News Flash:

Hotii lui Neculai Abalasei

31 Martie 2004
1365 Vizualizari | 0 Comentarii
•Abalasei a platit 600 de milioane de lei pentru un studiu care nu a fost pus in aplicare nici macar o secunda •Directorul RATEC isi bate joc de primarul Gheorghe Nichita atunci cand tace •Acesta a luat decizia de unul singur, fara a consulta sindicatele •Un angajat RATEC a delapidat 25 de milioane de lei si a scapat fara dosar penal doar pentru ca era cumnatul lui Adrian Mihai, apropiat fidel al lui Neculai Abalasei

Consiliul Municipal Iasi, prin membrii sai, discuta astazi problemele transportului local si adoptarea unor solutii pentru eficientizarea acestuia. Dar, astazi poate fi decisa taierea raului din radacina la Regia Autonoma de Transport Electric in comun (RATEC): nu trebuie decat demiterea lui Neculai Abalasei, din functia de director, pastrarea sa la dispozitia conducerii Regiei si numirea unui director interimar. Facem mentiunea ca, in ultimele sale editii, ZIUA de Iasi a publicat rezultatele unei anchete de presa care demonstreaza ca la aceasta Regie din subordinea municipalitatii iesene domneste un haos total: tramvaie second hand, aduse din occident - desi nu corespund normelor interne de circulatie, probleme deosebite ale caii de rulare - respectiv ale sinelor de tramvai, banii aruncati pe studii neconcludente - cazul Studiului intocmit de Veltona SRL Timisoara, nesiguranta cetatenilor care circula cu mijloacele de transport electric in comun. Trebuie subliniat ca membrii Consiliului Municipal discuta degeaba astazi: Abalasei ar trebui sa scoata din sertar tocmai Studiul de la Timisoara, pentru a economisi timpul iesenilor. Este de mirare ca nimeni din municipalitatea ieseana nu este decis sa taie raul de la radacina in cazul RATEC Iasi, atata timp cat importanta sigurantei calatorilor este pusa in pericol. Oare PSD, partidul care detine majoritatea in Consiliul Local, asteapta sa fie inregistrat un numar impresionant de victime ale accidentelor acestor mijloace de transport electric in comun pentru a renunta la serviciile unui director, membru de partid? Este mai importanta mentinerea lui Abalasei si a acolitilor sai la conducerea Regiei decat asigurarea unui transport in comun macar in siguranta, daca nu civilizat? Ramane de vazut daca astazi consilierii municipali, aflati la sfarsitul mandatului, au demnitatea sa adopte o decizie transanta in favoarea iesenilor sau raman aceleasi moluste interesate doar de mancare si apa!

Neculai Abalasei a platit 600 de milioane de lei pentru un studiu care nu a fost pus in aplicare nici macar pentru o secunda. "Studiul de solutii pe termen lung pentru dezvoltarea si optimizarea activitatii de transport in comun" a fost realizat de catre firma Veltona SRL, din Timisoara, in conditiile in care la acea vreme, in anul 2002, nu exista decat un singur operator de transport in comun, RATC, din care ulterior au aparut Regia de Transport Electric si SC Autobuzul SA."Decizia a fost luata de catre Abalasei de unul singur, fara ca acesta sa consulte pe nici un reprezentant al sindicatelor. Abalasei a platit inutil acesti bani, pentru un studiu care nu a fost aplicat nici macar o secunda", a declarat Vasile Sandu, liderul sindicatului din cadrul Regiei. Mai mult decat atat, in conditiile in care prioritatea primarului Gheorghe Nichita este optimizarea transportului in comun, Abalasei isi bate joc de seful sau direct atunci cand nu ii spune de faptul ca detine in sertarul sau un studiu pentru care a platit din buzunarele contribuabililor bani grei. In aceste conditii, singura solutie care se impune este demiterea.

Hotie ascunsa

Neculai Abalasei a transformat proprietatea Consiliului Local intr-una proprie. Altfel nu se explica cum de un angajat care s-a facut vinovat de o delapidare de 25 de milioane de lei a scapat fara intocmirea unui dosar penal. Singura explicatie este ca, in dorinta de a perpetua existenta unui asemenea sistem de relatii, Neculai Abalasei a rasplatit fidelitatea lui Mihai Adrian, salvand practic de puscarie, prin relatiile pe care le are, pe cumnatul acestuia. Acest lucru a fost posibil datorita sistemului de relatii mafiot existent in cadrul Regiei de Transport Electric in Comun. Vasile Popovici s-a facut vinovat de delapidarea acestei sume, pe care a folosit-o in interes personal. "Evenimentul s-a petrecut in urma cu un an de zile. Este vorba de un angajat care, din cauza relatiilor de rudenie pe care le avea cu Mihai Adrian, a scapat de intocmirea unui dosar penal. Nimeni nu stie cum de a fost posibil acest lucru. Daca era vorba de altcineva, acesta ar fi infundat puscaria. Nu se stie ce s-a intamplat de fapt, daca acesta a fost demis, daca si-a dat demisia sau daca s-a transferat in alta parte", a declarat liderul de sindicat Vasile Sandu.
Acest caz este pastrat in ceata si la aceasta ora, din moment ce nimeni nu comenteaza nimic. "Este vorba despre un taxator al societatii care intarzia sa depuna banii din incasari la timp. Banii erau folositi in interes personal. Ulterior suma a fost integral recuperata, iar angajatului in cauza i s-a desfacut contractul de munca", a comentat Mihai Adrian. Ceea ce uita acesta sa aminteasca este efortul pe care l-a depus pentru recuperarea prejudiciului. "Mihai Adrian a facut tot felul de imprumuturi pentru ca suma care a fost delapidata sa intre in conturile RATEC", a declarat liderul de sindicat Vasile Sandu. Purtatorul de cuvant al societatii comerciale a refuzat sa faca orice fel de comentarii asupra musamalizarii de la acea vreme a cazului. "Nu stiu ce s-a intamplat cu persona in cauza. Chiar daca e ruda mea, asta nu inseamna ca faptele sale se repercuteaza asupra mea", a declarat Mihai Adrian. Chiar si fostul inginer sef al Regiei, Maricel Gherca, actualul director de la SC Autobuzul SA, a refuzat sa faca comentarii asupra cazului. "Nu imi amintesc exact despre ce este vorba. Nu mai tin minte ce s-a intamplat exact, daca angajatul in cauza si-a dat demisia sau a cerut transfer in alt post inalta parte", a declarat Maricel Gherca, fostul inginer sef de la RATEC.

Raspundeti, domnule Abalasei!

ZIUA de Iasi solicita din partea directorului Neculai Abalasei raspunsuri publice, in fata consilierilor municipali, la urmatoarele intrebari:

1. Este adevarat ca RATEC nu are nici un angajat care sa fie atestat pentru verificarea calitatii lucrarilor la calea de rulare a tramvaielor?
2. In aceste conditii, este pusa in pericol siguranta calatorilor?
3. Recunoaste directorul Abalasei ca o mare parte dintre membrii conducerii Regiei fac parte din cercul rudelor sale, directe sau indirecte?
4. Poate demonstra Abalasei ca studiul intocmit de SC Veltona SRL Timisoara a fost decontat la recomandarea sa expresa?
5. Recunoaste directorul Abalasei ca acest studiu nu poate fi folosit in acest moment?
6. Daca studiul poate fi folosit, de ce directorul Abalasei nu l-a adus la cunostinta municipalitatii iesene?
7. Este adevarat ca Abalasei are un cablu telefonic tras direct din RATEC la locuinta personala?
8. Recunoaste Neculai Abalasei ca nora sa ocupa un post fara a avea atestarea profesionala necesara?
9. Poate demonstra Abalasei ca investitiile facute in tramvaie nu au avut la baza intentia occidentalilor de a scapa de deseuri, pentru care plateau sume importante de bani ca taxe de protectie a mediului?

Gabi COHUT
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1482 (s) | 22 queries | Mysql time :0.030146 (s)