News Flash:

Iesenii incep sa prinda gustul comertului online

7 Mai 2009
897 Vizualizari | 0 Comentarii
Iesenii incep sa prinda gustul comertului online
• Programul din ce in ce mai aglomerat, traficul si accesul usor la Internet, numarul mare de servicii si produse disponibile, cat si nevoia de a economisi bani i-au facut pe ieseni sa isi indrepte atentia catre piata online • Conform ultimului bilant depus, cel mai mult a avut de castigat din comertul online o firma care comercializeaza suplimente nutritive

Sloganul "Viitorul este online" incepe sa se contureze din ce in ce mai vizibil pe piata ieseana, chiar si in conditii de criza. Programul din ce in ce mai aglomerat, traficul si accesul usor la Internet, numarul mare de servicii si produse disponibile in magazinele online, cat si nevoia de a economisi bani i-au facut pe ieseni sa isi indrepte atentia catre piata online. Totusi, comertul online este inca o noutate pe piata ieseana, in conditiile in care numarul celor care au ales sa isi deschida astfel de afaceri este inca destul de mic, iar cele mai multe au o vechime ce nu trece de 2 ani. Conform datelor prezentate de catre Oficiul Registrului Comertului (ORC), in Iasi sunt peste 70 de firme care au ales sa isi comercializeze produsele online. "In baza de date a Registrului Comertului a fost inregistrat un numar de 74 firme care au declarat ca au ca obiect principal de activitate comertul cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet", a explicat Gina Sindila, directorul executiv al Registrului Comertului Iasi. Cel mai mult a avut de castigat din online o firma care comercializeaza suplimente nutritive. "Firma care a inregistrat cea mai mare cifra de afaceri din comertul cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet a fost Razmed SRL, de 1.226.126 lei", a detaliat seful ORC. Tot la mare cautare pe piata ieseana sunt si firmele din domeniul IT, care domina mai bine de jumatate din cererea de pe piata online, sau cele care vand electrocasnice. Au inceput sa prinda teren sex-shopurile si florariile online. In ceea ce priveste mai ales ultimul domeniu, comoditatea, preturile mai bune sau lipsa timpului sunt motivele invocate pentru comandarea produselor direct din fata calculatorului. De asemenea, printre motivele cresterii afacerilor online se numara preturile mai scazute, livrarea, in unele cazuri, gratuita pe raza judetului Iasi, posibilitatea de a compara produsele cu cele practicate in alte magazine online, plus timpul si banii dati pentru deplasarile in magazinele clasice. Un avantaj pentru cei care aleg sa isi deschida un magazin online este si faptul ca nu trebuie sa plateasca chirie si ca afacerea necesita mai putini angajati fata de unul clasic. De asemenea, vanzarile prin Internet sunt coordonate de specialisti IT si nu de afaceristi sau antreprenori. In general, numarul angajatilor nu trece de 3, iar cei care au deschis afacerea mai au si alte ocupatii. Datele furnizate de catre reprezentantii Asociatiei de Plati Electronice din Romania, in 2009, arata ca au fost inregistrate peste 250 mii de vanzari online, cu o valoare de peste 17 milioane Euro, fata de numai 60 mii tranzactii in 2007.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1301 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018701 (s)

loading...