News Flash:

Iesenii nu mai credeau ca se va ajunge aici. DOVEZI si DOCUMENTE uluitoare din interiorul Aeroportului Iasi au iesit la iveala

22 Mai 2018
2685 Vizualizari | 2 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6569 RON (-0.0017)
USD: 4.0889 RON (-0.0087)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

• Decizie bomba in care a fost implicata una dintre cele mai importante institutii iesene • In calcul a fost luat un plan de rezerva pentru a iesi dintr-un impas iminent • Masurile luate ar urma sa fie puse in aplicare in urmatorii ani • Toate aceste detalii cuprind planul de dezvoltare a Aeroportului International Iasi

O serie de masuri ce implica zeci de milioane de euro vor fi luate la varful judetului Iasi. Trei scenarii posibile au fost conturate pentru dezvoltarea celei mai mari porti de intrare in Iasi.

Noua conducere de la R.A. Aeroportul International Iasi si-a expus planurile legate de dezvoltarea regiei, planuri care vor fi puse in aplicare etapizat si care urmeaza sa fie batute in cuie la cel mai inalt nivel. Este vorba de demararea procedurilor privind extinderea platformelor de imbarcare a aeronavelor, principalul aspect pe care sefii aerogarii il au in acest moment in plan, dar si despre extinderea terminalelor de pasageri si a viitoarei zone cargo. Toate acestea vor fi expuse intr-un Master Plan si prezentat alesilor judeteni pentru a putea fi avizat.

Catalin Bulgariu, noul director general al aerogarii iesene, a artat ca in cazul in care nu se va trece prea curand la initierea acestor proceduri, Iasul va avea de pierdut. "Sunt trei scenarii de dezvoltare a aeroportului. In primul rand, vorbim de planul de est, planul ce cuprinde cea mai mare dezvoltare a aeroportului. Acest plan a avut ca baza pista noua in prima etapa. Planul de est inseamna dezvoltarea aeroportului pe partea opusa pistei, nu unde sunt acum actualele terminale. Acesta este proiectul din 2008 , proiect care reprezinta viitorul acestui aeroport din punctul meu de vedere. Doar ca acest plan trebuie reactualizat pentru a-l putea folosi ca viitoare dezvoltare. Nu avem la acest moment un studiu de fezabilitate pentru ceea ce trebuie realizat. Planul nu a fost aprobat in 2008 de fostul presedinte Constantin Simirad, apoi a fost un extras din proiect pentru a se face pista. Dupa momentul respectiv, pe sursele financiare existente atunci s-a facut Terminalul T3. Anul trecut ar fi trebuit sa se faca reevaluarea proiectului, sa se faca studiul de fezabilitate si extrasul sa vedem in ce stadiu suntem", a spus noul sef al Aeroportului International Iasi.

Citeste si : Cinci milioane euro pentru un terminal cargo la Aeroportul Iasi

Schimbari din temeli

Planul cuprinde si unirea terminalelor T2 si T3 pentru a putea mari capacitatea de procesare a pasagerilor. In plus, sefii aeroportului vor sa redeschida si Terminalul T1 odata cu suplimentarea curselor externe din perioada urmatoare.

"Un alt doilea program tine de dezvoltarea pe partea actuala, cu unirea terminalelor T2 si T3 , realizarea unui singur terminal, care sa separe intrarile si iesirile pe nivele diferite, plecarile la etaj si sosirile la parter, astfel incat sa marim capacitatea de operare la acest moment. Acest proiect poate rezolva pentru o perioada scurta de timp problema aglomeratiei. Aceasta este foarte mare in momentul de fata. Avem si o mie de pasageri pe ora, de trei ori mai multi decat era proiectat terminalul, deci nu poate oferi confortul necesar. Studiile de trafic arata ca noi ajungem la un milion de pasageri in cinci ani si de aia trebuia gandit mai mare de la bun inceput. Sunt sceptic in ceea ce priveste acest plan cu unirea terminalelor pentru ca nivelul va fi nesatisfacator in cativa ani. Dureaza doi ani pana-l facem, si-n cinci ani e depasit", a mai spus Catalin Bulgariu.

Un alt plan mult asteptat este si cel legat de zona cargo. Aceasta ar urma sa fie realizata la cladirea Aviatiei Utilitare. "Al treilea scenariu tine de divizia de cargo, proiect care are specificul lui. Asta inseamna in primul si in primul rand un drum de acces pentru mijloace de transport greu, ceea ce inseamna loc la platforma. Fiecare din cele trei imi aduce un plus pentru o perioada mai lunga sau mai scurta. Fiecare are insa niste costuri pe care astazi aeroportul nu si le permite, deci trebuie sa cautam surse de finantare. In momentul in care am discutat in Consiliul de Administratie realizarea unui master plan, am facut caietul de consultanta. Asta ne ia un pic de timp, dar vom vedea care este cea mai buna solutie si ce surse de finantare putem identifica", a adaugat directorul aeroportului iesean.

Citeste si : Telenovela de la Aeroportul Iasi a ajuns la final. Decizie radicala, luata de sefii aerogarii

Dispute pe un drum

In utima vreme, intre municipalitate si Consiliul Judetean s-au iscat mai multe divergente pe tema unui nou drum de acces catre aerogara. De altfel, alesii PSD au boicotat o sedinta de plen a Consiliului Local tocmai pentru ca primaria nu ar fi pus pe ordinea de zi acest proiect. Seful aerogarii iesene sustine ca situata s-ar putea rezolva mult mai simplu daca ar fi o conlucrare intre parti.

"Proiectul cargo este mult intarziat. El a fost prevazut pentru dezvoltare la Aviatia Utilitara, iar acum s-a receptionat documentatia de avizare a lucrarilor de interventie, proiect care primeste si expertiza tehnica. Constructia de acolo este una buna si poate fi folosita. Punerea in realitate a acestui obiectiv tine de integrarea financiara a acestui proiect cu toate celelalte. Daca putem transmite catre Programul Operational de Infrastructura Mare proiectul pentru zona est, cel cargo este asigurat pe deplin. Si drumul de acces trebuia facut de mult. Exista un proiect privind centura municipiului pe zona de est care inca nu s-a realizat si care se putea lega de aeroport. Exista nevoia de acces pentru aeroport din actuala locatie catre oras care sa coboare prin unitatea militara din Tatarasi. Eu sper ca municipalitatea va da curs proiectului. Este prins in proiectare si sper sa se inteleaga ca daca este facut cat mai repede cu atat este mai bine", a adaugat Catalin Bulgariu.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

Galerie Foto

c800x800_Catalin_Bulgariu_3_.jpeg
masuri porti intrare iasi imbarcare
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (2)

Ciarlij  | #653069
Ce e BOMBA? Bzi analfabet e bomba...!
BOCSA  | #653070
Da am vazut interviul noului dir.sa zicem doar atat BAFTA dar am vazut comentariile si urmarind parerea cititorilor bzi.,am observat ca apare o doamna care dupa comentariile si din alte rubrici cu acelasi subiect AEROPORT ma mir ca mai este in fct.sau mai bine zis cine o tine in picioare ,nu cred ca intinde lenjeria cuiva de la cj.neavind pe cine care sa-i faca asta zilnic ,dar ,,,,,,,,,,,,,,,,,
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2018 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1546 (s) | 23 queries | Mysql time :0.017860 (s)