Local

Iata de ce platesc iesenii preturi uriase pentru produse care sunt plimbate mii de kilometri degeaba!

Publicat: 24 mart. 2015
1

@ Hainele croite in Romania pleaca in Occident pentru a se intoarce in magazinele din tara la preturi mult mai mari  @ Etichetele marilor branduri cresc preturile hainelor de zece ori

Iesenii platesc preturi de cateva ori mai mari decat ar trebui in mod normal, pentru o haina cumparata dintr-un magazin care pretinde a avea produse de firma. Desi sunt confectionate in Romania, unele dintre aceste haine pleaca spre Occident, in centrele de distributie ale marilor „producatori”, iar apoi se intorc in magazinele din Romania, inclusiv in cele din Iasi. Cresterea preturilor se datoreaza costurilor mari cu transportul, si cresc de inca cel putin 8-9 ori dupa ce hainele primesc etichetele conform carora ar apartine unor mari importatori/exportatori de textile.

Lanturile internationale prefera Romania ca destinatie de productie datorita posibilitatii de a angaja cu salarii mici, datorita pozitiei geografice favorabile, tara fiind situata aproape de centrul Europei, si datorita fortei de munca bine pregatite. Pantaloni, tricouri, fuste si bluze, care primesc branduri internationale pe eticheta, dar au mesajul „made in Romania”, ajung in centrele de distributie ale marilor companii, iar de acolo sunt impartite catre magazinele din intreaga lume. Multe din hainele produse chiar in Romania ajung inapoi in tara, dar la preturi mult mai mari, alaturi de cele produse in alte tari ale Europei sau chiar pe alte continente.

„Hainele pleaca de la portile fabricilor cu un pret, iar cand se intorc in magazinele din Romania, preturile acestora cresc de doua, trei ori. Pentru brandurile de lux, preturile pot creste pana la o valoare de pana la opt, noua ori”, a spus un executiv din industria textila, care a preferat sa ramana anonim. La majorarea acestor preturi contribuie si costurile de transport, de promovare sau de marketing. Diferentele de preturi dintre fabrica si magazine se vad si in profitul producatorilor si retailerilor, conform unui studiu realizat de presa centrala. In cazul producatorilor, marjele de profit sunt in medie de 3,5%, iar la retaileri acestea ajung pana la 10,3%.

Asadar, se demonstreaza in continuare faptul ca preturile hainelor de pe rafturile marilor magazine sunt exagerate si ar exista variante prin care s-ar putea evita cresterea preturilor pana la sute de lei.





Adauga un comentariu