Local

Ieșenii semnalează o problemă la tramvaiele noi! POS-urile din vehiculele produse de PESA nu eliberează întotdeauna bilete. Asta, deși banii călătorilor sunt retrași din conturi!

Publicat: 22 dec. 2021
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Ieșenii semnalează o problemă la tramvaiele noi POS-urile din vehiculele produse de PESA nu eliberează întotdeauna bilete. Asta deși banii călătorilor sunt retrași din conturi
Noile tramvaie PESA au probleme cu POS-urile montate de Compania de Transport Public Iași

Mai mulți ieșeni s-au plâns în ultimele zile că au achitat cu cardul, în tramvai, biletul de călătorie, însă nu au primit vreun tichet sau vreo chitanță care să ateste faptul că au plătit călătoria. Acest lucru se întâmplă mai des în tramvaiele noi (PESA), care sunt echipate cu POS-uri de către Compania de Transport Public Iași. În acest caz, călătorii păgubiți pot beneficia de timpul de călătorie de 2 ore doar dacă iau legătura cu cei de la CTP Iași și pot face o dovadă a plății

În ultimul timp, mai mulți ieșeni care obișnuiesc să circule cu tramvaiul se plâng că nu au primit bilete, deși au achitat călătoriile. Problema aceasta este mai des întâlnită la POS-urile montate în tramvaiele noi, produse de firma PESA. Aceste taxatoare electronice retrag banii de pe carduri, însă nu eliberează bilete sau vreo chitanță care să ateste faptul că a fost achitată călătoria.

„Am urcat într-un tramvai care circula pe ruta 13, din Tătărași, ca să merg la Egros. Am achitat biletul de călătorie cu cardul, însă aparatul nu mi-a dat biletul sau vreo chitanță. În cazul acesta, ce să fac?! Să mai plătesc o dată călătoria sau să aștept să văd dacă vreun controlor care urcă în tramvai îmi va da amendă pentru că nu am bilet? Ca să nu mai spun că biletul de călătorie pe care l-am achitat este valabil timp de două ore! Eu cum beneficiez de timpul de călătorie pe care l-am achitat dacă nu am biletul?!”, a declarat revoltată o călătoare CTP Iași.

Ce spun reprezentanții CTP Iași despre această problemă

Compania de Transport Public (CTP) Iași cunoaște această problemă și susține că lucrează pentru a o remedia în cel mai scurt timp. Până atunci, însă, călătorii păgubiți sunt rugați să sune la CTP dacă întâmpină o astfel de problemă și, în același timp, să poată să facă dovada plății biletului cu ajutorul aplicației de pe telefon.

„Transmitem faptul că, într-un astfel de caz, în care nu îi este eliberat călătorului biletul de către aparat, îi recomandăm să apeleze TelVerde 0800.110.427 pentru a anunța situația. Astfel, controlorii vor putea fi înștiințați despre cazul în care se află călătorul. Este de dorit ca acesta din urmă să aibă posibilitatea de a prezenta dovada plății din aplicația bancară. De asemenea, este important ca, în general, după scanarea cardului, utilizatorul să aștepte cel puțin 10-20 de secunde pentru eliberarea chitanței de către POS”, a declarat Andreea Luca Barna, purtătorul de cuvânt al CTP Iași.

Un tramvai PESA, în valoare de 2 milioane de euro, a avut nevoie de intervenția echipelor de mecanici pentru a putea fi repus în mișcare.

Ce se întâmplă dacă mai multe bilete sunt plătite consecutiv

Dacă un călător plătește mai multe bilete cu cardul, există posibilitatea de a-și recupera banii pentru biletele nefolosite.

„Dacă se întamplă ca un călător să plătească pentru două sau mai multe bilete consecutiv, îl rugăm să se adreseze băncii care a emis cardul pentru a solicita un refuz la plată, iar suma de bani achitată în plus va fi restituită în contul clientului. Dorim să precizăm că, uneori, unele POS-uri din tramvaiele PESA înregistrează erori de comunicație, iar echipele companiei care dețin aceste dispozitive lucrează continuu pentru îmbunătățirea experienței călătorilor cu acestea. Le recomandăm călătorilor să utilizeze și aplicația 24pay, aceasta fiind foarte intuitivă și ușor de folosit”, a adăugat Andreea Luca Barna.

Călătorii care sună la telefonul verde al celor de la CTP Iași trebuie să indice traseul pe care au circulat, ora la care au încercat să achiziționeze biletul și numărul de tramvai cu care au călătorit. Ulterior, vatmanii și controlorii vor fi anunțați, iar călătorul, în baza numelui și a numărului de telefon, va putea circula conform biletului pe care l-a achitat, compania de transport rămânând să investigheze situația și să remedieze problema.

Adauga un comentariu