News Flash:

Iesenii petrec cel putin un an in tramvaie

12 Decembrie 2007
1473 Vizualizari | 2 Comentarii
Iesenii petrec cel putin un an in tramvaie
• Din pura curiozitate, reporterii cotidianului ZIUA de Iasi au facut cateva calcule prin care au incercat sa afle cat timp pierd iesenii in trafic • Pentru un traseu de genul CUG- Agronomie care nu depaseste 10 kilometri si dureaza dus-intors 100 de minute zilnic, un om pierde 15 zile si 2 ore, mediu, intr-un an, fara a pune la socoteala sutele de minute ce se acumuleaza din cauza asteptarii respectivului mijloc de transport ori a unui eventual blocaj in trafic si sta cu gatul sucit in asteptarea respectivului mijloc, in medie, trei zile pe an, la o rata de asteptare de 20 de minute pe zi • Ca atare, un navetist, angajat la Agronomie si care locuieste in zona Piata Alexandru, in 30 de ani de naveta sta mai mult de un an in respectivul mijloc de transport si l-a asteptat 3 luni intr-o statie


Un prim exemplu: linia autobuzului 28, Piata Alexandru-Agronomie, un traseu care are o lungime de aproape 15 kilometri. Acest traseu este parcurs in aproximativ 100 de minute dus-intors. Aceasta inseamna ca intr-o saptamana lucratoare, un om pierde pe transport 500 de minute, fara a tine seama de minutele de asteptare a respectivului mijloc de transport. Altfel spus, a fost un calcul pur, fara a lua in seama minutele zilnice irosite cu gatul rasucit in asteptarea acelui mijloc de transport in comun. Intr-o luna, numarul de minute pierdute ajunge la 2.000, adica la o zi si aproximativ trei ore (o zi are 1441 de minute).

Numarul zilelor totale pe care ieseanul cu pricina le pierde in mijloacele de transport, intr-un an, il vom calcula inmultind cu 11 luni deoarece scadem acele trei saptamani de concediu, iar restul il lasam pe seama zilelor libere si consideram ca omul sta in casa ori nu foloseste mijlocul de transport obisnuit. Ciudat sau nu, cu toate acestea, intr-un an, vom descoperi ca sunt 15 zile si 2 ore cand omul respectiv nu face altceva decat sa stea inghesuit ori, in cazuri fericite, sa priveasca pe geam, in drumul spre sau dinspre serviciu, facultate si locuinta sa. Desigur, un aport insemnat la acest rezultat deloc incurajator il are si traficul aglomerat, sufocant, cand prin crearea unor ambuteiaje, la cele 50 de minute se mai adauga vreo 20 de minute. Iar in ceea ce priveste asteptarea respectivului mijloc, am calculat la o medie de 20 de minute zilnic. Ca atare, urmand acelasi calcul de mai sus, rezulta ca pe saptamana asteapta 100 de minute, pe luna 400 de minute, iar pe an 4.400 de minute, adica trei zile. Ca atare, un navetist, angajat la Agronomie si care locuieste in zona Piata Alexandru, in 30 de ani de naveta sta mai mult de un an in respectivul mijloc de transport si a asteptat 3 luni un mijloc de transport. Iar, tot in medie, viteza mijlocului nu a depasit 300 de metri pe minut (30 de kilometri dus-intors strabatuti in 100 de minute). Daca alegem alte trasee, rezultatele vor fi proportionale cu distanta si, foarte important, coeficientul de trafic. Raman constante perioadele de asteptare. In rest, realitatea vorbeste de la sine...ce ar fi putut face respectivul om in acest timp, ce ar fi putut gandi, dar, indeosebi, ce ar trebui gasit pentru rezolvarea fluidizarii traficului etc....


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (2)

cosasu  | #25471
de ce 30 de ani de naveta? omul incepe serviciul pe la varsta de 20 de ani in medie. pana atunci nu merge cu tramvaiul? iarasi, dupa ce iese la pensie, nu mai merge cu tramvaiul? unde mai pui ca un barbat care incepe serviciul la varsta de 20 de ani si iese la pensie la varsta de 65 de ani, face 45 de ani de serviciu si nu 30 de ani.domnule Sidoriuc, mai ia un lighean cu apa rece la picioare si refa calculele. vei observa ca timpul petrecut in tramvai se dubleaza.
Deniz  | #25472
Super material. Bravo Marius!
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1821 (s) | 22 queries | Mysql time :0.066061 (s)