News Flash:

Iesenii vor circula cu primul tren reconditionat

9 Ianuarie 2009
1593 Vizualizari | 0 Comentarii
Un tren vechi de mai bine de 30 de ani s-a transformat intr-un mijloc de transport demn de Uniunea Europeana. Mai nou, dupa o cosmetizare radicala, iesenii au ocazia sa circule pe ruta Iasi-Bacau cu primul tren supraetajat reconditionat din Romania. In cursul zilei de ieri, reprezentantii CFR Calatori au prezentat prototipul modernizat la Remar SA Pascani.

"Acesta este singurul tren supraetajat modernizat din Romania care corespunde cererilor Uniunii Europene", a explicat Constantin Axinia, directorul CFR Calatori. Trenul, compus din 4 vagoane, dintre care unul restaurant, este dotat complet, cu camere video, cu locuri special amenajate pentru schiuri sau pentru biciclete pe timp de vara, cu un sistem vocal electronic prin care se va anunta statia, timpul de oprire si partea pe care se poate cobori din tren si nu numai. Pentru persoanele cu dizabilitati, trenul este vine la pachet cu locuri si toalete speciale pentru acestia.

"Vagoanele au, pe langa dotari, si un loc pentru persoanele cu dizabilitati, un lift si o toaleta special pentru acestia. Fiecare vagon are un sistem de supraveghere. Cu ajutorul camerelor de luat vederi putem vedea persoanele certate cu legea sau care nu indeplinesc toate cerintele conform legii. Cei care doresc sa circule fara bilet vor fi observati, iar seful de tren nu va putea intinde mana catre publicul calator", a mai completat acesta. Din vechiul tren care a fost trimis la Remar Pascani pentru reconditionare nu a mai ramas mai nimic, fiind inlocuit aproape in totalitate.

Costul pentru aceasta refacere este estimat la circa 400 mii lei pentru fiecare vagon in parte, deci un total de 1,6 milioane lei, iar viteza maxima la care poate ajunge acest tren este de 140 de kilometri la ora. Pentru viitor, reprezentantii CFR Calatori vor mai pune pe sine inca doua astfel de trenuri reconditionate. Unul dintre acestea va fi destinat iesenilor care doresc sa ajunga la Vatra Dornei. Reprezentantii CFR sustin ca vor fi date in folosinta in momentul in care trenurile vor putea atinge 180 de kilometri pe ora.

uniunea europeana
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3686 (s) | 22 queries | Mysql time :0.237560 (s)