News Flash:

Iasul se transforma radical! Tramvai pana la Era si pasaje supraterane in toate cartierele. Cand vor demara proiectele

27 Februarie 2017
35160 Vizualizari | 9 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6677 RON (+0.0014)
USD: 4.0341 RON (+0.0071)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
• Primaria municipiului Iasi a pus la punct planul de mobilitate urbana pentru urmatorii ani • Acesta prevede o dezvoltare a retelei de transport in municipiu si in zonele limitrofe • Consilierii locali vor dezbate toate aceste propuneri, planul urmand a fi pus in aplicare odata cu obtinerea finantarilor necesare  
 
Municipalitatea ieseana va aplica in perioada urmatoare planul de mobilitate urbana durabila, obiectiv de pe urma caruia se doreste implementarea unor proiecte majore pentru oras. Proiectul va fi discutat in plenul Consiliului Local Iasi. Acest plan cuprinde de exemplu amenajarea unui terminal intermodal pentru transportul calatorilor in conditii de siguranta, dar reabilitarea cailor de rulare a tramvaielor pe cat posibil, pe cale proprie.

Municipalitatea a inclus sectiunea Bucsinescu- Calea Chisinaului, sectiunea Cinci Drumuri- Tatarasi sau Podu Ros- Calea Chisinaului. In calculul municipalitatii au mai fost inluse si sectiunea strazii Aurel Vlaicu si Calea Dacilor (intre strada Vasile Lupu si rond Dancu), bulevardul Virgil Sahleanu (intre piata Sahleanu si zona Tutora).

In plan, este prevazuta si extinderea caii de rulare a tramvaielor in unele zone. Primaria a prevazut extinderea caii de rulare din vestul municipiului Iasi de pe bulevardul Dacia, pana la centrul comercial Era, Soseaua Nationala pe tronsonul Splai Bahlui mal Drept-Podu Ros, bulevardul Socola pe tronsonul Gara Socola- Trei Fantani- Podu Ros, pe strada Bucium in zona cuprinsa de la bulevardul Socola-calea Chisinaului Pana la rondul de la Baza 3.
 
In calcul au fost luate si propunerile legate de reteaua rutiera si stradala. Conform proiectului sunt prevazute imbunatatirea conectivitatii cartierelor Alexandru cel Bun-Galata si legatura de la centura usoara sud la strada Sarmisegetusa, dar si reabilitarea zonei Cicoarei si strada Arhitect Berindei (parte a viitoarei centuri sud pentru trafic usor) si strada Fermei, strada Visan si strada Trei Fantani. 
 
Pasaje supraterane
 
Municipalitatea a luat in calcul si amenajarea unui pasaj suprateran pietonal si pentru biciclete la Gara Iasi sau o mai buna conectivitate intre cartierele Aparatorii Patriei - Alexandru cel Bun. Tot un pasaj suprateran pentru pietoni si biciclete ar urma sa fie amenajat si in zona Alexandru cel Bun, strada Carpati si Piata Nicolina. In calcul au mai intrat refacerea strazii Barnova si a strazii Paun, dar si reabilitarea pasajului pietonal de la Gara Nicolina. Planul de mobilitate urbana a luat in calcul mai multe aspecte, printre care transportul public, transportul nemotorizat, sistemele inteligente de transport sau siguranta rutiera.

"Dezvoltarea si implmentarea unui plan de mobilitate urbana durabila urmareste o abordare integrata cu un nivel inalt de cooperare, coordonare si consultare intre diferitele niveluri de guvernare si intre autoritatile responsabile. Autoritatea Locala trebuie sa creeze si sa dezvolte structurile si procedurile corespunzatoare gestionarii unui astfel de plan. Proiectul actual va asigura aplicarea conceptelor de planificare si management pentru mobilitatea urbana durabila in raport cu conditiile specifice ale marilor orase din Romania. Prezentul plan de mobilitate urbana durabila se refra la perioada 2016- 2020 si acopera polul de crestere Iasi format din municipiul Iasi, 13 comune si 5 comune cu titlul de observator al Zonei Metropolitane Iasi", se arata in documentul privind planul de mobilitate urbana al Iasului.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

proiecte primaria iasi reteaua rutiera pasaje supraterane
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (9)

fbi  | #592555
da,da si marmota invelea ciocolata!!!bai nebunilor pina la tramvai la era reparati sina si drumul spre dancu ca e ca dupa razboi!!!!splai bahlui samd
da,da  | #592570
care tramvaie, astea care ies din depou si pana in tg. cucu s-au defectat?
Sfarc  | #592572
Mai cititi inca o data chestia cu tramvaiele... Extindere prin...dezafectare pe Splai Drept Bahlui ?! Apoi, cale de rulare pe Socola de la P. Ros pana la Gara Socola si pe Bucium adica in Bularga ??? Ma mir ca nu ati prevazut si tramvaie de la Fundatie pe Rapa Galbena si pe Independentei !
Sfarc  |  #592573
Cat despre "o mai buna conectivitate intre cartierele Aparatorii Patriei - Alexandru cel Bun", sa ne explice si noua cineva CINE SUNT SAMSARII IMOBILIARI, ACTUALI PROPRIETARI AI TERENURILOR din acest "cartier" care au cumparat pe nimica cei cate 500 mp primiti de catre veteranii si invalizii de razboi in bataie de joc de la Simirad ??? Asa se explica cele 3 (TREI !!!) poduri noi ce se vor construi peste Bahlui in zona Dacia? Chirica ne povestea ca si in Cicoarei locuiesc "oameni de diferite culturi care traiesc in mizerie si se imbolnavesc des, care trebuie sa beneficieze de acces la apa si conditii decente de trai, chiar daca NU DETIN AUTORIZATII SI ACTE PENTRU LOCUINTELE CONSTRUITE ACOLO".
Asta inseamna sa dai o caruta de bani unei firme de "consultanta" de pe aiurea cand ai la Iasi una dintre cele mai bune facultati de arhitectura si una de Drumuri si poduri, cu specialisti recunoscuti in toata lumea !!!
Danny  |  #592585
Acea zona de care spui tu este foarte apropiata de centrul Iasului, la apoape 2 km si este lasata de izbeliste. Pentru cei care au facut case in zona si n-au autorizatie de constructie, primaria ii va pune in legalitate, ori prin demolare ori prin autorizare, cert este ca trebuie facut ceva in aceasta zona. Daca se realizeaza centura ocolitoare sud pe strada Cicoarei, se prelungeste Bulevardul Dacia pana la ERA cu tot cu linia de tramvai si se conecteaza Bulevardul Dacia cu Bulevardul Pacurari, se elimina toata aglomeratia auto din centru. Toate masinile care vin spre Letcani dinspre CUG, Nicolina si celelalte zone sunt nevoite sa traca prin centru. Odata cu realizarea acestor proiecte, se va putea iesi in afara Iasului folosind soseaua de trafic usor si legaturile spre Dacia, Pacurari si ERA . Ar fi minunat daca s-ar punea in practica cat mai repede acest plan de mobilitate, pentru dezvoltarea europeana a Iasului.
# rezist # je suis Chirica  | #592590
Ai terminat-o cu reclama cu Dragnea si dizidenta si acum ne duci cu metrou si linii supraterane ? Bai baiete ! Apuca-te de ceva concret si lasa BZI-ul si Facebook-ul deoparte ! Cred ca nu ai inteles de ce ai fost ales, de cine ai fost ales dar mai ales de cine ajutat in alegeri !!!!! Chiar nu simti ca iti bate lantul ??
paul van dyke  | #592599
supra-teran? sau subteran?
iesean satul de Hoti  | #592622
E noapte si unii din Primaria Iasi dorm,iar cand s-au trezit au vazut pasaje ,poduri ,linii de tramvai si s-au lovit cu capul de perete si au revenit la realitate:noroi ,gropi ,gunoaie ,trafic aglomerat si au zis ca da sunt in Iasi.
Jorea  | #659837
Bai municipalitate, vrei ecologie? Atunci pune deviza FARA POSIRCI pentru intreg orasul. Planteaza livezi - pruni si nuci peste tot in jurul Iasului. Aer curat, materie prima pentru palinca si lichior de nuci extra ecologic. Si stejar, paduri de stejar fiindca este crima sa tiii palinca in altceva decat in butoi de stajar. Si vie cu otonel si feteasca alba pentru femei, fiindca nu trebuie sa existe discriminare.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2018 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2210 (s) | 21 queries | Mysql time :0.052531 (s)