National

Iata cat ne costa deszapezirea drumurilor in aceasta iarna

Publicat: 14 dec. 2015
1

Valoarea totala a contractelor de deszapezire incheiate pentru iarna 2015 – 2016 se ridica la circa 223,85 milioane de lei, fara TVA, potrivit situatiei contractelor publicata pe site-ul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). Cea mai mare parte din reteaua de autostrazi si drumuri nationale este acoperita de contracte, cu exceptia A1 (Bucuresti Pitesti) — Ciorogarla, A1 (Bucuresti Pitesti) — Ionesti si A1 (Bucuresti — Pitesti) — Cateasca (judetele Ilfov, Giurgiu, Dambovita, Arges), DN 31, DN 4, DN 41, DN 41A, DN 5A (judetele Calarasi, Ilfov, Giurgiu), DN 56, DN 56 A, 56 D (judetul Dolj), DN 64, DN 65C, DN 67, 67B, 67C, DN 7, DN 73C (judetul Valcea) — caz in care s-a retras ofertantul. Potrivit documentului, pe aceste tronsoane se va relua procedura de licitatie, pana la incheierea contractelor activitatea fiind asigurata cu utilaje proprii si prin redistribuire de utilaje inchiriate.

Vezi si Premierul Ciolos ne lasa cu gropi in asfalt. Iasul, taiat de pe lista fondurilor la drumuri

Cea mai mare valoare a contractelor se inregistreaza la DRDP Timisoara, 56,07 milioane de lei, urmata de DRDP Bucuresti, cu 54,77 milioane de lei. La polul opus, cu cea mai mica suma, se situeaza DRDP Iasi (20,33 milioane de lei) si DRDP Craiova (13,13 milioane de lei). Pe 11 decembrie, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, afirma ca toata reteaua de drumuri nationale si autostrazi este acoperita prin contractele de deszapezire incheiate, insa vor fi folosite si utilajele proprii. Potrivit acestuia, toate autostrazile care pornesc din Capitala sunt asigurate la nivel de operator de deszapezire, iar pentru A1, pentru care nu s-a incheiat contract de deszapezire, s-au relocat utilaje din zonele acoperite prin contracte. „In acest moment, impreuna cu contractele incheiate si cu resursele locale, avem asigurata practic toata reteaua. La contracte cu terti, intr-adevar avem A1 care nu este asigurata, dar este asigurata prin toate acele utilaje care au fost relocate din bazele unde s-au incheiat contractele cu terti ca sa acopere aici. Este si cazul Valcea si cazul Timisoara, inclusiv pentru autostrada pe care speram, daca vremea va tine cu noi sa ne lase sa facem marcajul, Timisoara — Lugoj, sa finalizam aceste marcaje si s-o dam in exploatare. Inclusiv pentru acele locuri au utilaje asigurate ca autostrada noua”, a spus ministrul la vremea respectiva.





Adauga un comentariu