News Flash:

Iesenii suporta cu stoicism calvarul impus de regii

16 Februarie 2009
1404 Vizualizari | 3 Comentarii
• Anul trecut, doar CET Iasi SA a fost chemata in instanta de doua asociatii de proprietari, insa a castigat ambele procese

In ciuda faptului ca au ramas fara caldura din cauza vecinilor restantieri, ca platesc pierderile de apa sau ca isi strica masinile din cauza gropilor ramase neacoperite dupa lucrarile care au vizat schimbarea unor conducte, cei mai multi ieseni prefera sa suporte calvarul impus de regii.

Cel putin asa reiese din numarul scazut al proceselor intentate de beneficiarii serviciilor furnizate de regiile locale. De departe, Centrala Electrica de Termoficare (CET) este unitatea cea mai contestata prin prisma calitatii serviciilor. Facturile exorbitante la incalzire si retinerea cu forta a consumatorilor, prin impunerea unor conditii absurde la debransare, sunt principale teme care se regasesc in reclamatiile adresate atat unitatii, cat si institutiilor ce au ca scop de activitate apararea drepturilor consumatorilor. Cu toate acestea, in 2008 spre exemplu, CET Iasi SA a fost actionata in judecata doar de doua ori si pentru cu totul alte motive. "O asociatie de proprietari din Nicolina, careia ii fusese sistata furnizarea apei calde din cauza datoriilor, a cerut in instanta reluarea acestui serviciu. O alta, din Soseaua Nationala, a intentat proces pentru stergerea penalitatilor acumulate pentru neplata restantelor. In ambele cazuri, magistratii au respins respectivele solicitari", a declarat Neculai Parasca, purtatorul de cuvant al CET Iasi SA. Evident, altfel stau lucrurile atunci cand este vorba de recuperarea datoriilor iesenilor rau-platnici catre furnizorul de agent termic. "Avem peste 1.000 de dosare in lucru in acest moment care vizeaza recuperarea datoriilor de la rau-platnici. Astfel, 378 de dosare de executare silita vizeaza asociatiile de locatari, in alte 130 de cazuri ne-am indreptat impotriva persoanelor fizice, iar in 76 de intentionam recuperarea debitelor inregistrate de persoane juridice", precizeaza oficialul CET.

Un singur iesean despagubit

Nici furnizorul de apa, SC ApaVital SA, nu a avut probleme in instanta in ceea ce priveste despagubirea consumatorilor pentru prejudiciile generate de calitatea necorespunzatoare a produselor si serviciilor. "Contractul cadru de furnizare a serviciilor publice de apa si canalizare a alocat in timp un numar mai mare de obligatii operatorului, in comparatie cu obligatiile clientului. Este de remarcat, de exemplu, dreptul clientului de a primi bonificatii sau a i se reduce valoarea facturii in situatia furnizarii unui serviciu calitativ sau cantitativ necorespunzator sau neanuntarea prin mass-media a lucrarilor planificate, ce impun intreruperea serviciilor. Nu am avut inca solicitari in acest sens, insa am aplicat din oficiu o asemenea reducere intr-o situatie ce se incadra in prevederile regulamentului cadru", a declarat Razvan Manolache, seful Biroului Relatii Publice din cadrul SC ApaVital SA. Acesta a mai precizat ca pe parcursul intregului an 2008, la regia ieseana au fost primite 99 reclamatii, cifra foarte mica in comparatie cu numarul total de utilizatori din municipiul si judetul Iasi, de aproximativ 400.000 persoane. "Cele mai multe din aceste 99 reclamatii au vizat partea comerciala a activitatii si anume consumul facturat sau calculul penalitatilor, precum si sistarea serviciilor in cazul neplatii prestatiilor", a conchis Manolache.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (3)

Gigi  | #58187
Nu vad ce ar putea executa silit de la asociatii, care nu au nimic in propietate. Pe de alta parte justitia noastra oarba, cind asociiatiile dau in judecata rau platnicii, acestora li se sterge mare parte din sumele datorate, iar C.E.T-ului i se da dreptate tot timpul . De unde sa mai plateasca atunci asociiatiile datoriile catre C.E.T ?
Anonim  | #58188
SUNTEM LA MANA REGIILOR.DOMNU NECHITA SI ALTII CA EL SE LAUDAU CA VOR INTRODUCE BILETE DE CALATORII CA IN UE,VALABILE INTR 2 SI 6 ORE DE CAND ERAU COMPOSTATE.DAR CU CE NE-AM ALES,A CU DUBLAREA TERIFELOR LA ABONAMENTE.AVEM CONDUCATORII PE CARE II MERITAM ,ADICA PE CARE NI I-AM ALES.
consumator de la cet  | #58189
Lipsa banilor la asociatiile de proprietari si coruptia din sistemul instantelor de judecata face ca asociatiile sa piarda procesele.
De ce se pierd procesele, din simplul motiv ca furnizorii de utilitati sunt in subordinea Consiliului Judetean si Consiliului Local si care iau minim 50% din beneficiile institutiilor aflate in subordinea lor, asta spune legea.
Deci, factura fiind mai umflata si beneficiile sunt mai mari la sfarsit de an.
Ca nu se respecta legea, ca se fura cu acte in regula consumatorul, asta nu conteaza beneficiile sa fie mari.
Si atunci cum sa castige asociatiile procesele cu furnizorii de utilitati cand au administratia locala for tutelar.
Ca suntem in UE si trebuie sa se respecte legea, nici vorba, suntem in Romania si facem ce vrem, legile sunt pentru UE nu pentru a fi respectate.
Atat timp cat cetatenii nu inteleg sa stranga randurile in jurul asociatiilor sa le ajute sa impuna respectul pentru lege al furnizorului de utilitati asa va fi in continuare cum a fost descris in acest articol.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1594 (s) | 23 queries | Mysql time :0.042844 (s)