Local

Ieșenii sunt obligați să ofere datele cu caracter personal dacă vor să-și prelungească abonamentele pentru transportul public. Ce spun șefii CTP Iași despre baza de date făcută în perioada pandemiei Coronavirus

Publicat: 22 mai 2020

Ieșenii care au făcut zilele acestea procedurile pentru prelungirea abonamentelor în transportul public au fost nevoiți să ofere diverse date cu caracter personal. Spre nemulțumirea multor ieșeni, Compania de Transport Public solicită numerele de telefon ale solicitanților care fac procedurile online, dar și prezentarea unor acte de identitate și diverse date cu caracter personal în cazul celor care fac solicitarea la tonetele clasice. În timp ce se creează o bază de date imensă, care are o valoare enormă din punct de vedere economic, șefii Companiei de Transport Public Iași susțin că acestea sunt cele mai sigure metode

Conducerea Companiei de Transport Public Iași a anunțat recent că va fi prelungită perioada de valabilitate a abonamentelor nefolosite în perioada Stării de urgență. Astfel, toți posesorii de titluri de călătorie afectați de măsurile Ordonanțelor Militare pot solicita prelungirea acestora, procedurile fiind făcute atât online, cât și la tonetele CTP Iași. Titularii acestor tipuri de abonamente pot primi dreptul de a utiliza transportul public ieșean, pe baza abonamentului valabil după data de 17.03.2020, un număr suplimentar de zile egal cu cel în care nu au putut beneficia de acest serviciu public, în urma adoptării măsurilor de prevenire și limitare a răspândirii virusului SARS-CoV-2.

Astfel, toți posesorii de abonamente afectați pot solicita, în scris, în sistem electronic, la adresa de e-mail exploatare@sctpiasi.ro, prelungirea perioadei de valabilitate a abonamentelor, în sistem electronic, însă doar dacă oferă, printre altele, și o adeverință eliberată de angajator, precum și numărul de telefon. Numeroase nemulțumiri au venit din partea ieșenilor care au văzut că, pe lângă datele de bază deținute deja de CTP Iași, trebuie să dea și numerele de telefon, iar apoi să menționeze în cadrul e-mail-ului, următoarele:

„Sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal, în vederea acordării prelungirii valabilității abonamentului de către Compania de Transport Public Iași„.

„Nu este ușor nici pentru noi să dăm câte 200-300 de telefoane pe zi, dar aceasta este cea mai sigură metodă”, spun șefii CTP Iași

Concret, pentru a putea beneficia de prelungirea abonamentului în transportul public, ieșenii trebuie să ofere: numele complet al titularului abonamentului; Data de la care acesta nu a mai utilizat mijloacele de transport public și data pentru care optează în vederea intrării în vigoare a prelungirii abonamentului (Vor fi atașate în e-mail copii ale abonamentului (carton și tichet) și ale adeverinței eliberate de către angajator (după caz), scanate ori fotografiate (imaginile trebuie să fie foarte clare); în cazul abonamentelor eliberate prin intermediul aplicației 24pay, vor fi atașate capturi de ecran din care să reiasă ID-ul tranzacției și perioada de valabilitate a titlului de călătorie; Numărul de telefon la care va putea fi contactat în vederea acordării dreptului de călătorie.

Șefii CTP Iași explică faptul că sunt solicitate astfel de date, în special numărul de telefon, în așa fel încât ieșenii să poată fi informați despre prelungirea abonamentului.

„În cazul solicitărilor trimise pe e-mail se trece și numărul de telefon, pentru că în acest fel putem informa cetățeanul dacă a fost prelungit sau nu abonamentul. Este cea mai sigură metodă pentru că nu știm dacă respectiva persoană a primit mail-ul de confirmare de la noi și l-a citit. Nu este ușor nici pentru noi să dăm câte 200-300 de telefoane pe zi, dar aceasta este cea mai sigură metodă. În adresa noastră este specificat faptul că solicitanții trebuie să menționeze în cadrul e-mail-ului că sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal pentru acordarea prelungirii valabilității abonamentului. În cazul tonetelor nu se solicită numerele de telefon, dar trebuie prezentat un act de identitate cu care trebuie să demonstrezi că ești titularul abonamentului pentru că se pot face diverse ilegalități în astfel de situații”, a explicat Cristian Stoica, director general CTP Iași.

Pentru titlurile de călătorie emise prin platforma 24pay, perioada de valabilitate va fi prelungită direct din aplicație

De asemenea, prelungirea valabilității titlului de călătorie va fi aplicată la tonetele CTP Iași la care este arondat titularul abonamentului ori la un alt punct de vânzare a biletelor, cu acordul acestuia. În ceea ce privește titlurile de călătorie emise prin intermediul platformei 24pay, perioada de valabilitate a acestora va fi prelungită direct din aplicație.

„În cazul elevilor și studenților, aceștia vor putea solicita prelungirea valabilității titlurilor de călătorie după reluarea cursurilor față în față, în baza deciziei Ministerului Educației și Cercetării”, au explicat oficialii CTP Iași.
Începând din această săptămână, sistemul de vânzare la ghișeu pentru transportul public de persoane din Iași este format din 20 de chioșcuri, adică 9 tonete și 11 dispecerate.




Comentarii
  • Si nu era mai simplu sa te prezinti la o toneta cu cartonul , tichetul si buletinul, sa verifice persoana de la toneta daca tichetul se incadreaza in perioada la care se face referire si sa ti-l vizeze pur si simplu? Fara atata tamtam si mail-uri si telefoane. Pe mine m-au purtat pe drumuri doua zile.

Adauga un comentariu