News Flash:

Iata cum raspunde Primaria Iasi aberatiilor lansate de consilierii PNL

23 Octombrie 2017
855 Vizualizari | 0 Comentarii
Referitor la acuzatiile nefondate si mincinoase lansate cu privire la existenta unor presupuse nereguli in activitatea de urbanism a Primariei Municipiului Iasi, conducerea municipalitatii face o serie de precizari in spiritul transparentei institutionale si necesare pentru corecta informare a opiniei publice.
Amplasamentul care face obiectul discutiei, din zona Galata, T 45, a fost studiat prin trei documentatii de urbanism de tip Plan Urbanistic Zonal (PUZ) dupa cum urmeaza:  
- In anul 2004, suprafata de teren a fost introdusa in intravilan odata cu aprobarea PUZ Cartier rezidential „Galata”, tarlalele 43, 44, 45, 51, 52, prin Hotararea Consiliului Local (HCL) nr. 326/24 mai 2004 cu urmatorii indicatori urbanistici: Procent de Utilizare a Terenului (POT) = 50%, Coeficient de Utilizare a Terenului (CUT) = 1.8 mp/adc, Inaltime maxima (H max) = 12 m, regim de inaltime: P+3, unitatea teritoriala de referinta CM1 – subzona functiunilor mixte si locuinte. La sectiunea utilizari admise din partea scrisa aferenta acestei documentatii regasim „locuinte cu partiu obisnuit – recomandabil la nivelurile superioare”. 
- In anul 2014, aceeasi zona a fost reglementata odata cu aprobarea PUZ Zona Galata, T 45, intocmit in vederea construirii unui ansamblu rezidential pe teren proprietate, prin HCL nr. 26/28 ianuarie 2014 cu urmatorii indicatori urbanistici: POT = 35%, CUT = 1,05, H max = 10.00 m la coama, regim de inaltime: S+P+1E+M. 
-  In anul 2017, la initiativa beneficiarului, s-a aprobat PUZ Zona Galata, T 45, in vederea construirii de locuinte colective pe teren proprietate prin HCL nr. 246/23 iunie 2017, cu urmatorii indicatori urbanistici: POT = 40%, CUT = 1,26 (1,05 plus 20%, in conformitate cu prevederile Legii 350/2001 a amenajarii teritoriului si urbanismului), H max = 12.00 m la cornisa. Avizul Arhitectului Sef care a stat la baza aprobarii de catre Consiliul Local Iasi a acestei ultime documentatii de urbanism precizeaza clar imposibilitatea majorarii cu 20% a indicatorului CUT, anume ca nu se admit supraetajari ulterioare.  
Informarea publicului cu privire la proiectele HCL s-a facut in baza Ordinului nr. 2701/30 decembrie 2010 si a HCL nr. 51/28 februarie 2013 privind aprobarea Regulamentului local referitor la implicarea publicului in elaborarea sau revizuirea planurilor de urbanism sau de amenajare a teritoriului in Municipiul Iasi. Ambele acte normative precizeaza (la art. 37 in cadrul Ordinului nr. 2701 si la art. 35 in cazul HCL nr. 51/28 februarie 2013) faptul ca „informarea si consultarea publicului cu privire la propunerile de PUZ se fac inainte de transmiterea documentatiei pe circuitul tehnic de avizare’’.  
In cazul PUZ aprobat prin HCL nr. 246/23 iunie 2017, propunerea beneficiarului a intrunit urmatorii parametri urbanistici: POT = 50%, CUT = 2.1, H max = 12 m, regim de inaltime: D+P+3E. In urma analizei documentatiei in Comisia de Urbanism a Consiliului Local Iasi, documentatia a fost avizata cu urmatorii parametri: POT = 40%, CUT = 1,26, H max = 12 m la cornisa, regim de inaltime = D+P+3E. Cu alte cuvinte, beneficiarul a solicitat revenirea la PUZ aprobat prin HCL nr. 326/24 mai 2004, insa, in urma dezbaterii publice si a analizei facute in Comisia de Urbanism, au fost aprobati indicatori urbanistici diminuati in mod semnificativ.  
Modificarea unui PUZ aprobat se face conform Ghidului privind metodologia de elaborare si continutul- cadru al planului urbanistic zonal indicativ GM – 010 – 2000, prin respectarea aceleiasi proceduri de elaborare - avizare - aprobare ca la PUZ initial. Asadar, nu exista o limitare legala cu privire la numarul de documentatii PUZ care pot fi elaborate pentru acelasi teren, singura constrangere fiind data de Legea nr. 350/2001 in ceea ce priveste majorarea cu 20% o singura data a indicatorului CUT stabilit de Planul Urbanistic General.
In plansa desenata cu reglementari urbanistice, asa cum este prezentata pentru informarea si consultarea publicului, proiectantul are obligatia de a figura zona maxima edificabila si de a prezenta sugestii/propuneri de mobilare urbanistica a acesteia (cladiri propuse). Altfel spus, plansa desenata prezentata public are un rol ilustrativ, obligatorie fiind respectarea parametrilor urbanistici. 
In cazul de fata, intre faza de informare a publicului si cea de aprobare a proiectului in Consiliul Local, zona edificabila a terenului a ramas aceeasi, dar indicatorii urbanistici au fost nu majorati, ci diminuati considerabil: de la POT = 50% si CUT= 2.1 la POT = 40% si CUT = 1.26. Confuzia poate aparea ca urmare a faptului ca beneficiarul a propus initial construirea a sase tronsoane de bloc, cu cate doua scari, iar in urma dezbaterii publice acesta a optat pentru realizarea a 12 tronsoane, care insa respecta aceiasi indicatori urbanistici.  
Referitor la aspectele semnalate cu privire la o asa-zisa nerespectare a Ordinului Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 si a Normativului P118-99, documentatia de urbanism a primit avizele favorabile atat din partea Directiei de Sanatate Publica Iasi, cat si a Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta al Judetului Iasi. In ceea ce priveste numarul de locuri de parcare necesar, acesta va fi asigurat conform HCL nr. 425/2007 si va face subiectul fazei de autorizare a constructiilor viitoare. 
Este demn de subliniat faptul ca HCL nr. 246/23 iunie 2017 a fost votata in unanimitate de toti cei 20 de consilieri locali prezenti la sedinta, inclusiv de consilierii PNL. Mai mult, proiectul HCL a fost votat in unanimitate si in sedinta Comisiei de Urbanism a Consiliului Local din 5 mai 2017, adica inclusiv de cei doi membri PNL din aceasta comisie.
Demn de mentionat este faptul ca pana in prezent nu a fost eliberata autorizatia de construire pentru investitia in cauza. 
„Acest «scandal» nefondat si gratuit arata inca o data ipocrizia membrilor PNL Iasi, care una discuta si voteaza in comisiile si in plenul Consiliului Local, iar alta comenteaza in spatiul public. In plus, acuzatiile mincinoase aruncate in spatiul public arata ca, la aproape un an si jumatate de la alegerile locale, consilierii locali PNL inca nu au inteles ce competente sunt presupuse de calitatea de ales local, dupa cum nici domnul Bodea nu pare sa fi inteles ce trebuie sa faca in calitatea sa de parlamentar. In privinta «profitului» invocat de domnul Bodea, acesta, daca exista, tine exclusiv de planul de investitii al beneficiarului, iar nu de legalitate si transparenta. Oricum, domnul Bodea trebuie sa fi invatat cum se face «profit» de la mentorul sau politic, care s-a priceput de minune sa «transforme» diverse bunuri in bani, iar banii in ani de puscarie”, a declarat viceprimarul Gabriel Harabagiu.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

nereguli urbanism zona galata puz t 45 locuinte unanimitate puscarie
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1619 (s) | 22 queries | Mysql time :0.027018 (s)