Local

Iata cat produce un taximetrist intr-o zi! Secretele unor costuri de intretinere mici sunt dezvaluite de catre soferii de taxi

Publicat: 07 mai 2015
1

@ Zilnic, acesti oameni sunt raspanditi prin tot orasul @ In fiecare moment au de-a face cu fel de fel de clienti @ In functie de vechimea pe care o au in acest domeniu, profitul lor variaza @ Cu toate ca nu este o meserie usoara, sunt sute de angajati in tot judetul @

In Iasi sunt sute de oameni care zilnic practica taximetria. In functie de zonele din oras, taximetristii se orienteaza pentru a avea un flux mai mare de clienti. Cele mai frecventate zone sunt cele cu trafic intens, cum ar fi zona Garii, Campusul Tudor Vladimirescu sau zona Copou. Taximetristii nu lipsesc insa din zona pietelor agro-alimentare sau din parcarile supermarketurilor. De aproximativ zece ani, Nea Nelu, cum este cunoscut de catre taximetristii din oras, iese zilnic pe strazi in cautarea clientilor. Omul spune ca a lucrat aproape 20 de ani ca sofer la o firma, iar de aproape zece ani s-a facut sofer de taxi.

„Dupa ce am plecat de la firma unde lucram, am reusit sa imi cumpar o masina si am transformat-o in taxi. Ies in fiecare zi pe strada si astept ca in masina sa intre un client”, sustine Nelu. Fiecare zi este diferita, iar rareori se intampla ca de la o saptamana la alta sa fie o diferenta mare de castig. Nea Nelu foloseste un autoturism Dacia Logan pe care il ingrijeste in fiecare zi. Dupa cum spune el este foarte important sa ai taxiul curat, astfel atragi clientii. Bineinteles, ieseanul produce bani cu masina, insa periodic are de suportat cheltuieli.

„Cat se invarte volanul, masina produce bani”

Cheltuielile de intretinere a unui autoturism echipat taxi sunt aceleasi ca la un autoturism normal, insa multe dintre piese trebuie schimbate mai des, din cauza numarului de kilometri parcursi. Pentru ca profitul unui taximetrist sa fie mai ridicat, acestia au instalat pe taxiuri instalatii GPL, bineinteles autorizate. Astfel, costul unui kilometru parcurs cu gaz scade la jumatate fata de un kilometru parcurs cu benzina. „Recurgem si noi la fel de fel de metode pentru a amortiza costul carburantului. Am montat instalatii de GPL, iar asa ne costa cam jumatate din pretul benzinei. Partea proasta este ca la aproximativ un an de zile trebuie sa schimbam diferite piese la motor din cauza gazului. Dar si asa tot ne costa mai putin”, povesteste soferul de taxi.

Nu doar la gaz recurg soferii de taxi pentru a face economii, majoritatea evita sa porneasca masinile de multe ori pe zi inutil, daca drumul le permite le tin cat mai mult posibil scoase din viteza, merg fara sa foloseasca aerul conditionat si multe alte trucuri. „Cautam sa apelam la fel de fel de metode pentru ca banii castigati sa fie mai multi. Daca stam in parcare la rand impingem masina sa ne ocupam locul, astfel nu o pornim si nu consuma, vara mergem cu geamul deschis cand nu avem client, iar la drum lung mai scoatem masina pe liber si nu mai consuma. Nu economisim foarte mult asa, dar pentru noi conteaza”, completeaza soferul. In functie de comenzi si de norocul fiecaruia, un taximetrist poate face intr-o zi intre 100 si 400 de lei, bineinteles de aici trebuie scazut combustibilul consumat si alte necesitati.





Comentarii
  • de cartile de munca la 2 ore nu vorbeste nimeni, de faptul ca sunt acei oameni care detin toate autorizatiile, iar daca vrei sa iti scoti o masina la strada trebuie sa inchiriezi autorizatia, tot nu vorbeste nimeni !

  • nu vorbeste nimeni nici de faptul ca mizeriile astea de soferi nu au nici cea mai vaga idee despre regulile de circulatie. Singura regula a lor: am client=am prioritate si pot opri unde vreau

  • sa i trag la m_uie lu strula prostanu, da daca clientu zice sa l opresti undeva unde nu e permis. dupa capu tau ce ai face? ii zici la client stai sa te mai duc 2 km ca doar acolo am voie sa opresc nu? da-ias m_uie matii.. d retardat prost

    • una e sa opresti sa coboar/urce clientul, alta sa stai ca bou-n grajd asteptand client, blocand circulatia pe o banda..

      PS cei mai zoiosi si nesimtiti soferi se gasesc la 217.217..se stie !

  • DA O AUTORIZATIE TAXI SE VINDE CU 10.000 EURO STITI LUX TAXI ARE 120 AUTORIZATII DACA LE VINDE =………..norocea 200buc………PARMA 180BUC…….DL PRIMAR AMOREZAT DE CE NU SE LICITEAZA SA MAI POATA BENEFICIA SI ALTII CARE POATE SUNT MAI CORECTI DECAT ACESTIA,DE CE SA PUS MONOPOL PE AUTORIZATIILE TAXI?

  • Eu am auzit ceva mai grav ca la impartirea NOROCULUI o parte de 70%din autorizatiile lu LUX sunt de fapt a lu ChIRIK SIMILAR SI LA norocea.

  • SI AM UITAT SA VA MAI SPUN CEVA TAXA DE 400-500LEI LUNAR CARE SE PLATESTE CHIRIE PE AUTORIZATIE LA NEGRU BINENTELES CUM E . EU AM 2 ANI DE CAND PLATESC SI NU PRIMESC NIMIC IN SCHIMB ,UNDE AJUNG ACESTI BANI ….MILIOANE DE EURO…….DNA CE FACE NU VEDE SAU ANAFUL ,EI SE IAU DE BONUL PT CEI CATIVA BANUTI REST. RUSINE PRIMARIA IASI CAREESTE UN MARE COMPLICE.

  • mai m_uist prost. ai zis ca singura regula a lor e am client am prioritate deci clar era vorba doar de cazul in care deja era cu client si nu ti convenea tie ca opreste unde nu e permis. hai la troaca cu tine.

  • Majoritatea taximetristilor sant niste darlani idioti care nu i duce mintea decat sa stea in masina sa scipe seminte sa asculte manele si sa se creada baieti sant niste rapeni infecti niste scursuriin trafic se baga cu japca si nu tin cont de reguli sant si cativa dintre ei oameni cum se cade dar marea majoritate sant niste lachioi frustrati ,onanisti si tarani

  • in tari civilizate taxiurile stationeaza doar in locuri amenajate pentru ele. si daca tu vrei sa urci in taxi, esti indrumat spre primul din coloana..tot acolo pietonii vin in dreptul trecerii de pietoni, se OPRESC, se asigura si apoi traverseaza..

    la noi, daca taxistul fura un client e ,, baietash” …iar pietonii se cred bombardiere in picaj, vin din lateralul trecerii de pietoni si se ofenseaza ca nu sunt vazuti de soferi..

    Puteti alege …fiti civilizati !

  • De fiecare data cand vin in Iasi taximetristii de aici mi se par niste domni spre deosebire de cei din capitala, a caror marlanie, lipsa de scrupule si de orice bun simt e ca nicaieri. Nu iti dau rest,te injura,se intampla sa iti ceara un pret enorm fata de cat e o cursa normala,daca te vad ca esti din provincie te ocolesc mult pana la destinatie iar in trafic sunt de sute, mii de ori mai rai decat cei din Iasi.

Adauga un comentariu