News Flash:

Imagini de senzatie cu cel mai mare proiect de infrastructura rutiera din Iasi: Cum arata investitia de 20 milioane euro

17 Aprilie 2018
5579 Vizualizari | 5 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6559 RON (0.0000)
USD: 3.9517 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

• Municipiul Iasi poate avea parte de un nou proiect ce urmareste devierea traficului rutier la intrarea in oras • Obiectivul a fost cuprins in proiectul soselei de centura, iar primele estimari arata ca va costa peste 20 milioane de euro

Unul dintre cele mai importante obiective ale municipiului Iasi poate prinde din nou contur. Proiectul soselei de centura a municipiului Iasi cuprinde o etapa despre care s-a vorbit foarte putin si care vine ca o varianta ajutatoare pentru cei care au terenuri in perimetrul drumului.

Constructia soselei de centura a Iasului a fost impartita in patru etape, inca de acum cativa ani. Prima etapa, varianta de ocolire a municipiului Iasi, a fost adusa la bun sfarsit, iar acum autoritatile se chinuie sa obtina fonduri pentru a demara etapa a doua, cea de trafic greu, care sa plece din zona Selgros pe bulevardul Poitiers spre Drumul Hotilor si mai departe din Tomesti pe DN 28.

Drumarii au demarat studiile insa si pentru etapa a treia a centurii, o pasarela lunga de circa un kilometru intre Arabesque si Metro, pasarela ce va avea iesire in treii giratii. Pasarela a fost estimata la 23 milioane de euro si ar urma sa aiba patru benzi de circulatie, dar si cu bretele pentru ca soferii sa aiba acces la cele trei sensuri giratorii amenajate pe DN 28 si sub pasaj, construite la Metro, la intrarea pe centura spre Uricani si în zona Arabesque.

"Avem cuprins acest proiect in cadrul soselei de centura a municipiului Iasi, pasarela urmand a pleca de la Arabesque dupa Metro si are prevazute trei giratii, una la Arabesque pentru agentii economici, una in dreptul soselei de centura, iar una in zona Metro. Acest proiect ar avea o valoare de 23 milioane euro. Este un obiectiv important cu multe beneficii. Proiectul prinde si o parcare destul de mare in zona Ciurbesti. Noi am prioritizat investitiile. Pentru a inchide varianta de trafic greu avem nevoie de 25 milioane euro. De altfel, proiectul ce pleaca de la Selgros spre Drumul Hotilor este principala prioritizare. Apoi urmeaza pasarela, apoi varianta de trafic usor ce pleaca de la Uricani spre Crucea lui Ferentz", a spus Ovidiu Mugurel Laicu, directorul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Iasi.

Citeste si : Decizie finala. Este cea mai importanta veste din ultimii ani in Iasi. Calendarul lucrarilor la soseaua de centura a Iasului

Cand va fi demarat proiectul

Directorul DRDP Iasi a explicat si care sunt pasii pentru ca acest obiectiv sa devina realitate. "Avem si studiu de fezabiliate facut in acest sens, dar nu am atacat proiectul pentru ca deocamdata avem in plan varianta de trafic greu. Am inceput deja lucrurile pentru a putea demara procedura de atribuire in vederea incheierii contractului de executie. Am inaintat documentratia la Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, avem doua milioane de euro credit de angajament pentru acest an privind proiectarea tehnica si executie. Vrem sa dam cat mai repede drumul la proiect daca vom avea si banii necesari", a mai spus directorul DRDP Iasi.

Lucrarile la soseaua de centura a municipiului Iasi au fost demarate in 2008 si deschise abia in 2012. Cum proiectul a fost etapizat, la mijloc fiind zeci de milioane euro, autoritatile nu au dorit sa estimeze si o data cand centura ocolitoare a municipiului Iasi va fi data definitiv in functiune.

"Noi am impartit procedura in patru pentru a fi mai usor de finantat. Obiectivul unu, cel finalizat, a costat cam 85 milioane euro. In etapa a doua, cea de trafic greu, de la Selgros spre Drumul Hotilor, costa 25 milioane euro, etapa a treia, cea care cuprinde pasajul, costa 23 milioane euro, iar cea de a patra etapa, de trafic usor, costa 30 milioane euro. Noi am facut un sens giratoriu provizoriu pentru a vedea cum se desfasoara circulatia, daca nu sunt probleme, accidente etc. Noi am vrea sa facem doar giratia respectiva, dar ea face parte din tot proiectul de invetsitii si nu se poate rupe. Trebuie facute si exproprieri de acum incolo", a adaugat directorul Directiei Regionale de Drumuri.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

Galerie Foto

harta_pasarela_soseaua_de_centura_copy_copy.JPG
iasi fonduri pasarela proiect trafic
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (5)

Man  | #649388
Mai curand cei de la drumuri ar trebui sa precizeze ce au facut pentru centura Iasului din 2012 pana in prezent!!!! Zero ml de drum, zero lei investit in centura Iasi din 2012 pana acum. Mai bine ar vorbi de zona Lunca Cetatuii pana la intrare in Iasi decat variantele expuse in articol.
usl iubeste iasul  | #649403
OZN-uri.
Uitativa la starea drumurilor nationale:nu sunt in stare sa astupe gropile, sa curete santurile, sa faca mai usor trecerea peste calea ferata, sa marcheze drumul etc.. si credeti ca sunt in stare sa faca sensuri suspendate.
Numarul de masini a crescut foarte mult, si tu incepi executia unui drum cu o banda pe sens. Daca doreau sa faca ceva de perspectiva bucata de sosea numita centura, trebuia sa aiba doua benzi pe sens si parapet de beton intre sensuri.
Totusi nu uitati : traim in Romania, tara SF-urilor si proiectelor nefinalizate.
Dragos  | #649418
USL iubeste Iasul dar nu face nimic pentru el. In afara unui scandal continuu si a impiedicarii autoritatilor statului de a face cate ceva eu unul nu am vazut nici un proiect propus si dus la capat de aceasta formatiune. Din punctul meu de vedere este o formatiune toxica pentru Romania.
Andi  | #649429
Aia e ceva? E un drum normal, nu centura!
Otto  | #649469
In ultimii 5 ani Moldova nu a avut nici o investitie remarcabila. Noroc ca pe timpul lui Tăriceanu s a facut variantele din Iasi si Suceava
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2018 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1791 (s) | 23 queries | Mysql time :0.039897 (s)