestei firme, pentru ca, in opinia lor, lucrarile de reabilitare presupun si o strangulare a traficului rutier. Deja soferii pierd minute pretioase in trafic din cauza acestor lucrari, iar o stopare a acestora ar duce la un haos rutier de nedescris. Si cum se pare ca tergiverseaza lucrarile, firma de-abia facandu-si stocul de materiale, perioada de executie a lucrarilor ar putea fi prelungita, iar eventualitatea ca un haos rutier sa se produca ar fi foarte iminenta. Pe de alta parte, dupa ce s-a jucat si cu nervii soferilor, austriecii pun la incercare si rabdarea acestora. "Exista probleme cu traficul auto, in special cu cel din zona Garii, care aproape s-a reglat, doar la primele ore ale diminetii si la orele de varf mai sunt constatate unele probleme. Dar soferii care vin dinspre Canta au alta problema: dupa ce stau la bariera un timp indelungat, traficul se aglomereaza mult mai mult pe urma", a continuat Mihai. In ceea ce priveste contractul incheiat de firma austriaca cu municipalitatea ieseana, Mihai spune ca desi exista un termen de predare, nu s-a ajuns la data scadenta, acesta fiind poate si un motiv pentru care austriecii si-au permis sa lungeasca lucrarile. Reprezentantii primariei nu au putut fi contactati pentru a-si spune punctul de vedere. Atat primarul Gheorghe Nichita, cat si viceprimarii Constantin Neculau si Constantin Adascalitei nu au fost de gasit. "Acest lucru nu tine de competenta mea. Domnul primar Nichita sau viceprimarii va pot oferi aceste informatii", a spus directorul de strategii din cadrul Primariei municipiului Iasi, Cosmin Coman.

reabilitarea martin rose haos rutier constantin neculau
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (7)

relu  | #33808
ba dar lasati oamenii sa-si termine treaba odata ca poate va lasa cu ditamai santierul si atunci sa va vad
nimic nu va convine carcotasi de kkt
zulu  | #33809
Domnule Rotaru, din cate constat daca nu se face nimic in infrastructura nu este bine, iar daca se face ceva tot nu este bine. Mie personal explicatia firmei mi se pare prefect rezonabila: este mult mai eficient sa lucrezi pe distanta mai lunga - scoti linia, pregatesti terasamentul, dupa care montezi noua linie. Daca facem treaba pe bucatele, dureaza mai mult si traficul va fi oricum gatuit pe portiunile unde se lucreaza. Incercati sa si ganditi putin lucrurile si sa nu mai dati cu bata in balta.
turcescu  | #33810
Domnu` Vlad ! La comanda cui si pe citi euro ati scris articolul? Pina acum ne plingeam de foarte desele deraieri ale tramvaielor, iar acum nu avem rabdare sa se efectuaze lucrarea de reabilitare a terasamentului liniilor de tramvai. Abia a inceput lucrarea si o si vrem terminata. Circulatia rutiera nu este ingreunata de acest santier, ci de lipsa soselei de centura, nesemaforizarea intersectiei de la Gara si de inexistenta pasajului peste calea ferata de la Tigarete. Coloanele de autovehicule ce se formeaza la Gara au ca si cauza suvoiul continuu de pietoni care traverseaza strada si obligativitatii soferilor de a le acorda prioritate. De ce nu s-a construit un pasaj subteran pt. pietoni? De ce nu se continua reabilitarea liniei de tramvai pina la rond Canta? De ce nu se termina pasajul pietonal de la Hala Centrala? Si ca sa termin cu intrebarile, de ce nu-si da demisia dl. Cosmin Coman din functia pe care o ocupa cu incompetenta si mai ales cind veti iesi pe strazi si veti prezenta realitatile Iasilor?
Ludovic-Stefan Kocsis  | #33811
Bravo Gigi! Asta era tot ce mai trebuia iesenilor inainte de alegeri, ca sa se decida mai bine. Imi amintesc de bancul cu echipa de doi muncitori, unul sapa un sant iar din urma venea celalalt si il astupa. Cand au fost intrebati de ce fac asta, au zis ca asta e meseria lor, mai aveau si un al treilea coleg care poza cablul intre operatiunile celor doi, dar avea zi libera. Asa si aici, daca excavatoarele si basculantele sunt disponibile, bagam la sant pana terminam zona contractata, apoi trimitem excavatoarele si basculantele sa aduca piatra. http://lskocsis.blogspot.com/
cristian george  | #33812
mai baieietica, ar fi o idee sa dai si data finalizarii lucrarii in articolul tau. iar daca vrei sa ii "freci", mai invata!!!.leaga-te de faptul ca nu se munceste si nici decum ca ingreuneaza traficul rutier, pentru ca asta inseamna o lucrare la 16,4 km de linie de tramvai.
pitu  | #33813
ce bine e ca Martin-Rose nu e firma austriaca ci este germana
daca nu este asa ? ?? Va rog informare
George  | #33814
Vad ca tot insistati cu faptul ca Martin Rose este firma austriaca, eu vreau sa va aduc la cunostiinta ca aceasta firma este GERMANA. Aceasta firma stie foarte bine ce are de facut la Iasi atata timp ca a executat lucrari de modernizare a liniei de tramvai in Timisoara.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3640 (s) | 24 queries | Mysql time :0.218616 (s)

loading...