News Flash:

Imagini de groaza pe Aeroportul Iasi. Au fost abandonati intr-un terminal tocmai cand trebuiau sa decoleze

10 Ianuarie 2018
6801 Vizualizari | 6 Comentarii

• Scene de cosmar petrecute in incinta Aeroportului International Iasi • Doi ieseni au ajuns sa-si blesteme zilele dupa ce au fost pacaliti de reprezentantii companiei aeriene care opereaza si la Iasi • Pasagerii s-au trezit ca, desi au achitat biletele pentru zbor, nu sunt lasati sa urce in aeronava

UPDATE: Reprezentantii companiei aeriene Blue Air au facut precizari pe marginea acestui caz. "Ca urmare a unei erori de sistem, numarul de rezervari pentru zborul 0B6805 pe ruta Iasi - Paris (Beauvais) a fost peste capacitatea aeronavei. In aceste conditii, si in baza reglementarilor in vigoare, compania noastra a oferit pasagerului o redirectionare spre destinatia finala, cu un zbor alternativ. Astfel de erori se produc extrem de rar in cadrul companiei noastre si suntem mereu pregatiti sa oferim pasagerilor nostri toata asistenta si cele mai bune optiuni pentru a-i deplasa la destinatie in cel mai scurt timp si, de fiecare data, in deplina siguranta".

Cativa ieseni au avut zilele trecute parte de o situatie extrem de neplacuta intr-un terminal al Aeroportului International. Una dintre cele mai cunoscute firme de transport aerian din tara a reusit sa-si dea in petec si sa se faca de ras in fata pasagerilor.

Compania Blue Air opereaza mai multe curse dinspre si spre Aeroportul International Iasi, fiind chiar aproape sa-si deschida si o baza de operare permanenta de pe aerogara ieseana. Insa ceea ce s-a intamplat la inceputul acestei saptamani depaseste orice inchipuire. Cei care au crezut ca vor ajunge la timp la destinatie au avut parte insa de un adevarat cosmar in terminalul de la aerogara ieseana.

Pasagerii doreau sa se imbarce pe cursa Blue Air B 738 care a decolat luni, 8 ianuarie, la ora 13:00 cu destinatia Paris, capitala Frantei. Doar ca in momentul in care au ajuns la poarta de imbarcare, au avut parte de o surpriza totala. Reprezentantii companiei le-au refuzat imbarcarea din simplul motiv ca toate locurile din avion erau ocupate. Asta desi pasagerii aveau biletele platite inca din luna decembrie a anului trecut pentru a putea ajunge la Paris in interes de serviciu.

Cu alte cuvinte, compania a vandut bilete peste capacitatea de operare a aeronavei respective, iar cei care nu au ajuns devreme pentru imbarcare nu au mai prins locuri, cu toate ca aveau biletele platite.

"Suntem doua persoane care ne-am luat bilete pentru cursa spre Paris inca din 12 decembrie anul trecut, zborul fiind programat ieri (8 ianuarie 2018-n.r.). Noi am ajuns cu 30 de minute inainte de check-in, nu de zbor. Si cand am ajuns pentru imbarcare ni s-a transmis ca nu mai sunt locuri in aeronava. Cu toate ca am avut biletele cumparate din timp, ei ne-au spus fara niciun fel de regret ca nu mai sunt locuri disponibile in aeronava. Noi trebuia sa ajungem la Paris, unde aveam o intalnire de lucru cu compania la care lucram. Pur si simplu ne-au spus din start ca trebuie sa ne gasim o alta ruta si sa mergem de la Bucuresti spre Paris. Practic, ne-au intarziat 48 de ore. Dar noi in perioada asta pierdem nu doar timp, ci si deconturile, camerele de hotel si nu numai", a spus Mihai, unul dintre pasagerii pagubiti.

Citeste si : Pasagerul cu numarul 1.000.000 a fost premiat de Aeroportul Iasi - FOTO

Circ pe aeroport

Iesenii trebuiau sa ajunga in timp util la Paris pentru a purta discutii cu reprezentantii unei companii externe, alaturi de care colaboreaza in domeniul automotiv. Doar ca socoteala de acasa nu s-a potrivit cu cea din aeroport. In momentul in care trebuiau sa urce in avion situatia s-a complicat. Au asteptat timp de cateva zeci de minute, poate ca se elibera vreun loc, doar ca nu au mai avut noroc. In aceste conditii, au fost intorsi din drum si nevoiti sa accepte cursa Bucuresti- Paris de a doua zi. Chiar si asa, iesenii au ceut lamuriri pentru a vedea daca pot fi despagubiti.

"S-a ajuns aici pentru ca ei se bazeaza si pe unele statistici ca 1-2 la suta din calatori renunta la zbor si astfel mai vand si alte bilete. Noi am facut o reclamatie, dar si acolo am fost luati in deradere. Mi s-a spus sa trimitem o scrisoare oficiala si ca raspunsul va veni in termen de 60 de zile. Cat despre despagubiri, desi lucrurile sunt clare, au dat de inteles ca nu le pasa. Ei, teoretic, trebuie sa ne asigure si drumul. Problema noastra este ca am pierdut 48 de ore inutil doar pentru ca au vrut sa vanda bilete peste capacitatea avionului, iar acest lucru nu este normal", a mai spus barbatul pagubit.

Citeste si : Haos total la bordul unui avion Blue Air care se indrepta spre Italia: "Avionul a pierdut altitudine, indreptandu-se in picaj spre mare"

Ce prevede legislatia europeana?

Conform legislatiei in domeniu, pasagerii transportului aerian beneficiaza de dreptul la despagubire daca s-au prezentat la timp la check-in cu o rezervare valabila si cu documentatia de calatorie necesara si le-a fost refuzata îmbarcarea din cauza suprarezervarii sau din motive operationale, iar oamenii nu au dorit sa renunte de buna voie la locul achizitionat.

In aceste conditii, pasagerul are dreptul la despagubiri, are dreptul de a alege între rambursare, redirectionare sau o alta rezervare la o data ulterioara, precum si dreptul la asistenta. In ceea ce priveste cursa de la Iasi spre Paris, un bilet cumparat de pagubiti a fost in jurul a 250 de euro in decembrie anul trecut.

Tot in legislatia europeana se arata ca in cazul in care operatorul aerian a redirectionat pasagerul catre alt zbor, iar acesta a ajuns la destinatia finala cu o întârziere de 2, 3 sau 4 ore, valoarea despagubirilor poate fi redusa cu 50 la suta.

In plus, se specifica clar ca daca se refuza îmbarcarea, pasagerul are întotdeauna dreptul la despagubiri. Cei pacaliti pe aerogara ieseana au aratat ca, desi au depus o plângere si au facut cerere pentru acordarea de despagubi, compania a transmis ca termenul de rezolvare este de 60 de zile. Reprezentantii companiei Blue Air au anuntat ca vor trimite un punct de vedere, insa acesta nu a ajuns pe adresa redactiei pana la inchiderea editiei.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

Galerie Foto

bilet_blue_air
transport aerian blue air curse imbarcare paris bilete
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (6)

Misu  | #635011
niciodata nu mi s - a intamplat asa ceva ; sa mergeti la agentia care v - a emis biletele ..........
jonas  | #635033
si tarom face la fel. cam toate companiile fac la fel. se ascund in spatele procedurilor. (ca nu ai ajuns la timp etc).
cu tarom am patit asa anul trecut. pe cursa locala iasi bucuresti (desi de 10 ori pina atunci ajunsesem fix la aceasi ora... a 11 oara la fel dar ghinion. nu mai erau locuri asa inchisesera checkinul la timp)
asa ca e o practica des intalnita. frumos ar fi fost sa anunte inainte de check in hey avem overbook. vrea cineva sa renunte ? platim aia si aia si tot asa. companiile serioase cam asa fac. (am patit o data cu delta).
Sorta  | #635069
O tara a frumoasa plină de oameni de rahati!
Sergiu  | #635084
Ce companie de *****! BLUEAIR=SHIT=*****
Marian Dinca  |  #635091
Sa faci clabuci...
Fox  | #635126
Domnul/doamna care a scris articolul. Nu mai dramatiza atata. Ce e asa de cosmar? Se intampla la aproape orice companiei aeriana sa vanda bilete peste limita, chiar si la faimoasa KLM. De obicei este o politica, daca se depaseste un anumit timp (4 ore parca) ti se ofera compensatii. Daca aia de la Blue Air au gresit si vandut cu 2 bilete in plus ce naiba era sa faca? Sa-i puna pe cei doi sa stea in picioare pe coridor? Daca ii puneau in avion, atunci trebuiau sa lase la sol ori 2 piloti, ori 2 stewardese ori alti 2 pasageri.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2018 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1475 (s) | 21 queries | Mysql time :0.015680 (s)