News Flash:

Haosul facturilor la curent

19 Iulie 2007
3477 Vizualizari | 8 Comentarii
• Noul sistem implementat de SC E.ON Moldova SA ce consta in emiterea unei facturi o data la doua luni a bulversat total populatia, creand haos printre ieseni • Angajatii SC E.ON Moldova SA, care ar trebui sa lamureasca populatia, habar nu aveau sa explice ce reprezinta cifrele de pe noile facturi emise de E.ON pentru energia electrica • "Mi-a venit factura pentru energia electrica consumata timp de doua luni, dar nu cunosc ce reprezinta toate cifrele de aici. Am venit sa ma lamureasca, dar se pare ca nici angajatii nu au habar. Sunt plantati la ghisee degeaba. Anume s-au facut facturile acestea pentru a ne aburi, iar noi sa nu mai stim pe ce dam banii. Tot pe facturile lor avem trecut un curs Euro de 35 mii lei, ceea ce este cu mult mai mult decat in realitate. Sa le fie rusine!", a exclamat furios Mihai Adam, un client aflat in fata ghiseului • "Deci, cursul de schimb leu/Euro nu se utilizeaza pentru calculul contravalorii consumului de energie electrica. Valoarea consumului de energie facturat la clienti se calculeaza in baza tarifelor in lei stabilite de Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei", explica Sorin Munteanu, purtatorul de cuvant al E.ON Moldova SA


Mii de ieseni iau zilnic cu asalt casieriile E.ON Moldova SA si centrul de relatii cu publicul deoarece facturile pentru energia electrica emise in noul sistem de facturare (o factura la doua luni - n.r.) sunt de neinteles. Nervosi, iesenii care doresc sa fie lamuriti pentru ce platesc sumele de pe facturile pentru energia electrica observa cu stupoare ca nici angajatii SC E.ON Moldova SA nu au habar sa le explice. Mai mult, cei care ar fi trebuit sa lamureasca populatia s-au inarmat cu fituici pentru a avea cat de cat habar despre noile facturi pentru energia electrica. Buimaci, miile de ieseni au fost ieri la un pas sa izbucneasca intr-o criza de nervi dupa ce au observat ca nu pot fi lamuriti ce reprezinta cifrele de pe facturile E.ON Moldova SA. "Mi-a venit factura pentru energia electrica consumata timp de doua luni, dar nu cunosc ce reprezinta toate cifrele de aici. Am venit sa ma lamureasca dar se pare ca nici angajatii nu au habar. Sunt plantati la ghisee degeaba. Anume s-au facut facturile acestea pentru a ne aburi, iar noi sa nu mai stim pe ce dam banii. Tot pe facturile lor avem trecut un curs Euro de 35 mii lei, ceea ce este cu mult mai mult decat in realitate. Sa le fie rusine!", a exclamat furios Mihai Adam, client al concernului german E.ON, aflat in fata ghiseului.

Reprezentantii E.ON Moldova se scuza

Reprezentantii SC E.ON Moldova SA se scuza, sustinand ca facturile sunt usor de inteles, iar in ceea ce priveste valoarea unui Euro, de 35 mii lei, nu se face altceva decat sa se respecte legislatia in vigoare, deoarece acest curs valutar se aplica numai pentru accizele percepute la plata energiei electrice. Valoarea accizei este stabilita, la inceputul fiecarui an fiscal, prin lege. "Conform codului fiscal in vigoare, accizele nu numai pentru energia electrica se calculeaza in baza cursului de schimb leu/Euro din prima zi lucratoare a lunii octombrie 2006, pentru intreg anul fiscal. Codul fiscal este aprobat prin Legea nr. 571/2003,cu modificarile si completarile aduse prin Legea nr. 343/2006 specifica la art.218. Raportarea la cursul de schimb leu/Euro se face numai pentru calculul accizelor. Deci, cursul de schimb leu/Euro nu se utilizeaza pentru calculul contravalorii consumului de energie electrica. Valoarea consumului de energie facturat la clienti se calculeaza in baza tarifelor in lei stabilite de Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei. In ceea ce priveste modul de redactare a facturilor, acestea sunt usor de inteles, iar angajatii nostri sunt instruiti sa lamureasca populatia acolo unde nu inteleg", a declarat Sorin Munteanu, purtator de cuvant al SC E.ON Moldova SA.



Habar nu au cum ii cheama

Reporterii cotidianului ZIUA de Iasi au facut o vizita la Centrul de relatii cu publicul al SC E.ON Moldova SA pentru a primi lamuriri cu privire la noile facturi. Ce au observat: angajatii SC E.ON Moldova SA care ar trebui sa lamureasca populatia habar nu aveau sa explice ce reprezinta cifrele de pe noile facturi emise de E.ON pentru energia electrica. Mai mult, acestia au scos de sub birou un teanc de fituici pentru a putea cat de cat sa spuna cate ceva despre noile facturi si sistemul de facturare. "Stati sa ma uit ca am aici cateva hartiute pe care mi-am notat cate ceva pentru ca vine foarte multa lume si ma intreaba. Nici eu, sincera sa fiu, nu cunosc foarte bine ce reprezinta toate inscrisurile de pe factura", a spus ieri o angajata a SC E.ON Moldova SA de la centrul de relatii cu publicul. De precizat ca prima factura emisa se bazeaza pe un consum mediu estimat de client pentru un interval de doua luni, o a doua factura este la fel, iar la emiterea celei de-a treia facturi este una de regularizare, reprezentand valoarea diferentei dintre consumul inregistrat de contor in perioada de sase luni si consumul estimat de client in decursul a patru luni. Pentru cealalta jumatate a anului, facturile se vor emite la fel.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (8)

un iesean  | #15844
asa ce va se numeste hotie,eu palteam inainte vreo 400 de mii pe luna si acum la 2 luni mi-a venit factura de 1 milion,Deci de niste bani de ai mei se foloseste EON un timp oarecare pana la regularizare ce discont sau ce dobanda au eu la acesti bani pe care ii dau in plus?Si era mai usor de paltit 400 de mii decat 1 milion ca noi nu avem salariile celor din Germania.Legi tampite date de scumpul nostru guvern pentru a ne mai putea fura linistiti cat vor ei....Presupun ca daca intarzii la platirea facturii voi plati penalizari nu-i asa ?Ei au dreptul sa-mi i-a penalizari dar sa ne faca si noua ceva reduceri sau sa ne dea dobanda la banii pe care ii paltim in plus nu o fac?Oare chiar este corecta acesta lege ?
catalin  | #15845
RUSINE E-ON. data facturarii apare ca 28 iunie. ltermen de plata 13 iulie, iar voi nesimtitii puneti factura la posta pe 12 iulie. apoi mai aveti si tupeul sa dati in ziare nume de pensionari ce nu au platit lumina pe 2 luni. furt la drumul mare.
Vasile  | #15846
Hotia guverneaza Romania in stil mare. Toti maharii fura de la populatie, noi platim ce fura ei si , prin vicii de procedura,ei scapa de pedeapsa, ba mai cer si daune ca au fost persecutati. Cit despre cei de la E.ON, ii caracterizeaza serviciile sub orice critica si lipsa de comunicare cu cetatenii. Cit despre facturarea dupa ureche este un alt mod de a lua bani in plus de la cetateni. Era atit de simplu sa citesti contoarul si sa platesti cit ai consumat, in acelasi timp, iti planificai si sumele corespunzatoare.
adrian  | #15847
facturile emise de SC E,on sunt corecte. Problema e ,ca sunt prea sofisticate pentru a fi intelese de toata lumea. Propun a se simplifica la maximum , in avantajul cetateanului si a regii.
ENEA EUGENIA  | #15848
SI EU SUNT NEMULTUMITA DE SERVICIILE E.ON MOLDOVA. CAND AU LUAT HOTARAREA CA FACTURILE SA SE PLATEASCA LA 2 LUNI PE CINE AU INTREBAT? PE NOI, CLIENTII IN NICI UN CAZ. IN SCHIMB, DACA AI O PANA DE CURENT SI SUNI SA INTREBI CE SE INTAMPLA TI SE RASPUNDE IN DOI PERI. EU LOCUIESC IN BULARGA SI IN URMA CU 2 LUNI M-AM CONFRUNTAT CU O ASEMENEA SITUATIE.AM SUNAT LA NR.DE TEL FIX DE PE FACTURA,MI-A RASPUNS UN DOMN FOARTE POLITICOS LA INCEPUT DUPA CARE MI A SPUS CA NU ESTE P0ROBLEMA LUI DACA EU NU STIU SA UTILIZEZ CALCULATORUL.(PT II EXPLICASEM DISTINSULUI DOMN CA TRIMIT PRIN INTERNET COPII ALE UNOR ACTE CONTABILE) SI NICI CA ESTE VINA LUI CA SE INTRERUPEA TIMP DE 4 ORE LA FIECARE 7-10 MINUTE (PT CRONOMETRASEM ).CA CETATEAN SI CLIENT SUSTIN PAREREA CELORLALTI CLIENTI CU CARE AM DISCUTAT SI ANUME:PERSOANELE DE LA RELATII CU PUBLICUL SA FACA CURSURI SPECIALE DE RELATIONARE INTERPERSONALA SI ORIENTARE CATRE CLIENT PENTRUCA HABAR NU AU DE ASA CEVA. INCOMPETENTA SI BUNELE MANIERE LASA DE DORIT. IAR PENTRU O SOCIETATE DE O ASEMENEA AMPLOARE SI ANGAJATI,..... NICI UN RESPECT. PACAT
PAREREA MEA,ESTE CA PERSOANELE DE LA RELATII PUBLICE DE LA E.ON SA FACA
blue  | #15849
Dar de ce nu spun si de fluctuatiile din zona Dacia, care s-au repetat constant noaptea trecuta pentru a se incheia cu o pana de curent de durata? Cei ce aveau nevoie de curent atunci ce ar fi putut sa faca? Nu era normal si CIVILIZAT, in cazul in care aveau programate reparatii, sa anunte?
unconsumator  | #15850
asteptam ca dupa privatizare,lucrurile sa se imbunatateasca,dar realitatea spune cu totul altceva.PANA ACUMA ATI FACUT NUMAI AIURELI.A. Incercati sa reveniti la normalul de altadata.Nu ne mai furati atata !Va multumesc pentru intelegere.
basa  | #15851
factura la curent va fii un dezastru pt. intreaga romanie.Si obligatia abonatilor sa anunte indexul prin telefon mi se pare o Prostie (afacere nesemnata cu companiile de telefonie) .Abureala pentru pleava....
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1413 (s) | 22 queries | Mysql time :0.020446 (s)