News Flash:

Imagini infioratoare la marginea Iasului. Pe aceasta strada se poate intampla oricand o tragedie

25 Septembrie 2018
3799 Vizualizari | 6 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6669 RON (+0.0011)
USD: 4.0761 RON (+0.0268)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
drumul hotilor

• O zona intens circulata aflata la marginea municipiului Iasi a ajuns sa fie din ce in ce mai blestemata de toti cei care se incumeta sa treaca prin locul cu pricina • Intreaga strada arata ca dupa razboi, desi a ajuns sa fie subiect de discutie printre toti politicienii Iasului • Culmea, strada face parte dintr-un mare proiect al municipiului, insa nimeni nu a miscat pana acum un deget • Cu toate acestea, zi de zi pe Drumul Hotilor se circula zilnic intr-un ritm infernal • Zona a devenit din ce in ce mai infricosatoare pentru cei care se incumeta sa treaca pe drumul cu pricina  

Bataie totala de joc cu un mare proiect al Iasului. Sute de ieseni sunt nevoiti zilnic sa circule pe un drum care a ajuns sa arate ca dupa razboi, desi este inclus intr-unul din cele mai mari proiecte de infrastructura ale municipiului.

Drumul face legatura intre zona Bucium si DN 24 - Tomesti, care a ajuns sa fie din ce in ce mai circuit, desi a fost refacut cat de cat anul trecut. Cu toate acestea, a devenit un adevarat calvar pentru soferi sa circule cu masina prin acea zona.

Strada Trei Fantani, supranumita si Drumul Hotilor, a ajuns sa fie pasata ca la piata intre autoritati, fara ca cineva sa intervina cu adevarat in proiect.

Desi strada a fost peticita in decursul anului trecut, in prezent arata ca dupa razboi. Strada inclusa in proiectul soselei de centura a ajuns sa fie disputata intr-un litigiu intre municipiul Iasi si Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). In aceste conditii, pentru ca nimeni nu isi asuma proprietatea drumului, artera arata din ce in ce mai groaznic.

De precizat ca Drumul Hotilor face parte din cea de-a treia etapa a soselei de centura a municipiului Iasi, varianta care ar urma sa lege DN 24 - Tomesti - de zona Poitiers. Circa 5 kilometri din strada Trei Fantani (Drumul Hotilor) va fi inclus in acest proiect. Insa pana cand centura nu va fi gata, CNAIR nu are de ce sa intervina sa refaca cat de cat drumul.

Pe de alta parte, primaria nu si-a asumat suta la suta paternitatea drumului pe acelasi motiv, ca va fi inclus in proiectul soselei de centura si ca nu il poate asfalta.
Pentru ca este plina de gropi, iar unii soferi circula cu viteza, pe aceasta strada poate avea loc oricand o tragedie.

Citeste si: Vesti bune pentru soferii ieseni! Primaria plombeaza Drumul Hotilor - FOTO

Ani de asteptare cu nervii soferilor

Strada Trei Fantani (km. 21+850 - 26+460) intra in etapa trei a centurii ocolitoare ce pleaca din Poitiers spre Bucium si apoi spre drumul national DN 24 - Tomesti. In planurile Directiei Regionale de Drumuri si Poduri (DRDP) Iasi, institutie subordonata CNAIR, artera respectiva are toate sansele sa fie asfaltata. Doar ca in prezent, lucrurile nu sunt clare.

"Pe acest sector, traseul variantei de trafic greu se suprapune cu strada Trei Fântâni, care se desprinde din DN 24 Vaslui - Iasi si se desfasoara în lungul caii ferate CF 600 Iasi - Ungheni, intrand în DN 28 Iasi - Albita. Datorita faptului ca prin stabilirea solutiilor s-a urmarit pastrarea traseului existent, elemente geometrice în plan sunt corespunzatoare vitezei de 40-80 km/h. La traversarea râului Vamasoaia de la km 22+760, s-a facut o corectie a traseului si s-a proiectat un pod nou, îmbunatatind astfel elementele geometrice în plan. In cadrul studiului de fezabilitate de asemenea au fost prevazute lucrari de colectare si evacuare a apelor, lucrari pentru siguranta circulatiei, respectiv lucrari hidrotehnice si de poduri, santuri de pamânt, rigola carosabila pentru a reduce la minim lucrarile de expropieri si în acelasi timp de a evacua apele pluviale de pe partea carosabila", se arata intr-un document legat de varianta ocolitoare a Iasului.

Cu toate acestea, pana acum nu s-a facut mare lucru, asta si din cauza ca la nivelul Ministerului Transporturilor, centura ocolitoare a Iasului a ramas la stadiul de promisiune electorala. In afara unui credit de angajament pentru continuarea proiectului, bugetul pe anul in curs a fost zero, iar perspectiva ramane sumbra.

Insa, liderul celei mai puternice organizatii politice din judet a dat asigurari ca proiectul isi urmeaza cursul firesc. Maricel Popa, presedintele PSD Iasi, a mentionat ca proiectul centurii ocolitoare a Iasului se va realiza si astfel se va ajunge ca si Drumul Hotilor sa fie gata intr-un final.

"Soseaua de centura se afla in verificare tehnica. Este in evaluare si se va face. Se poate ca proiectul sa mearga foarte repede, contractele sunt facute prin credite de angajament. Soseaua se va face, ea trebuie armonizata cu autostrada Ungheni - Iasi - Targu Mures. Odata cu autostrada se rezolva si problemele soselelor din jurul oraselor judetului", a sustinut Maricel Popa, liderul PSD Iasi.

Citeste si: CIUDATENIE! Fenomene paranormale pe unul dintre cele mai circulate drumuri din Iasi

Petru Movila: "Problema trebuie rezolvata urgent"

Unul dintre politicienii Iasului care a cerut explicatii despre proiectul ce include strada Trei Fantani este deputatul PMP Petru Movila. Acesta a mentionat ca atat primaria, cat si Consiliul Judetean, dar si Ministerul Transporturilor trebuie sa-si dea mana pentru a rezolva proiectul.

"Eu am sustinut si am demonstrat cu documente faptul ca strada Trei Fantani este pe teritoriul administrativ al municipiului Iasi. Insa responsabilitatea pentru acest drum este si al CJ si DRDP. De aceea, este necesar un dialog pentru rezolvarea problemei. Toata lumea stie ca proiectul este inclus in obiectivul soselei de centura, aprobat cu indicatori, dar care nu a mai fost finantat cu niciun ban. Daca in 2009 - 2012 s-a constituit primul tronson al soselei, de atunci Iasul nu a mai primit niciun leu. Am spus ca este responsabilitatea celor trei institutii, pentru ca soseaua de centura deserveste si localitati invecinate. Este si responsabilitatea Ministerului Transporturilor pentru ca este inclusa in soseaua de centura. Voi face o interpelare pe tema preluarii drumului de la primarie la Compania de Drumuri, pentru ca acesta era si proiectul firesc. Este foarte important ca sa incepem cu fluidizarea traficului. Ulterior, se rezolva si mare parte din problemele de mediu, constructia soselei fiind o parte din rezolvarea problemei respective. Sa nu uitam ca de-a lungul soselei sunt activitati economice, ori drumul bun va permite si dezvoltarea acestora, precum si accesul crestinilor la Manastirea Vladiceni", a spus deputatul PMP Petru Movila.
In schimb, reprezentantii Primariei municipiului Iasi nu au dat niciun raspuns pe aceasta tema.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

Galerie Foto

drumul_hotilor_1_
proiect infrastructura bucium dn 24 tomesti
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (6)

Cetatean, platitor de taxe  | #671180
În ultimii ani, autoritățile din Cluj-Napoca au făcut investiții majore din fonduri europene în tot ceea ce înseamnă transport public. Modernizarea liniilor de tramvai care străbat orașul din inima Transilvaniei era necesară nu doar din motive de eficiență a traficului, ci și din cauza poluării sonore intense și a deteriorării străzilor din jur. Dar proiectele cu bani europeni nu s-au oprit aici: autoritățile au atras investiții importante pentru achiziția de tramvaie, autobuze electrice și automate de bilete, reabilitarea străzilor care tranzitau liniile de tramvai modernizate, construcția de piste și stații de închiriat biciclete. Stirea o gasiti pe startupcafe.ro
Iesenii sint cei mai prosti  | #671182
Cluj-Napoca va fi primul din Romania pe strazile caruia vor circula autobuze electrice. Primaria a organizat deja licitatia pentru 30 de autobuze electrice si a semnat din iulie 2017 acordul cu firma poloneza Solaris. Primele 11 autobuze electrice au ajuns in aprilie. Pretul unui autobuz este de aprox. 0,5 milioane eur, fara TVA, iar fondurile pt primele 11 vehicule sint de la Guvernul Elvetiei (95%), iar 15% de la BL, restul autobuzelor vor fi luate cu fonduri UE si locale. Autobuzele au o autonomie de 105 km si o garantie de 5 ani. Costurile pt mentenanta si piese de schimb vor fi asigurate de firma producatoare. Autobuzele vor putea fi incarcate in 13 statii lente si rapide: o incarcare lenta va dura 6 ore, iar cea rapida doar 10 minute. “Autobuzele au o capacitate de 78 de locuri, dotate cu wi-fi, camere video, aer conditionat si platforma joasa pentru persoane cu dizabilitati”.
Iesenii sint cei mai prosti  | #671185
La sfirsitul lunii ianuarie, a fost publicata o lista o scolilor cu toaleta in curte. Din toate judetele tarii, 41 la numar, judetul iasi, ocupa un locul 3 (dupa Vaslui si Suceava, dar la egalitate cu Botosani) cu 207 scoli in aceasta situatie. In toata tara sin 2418 scoli cu toaleta in curte. Cit pot sa coste 2500 de toalete, chiar daca trebuie sa includa si fosa septica vidanjabila unde nu e canalizare trasa? 20.000 lei pe grup sanitar? 40.000? Sa zicem 40.000. Asta inseamna 100 milioane pt toate scolile din tara. Pentru Iasi, ar fi vorba putin peste 8 milioane de lei. Nichita, Chirica, Maricel Popa, inteleg ei ce e aia o prioritate? I-a intrebat cineva cit cheltuie pe tot felul de prostii ? Cit bani se cheltuie cu dezapezirea ? Dar cu luminile de sarbatori ? Dar cu masinile de serviciu ? Dar cu Politia Locala ? Dar cu ciinii maidanezi ?
IONESCU  | #671199
Drumul ca drumul, ca tot timpul a fost varza, dar semaforul de intrare in soseaua Bucium e nenorocire. Se sta la el cam 40 de minute pentru ca este programat total aiurea. In ziua cand a fost defect s-a circulat minunat. Nu s-a stat mai mult de cinci minute. Apoi a venit un gardian, ca nu pot sa-i spun politist local, care s-a apucat de dirijat circulatia si s-a facut coada la loc. Dupa ce a fost pus in functiune semaforul, coada s-a marit la loc. CE SPUNETI ?
Cetatean votant  | #671203
Pe Strada Arcu, intre Market (fosta Bila) si Sos. Cismeaua Pacurari a fost organizata o adunare de copii pentru joaca, duminica, intre orele 10 si 13. A fost bine.
Am doua propuneri:
1. Deoarece locul evenimentului a fost cuprins intre trei treceri de pietoni, situate sub 100 de metri, iar in timpul anului pe aici traverseaza mii de copii la cresa, gradinita si scoala, TREBUIE reintrodusa limita de viteza a autovehiculelor la 30 km/ora! Altfel e jale!
2. Cismeaua Pacurari este un MONUMENT ISTORIC secular al Iasiului; trebuie repusa in functiune si protejata! Are o apa limpede, potabila. De ce a inchis-o Nichita?
Iesean  | #671209
Banui ca e articol cu dedicatie sau cineva are interes sa fie reparat drumul ala.
Drumul respectiv arata ca o autostrada pe langa multe alte drumuri, exemplu: drumul dinspre Galata spre Miroslava unde gropile sunt adevarate cratere iar marginile drumului unde n-au fost vreodata rigole au niste transee uriase sapate de ploi.
Nu poti trece pe drumul ala fara sa te gandesti cu groaza ce va fi la iarna cand va fi zapada dau polei. Nici nu vreau sa ma gandesc cate masini vor fi la iarna rasturnate in marginea drumului care se rupe la propriu de la zi la zi.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2018 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1792 (s) | 23 queries | Mysql time :0.035795 (s)