Magazin

Iata necesarul de calorii, in functie de sex, greutate si varsta

Publicat: 09 iul. 2019
1

Dieta zilnica este foarte importanta fie ca vrem sa slabim, sa ne ingrasam sau sa adoptam pur si simplu un stil de viata sanatos. Necesarul de calorii al fiecaruia dintre noi difera in functie de varsta, de sex, de greutate, dar si de activitatea fizica zilnica.

Orice dieta vrem sa tinem, fie ca este o dieta de slabit sau nu, este bine sa stim care este necesarul zilnic de calorii. 

Atunci cand oamenii includ in dieta mai multe calorii decat cele pe care le ard prin alte mijloace, acestia iau in greutate. Studiile arata ca simplul fapt ca ne numaram caloriile (ca tinem cont de necesarul de calorii zilnic) si ca limitam aportul de calorii din alimente poate fi o modalitate eficienta de a preveni cresterea in greutate sau de a slabi.

Corpul nostru foloseste caloriile pe care ni le luam din alimente si din bauturi pentru functiile esentiale, cum ar fi respiratia si gandirea, precum si pentru activitatile de zi cu zi, precum mersul, vorbirea si hranirea. 

Caloriile in exces pe care le mancam vor fi stocate in corp sub forma de grasime, iar faptul ca noi consumam prin hrana si bauturi, constant, mai multe calorii decat cele pe care le ardem prin miscare va duce, in timp, la cresterea in greutate: acumulam, deci, kilograme. 

Dieta si necesarul de calorii la copii

Dieta la copii. La varsta de 2-3 ani, copiii au nevoie de 1000 de calorii pe zi daca au un stil de viata sedentar, de 1000-1400 de calorii daca au un stil de viata moderat ori activ din punct de vedere al activitatii fizice. Dupa aceasta varsta, nevoile organismului difera in functie de sex. 

Dieta. Necesarul de calorii, in functie de greutate, varsta si sex

In general, o femeie cu varsta cuprinsa intre 19 si 30 de ani, cu un stil de viata moderat din punct de vedere al activitatii fizice, va avea nevoie de 2000-2200 de calorii pe zi. Un barbat in aceeasi situatie va avea nevoie de 2600-2800 de calorii pe zi. Daca se doreste eliminarea a 0,5 kg pe saptamana, se va reduce aportul caloric recomandat cu pana la 500 de calorii pe zi. 

Stilul de viata sedentar se traduce prin derularea activitatilor ce tin de rutina zilnica, nimic in plus. Stilul de viata moderat activ din punct de vedere al activitatii fizice face referire la cel putin 3-4 km de mers pe jos zilnic, pe langa activitatea zilnica desfasurata. Pe de alta parte, stilul de viata activ impune cel putin 5 km de mers pe jos zilnic ori o activitate fizica similara, pe langa activitatile cotidiene. 

Necesarul de calorii la femei:

  • 4-8 ani: 1200 de calorii pentru stilul de viata sedentar, 1400-1600 pentru stilul de viata moderat activ si 1400-1800 pentru cel activ; 
  • 9-13 ani: 1600 calorii pentru stilul de viata sedentar, 1600-2000 pentru stilul de viata moderat activ si 1800-2200 pentru cel activ; 
  • 14-18 ani: 1800 calorii pentru stilul de viata sedentar, 2000 pentru stilul de viata moderat activ si 1800-2400 pentru cel activ; 
  • 19-30 ani: 2000 calorii pentru stilul de viata sedentar, 2000-2200 pentru stilul de viata moderat activ si 2400 pentru cel activ; 
  • 31-50 ani: 1800 calorii pentru stilul de viata sedentar, 2000 pentru stilul de viata moderat activ si 2200 pentru cel activ; 
  • 51+ ani: 1600 calorii pentru stilul de viata sedentar, 1800 pentru stilul de viata moderat activ si 2000-2200 pentru cel activ; 

Necesarul de calorii la barbati:

  • 4-8 ani: 1400 calorii pentru stilul de viata sedentar, 1400-1600 pentru stilul de viata moderat activ si 1600-2000 pentru cel activ; 
  • 9-13 ani: 1800 calorii pentru stilul de viata sedentar, 1800-2200 pentru stilul de viata moderat activ si 2000-2600 pentru cel activ; 
  • 14-18 ani: 2200 calorii pentru stilul de viata sedentar, 2400-2800 pentru stilul de viata moderat activ si 2800-3200 pentru cel activ;
  • 19-30 ani: 2400 calorii pentru stilul de viata sedentar, 2600-2800 pentru stilul de viata moderat activ si 3000 pentru cel activ; 
  • 31-50 ani: 2200 calorii pentru stilul de viata sedentar, 2400-2600 pentru stilul de viata moderat activ si 2800-3000 pentru cel activ; 
  • 51+ ani: 2000 calorii pentru stilul de viata sedentar, 2200-2400 pentru stilul de viata moderat activ si 2400-2800 pentru cel activ. 

Necesarul minim de calorii si dieta de slabit
Atunci cand vrem sa tinem o dieta de slabit este, evident, nevoie sa reducem numarul de calorii pe care le consumam prin alimentatie.

Daca vrei sa slabesti 0,5 kg pe saptamana, nutritionistii spun ca trebuie sa scadem 500 de calorii zilnic si sa planificam mesele, zilnic, in functie de acest necesar caloric zilnic, pentru a crea un deficit de calorii care sa te ajute sa dai jos kilogramele nedorite. 

Daca vrei sa slabesti 1 kg pe saptamana, pe langa regula anterioara (cand trebuie sa scazi 500 pentru a afla necesarul caloric zilnic), trebuie sa incluzi in stilul tau de viata si exercitii fizice pe care trebuie sa le faci zilnic ca sa dai jos kilogramele, acordand miscarii intre 45 de minute si 1 ora pe zi. 

Recomandarea medicilor nutritionisti este insa ca, sub nicio forma, sa nu se consume mai putin de 1200 de calorii pe zi (in cazul femeilor) ori sub 1800 de calorii pe zi (in cazul barbatilor), intrucat o asemenea restrictie calorica poate provoca multe probleme de sanatate, incepand de la slabiciune, lesin, deficit alimentar si pana la probleme mai grave, de tipul anemiei. 





Adauga un comentariu