Actualitate

Ieseni, puteti muri daca nu sunteti atenti! Municipalitatea a plantat cateva capcane – FOTO

Publicat: 20 sept. 2013

@ Mii de ieseni trec zilnic prin aceste locuri @ „Imi e frica sa-mi trimit copilul la scoala, anul trecut era cat pe ce sa-si fractureze un picior”, a declarat Claudia Strainu

Una dintre caile pietonale considerate cele mai la indemana pentru locuitorii acestui oras, care face legatura intre centru, Gara si cartierul Alexandru cel Bun, arata ca dupa un bombardament efectuat in cel de-al Doilea Razboi Mondial. Scanduri care mai au putin si se rup sub picioare, trepte extrem de periculoase pline de cavitati in care balteste apa, acestea sunt numai cateva din imaginile care compun peisajul pe care-l ofera privirii pasarelele pietonale care traverseaza caile ferate din oras. Practic, daca nu esti atent si calci mai stramb sau ai o greutate mai mare, te poti trezi pe sine.

„Nici nu mai tin minte de cand nu au reabilitat pasarela. Eu trec zilnic pe aici si de fiecare data am senzatia ca o sa cad. Scandurile sunt rupte din cauza ploilor, plus ca trec mii de oamenii pe aici si nu ai cum sa fii indiferent la astfel de situatii. Cei din primarie ar trebui sa ia masuri, sa nu se produca vreo tragedie”, a declarat ieseanca Silvia Melinte.

Pasarela supratraverseaza 23 de linii de cale ferata din statia CF Iasi, linii partial electrificate. Lungimea acesteia este de 246 metri, inaltimea libera sub pod fiind de 5,4 metri, infrastructura realizata din beton armat, iar suprastructura din metal, avand o greutate de 119 tone. Un alt trecator sustine ca de vina pentru starea in care se afla pasarela sunt cei care fura fierul.

„Pasarela ar trebui supravegheata non-stop. Sunt anumite persoane care vin la miezul noptii si fura bara de fier, care sustine lemnul. Practic, de la constructia ei, aceasta structura din fier si lemn a fost numai cârpita. În rest, a ramas la fel de urâta si de periculoasa, mai ales noaptea, pentru mii de ieseni care o traverseaza zilnic. E un chin, care se transforma în cosmar iarna. Lumea se agata de balustrade, în sir indian, ca sa scape de amenintarea scarilor cu margini metalice”, a precizat Constantin Manuta, un iesean care locuieste in zona Garii. In aceeasi stare se afla si pasarela din zona Manta Rosie. Iesenii sustin ca pasarela nu a fost reconditionata de ani buni si ca evita sa o foloseasca, tocmai pentru a nu avea neplaceri.

Municipalitatea promite reabilitarea pasarelei

Nepasarea autoritatilor locale atunci cand vine vorba de pasarela Alexandru atinge cote de neimaginat. „Pana la acest moment am intervenit asupra iluminatului acestei pasarele, iar imediat ce vom obtine aprobare de la CFR, vom trece la refacerea rampelor de acces de la ambele capete ale pasarelei si vom inlocui si portiunile degradate din podina acesteia. O sa avem in vedere la un moment dat inlocuirea totala a acesteia. In acest an insa nu vom avea lucrari majore la acest obiectiv”, a declarat Sebastian Buraga, purtatorul de cuvant al municipiului Iasi.




Comentarii
  • „Nici nu mai tin minte de cand nu au reabilitat pasarela.de ce sa reabiliteze aceasta pasarela costurile sant mici in comparatie cu alte lucrari ce bani sa ramana firmei? ,ce bani sa mearga la primar? , ce bani la partid ? e simplu motivul

  • Din cate stiu, pasarela a tercut de ceva timp in administrarea primariei, nu mai tine de cfr..oricum..e periculoasa, dar autoritatile sunt surde, mute si oarbe..

    • Pasarela e in administrarea primariei de 2-3 ani, dar cei de la CFR au cerut foarte multi bani pentru o ora in care ii lasa pe cei de la primarie sa repare pasarela, pentru ca, au motivat ei, oprind curentul, au pierderi. Daca imi aduc bine aminte au cerut undeva la 800-900 de lei pe ora(8-9 milioane vechi). Daca se informau mai bine cei de la bzi ar fi aflat adevarul, dar are rost sa strici un articol doar de dragul adevarului?

    • Articole ridicole pentru cei care nu au de trecut pasarela si/sau se ‘misca’ numai cu masina, eventual de serviciu. Si mai si lucreaza in primarie; nu mergi cocosat din cauza buzunarelor pline?

      • sa mori tu ca asa e??? pe bune acum?? locuiesc in alexandru, ma chinuii sa imi platesc chiria, abia rar merg cu ratp-ul si de 2 ani de zile trec in 6 zile din 7 de cel putin 2 ori pe zi pe acea pasarela. deci…te-ai cam facut de rahat cu comentariul tau. deci..repet: articol de 2 bani! am trecut acea pasarela la toate orele posibile de la 0 pana la 24, mergang, alergand, cu prietena in brate, pe bicicleta, etc. niciodata, nici macar o secunda nu am simtit ca sunt in pericol de ceva, deci: ma pis pe el de bzi care face doar articole la comanda

  • @BZI, departamentul fotografii: cum ploua cat de putin, in zona Garii trebuie sa ai neaparat cizme de cauciuc pentru a trece de pe un trotuar pe altul, mai ales(!) in dreptul trecerilor pentru pietoni. Garantat ati obtine cateva instantanee spectaculoase!

  • pasarelă nu ştie să facă, cadastrul general al oraşului este excelent dar lipseşte cu desăvârşire, în pieţe e un haos de nedescris, transportul public este falimentat de ani buni. Am scăpat ceva din măreţele realizări ale preiubitului nostru primar? Poate vicele Chirica o să mai salveze ceva.

  • Pt Buraga si Florentina……PASARELA este in ADMINISTRAREA PRIMARIEI IASI de multi ani!!!!!!
    Pe timp de iarna curatarea rampelor de acces si podul nu trebuie aprobarea CFR. Ci pur si simplu o echipa de oameni care sa CURETE! Buraga si Florentina nu trec zilnic pe acolo. Ca daca ar traversa podul ….”ar avea ziarul zilnic articole despre podul ala”
    Ca de obicei Primaria nu isi asuma responsabilitatea si arunca motanul in ograda CFR. Decat sa faca asta mai bine ar cauta o solutie si sa transforme acea pasarela in una moderna. Solutii se gasesc daca se si vrea…..dar cum trebuie sa intri bani la partid si buzunare diverse ,,,,,,

  • ” Ieseni, puteti muri daca nu sunteti atenti!” — Nu i rau , inseamna ca trebuie sa fii ,vigilent! [precum la o trecere de pietoni : te asiguri ,inainte de a aseza ” oghiala ” pe carosabil !] ” Prosti ,da multi „!(L.)

  • ptr cei care cred ca nascutul in iasi le da aripi …
    luati lectii de la vaslui…..despre cum se face o gara …cei care au trecut pe acolo stiu…in rest stima

  • Sincer ca sa faca acea pasarela au nevoie de ceva banuti adica in primul rand trebuie sa opreasca curentul electric de la catenara si fara curentul din catenara(fir de contact) nu pot circula trenurile cu locomotiva electrica.Aici e si vb de interes adica nimeni nu a patit nimic inca deci pe cei de la primarie ii doar in **** pana nu pica unu intre linii nu o sa faca nimeni nimic ve-ti vedea
    si cica se fura :)) so vrajeala eu nu am vazut pe nimeni sa ciordeasca adica sa fim seriosi tot trece un om pe acolo si ar vedea daca se fura plus revizori din gara mecanici etc

Adauga un comentariu