Magazin

Importanta si rolul cuvintelor-cheie in procesul de optimizare SEO

Publicat: 10 apr. 2020

Conform statisticilor, aproximativ 75% dintre romani folosesc internetul pentru a cauta diverse lucruri, navigand online mai bine de 4 ore pe zi. Asta inseamna mii de combinatii de cuvinte si expresii-cheie. Iata cat de importante sunt aceste cuvinte pentru procesul de optimizare SEO si cum te pot ajuta sa ajungi la publicul tau tinta!

Responsabila de aceasta crestere este optimizarea pentru motoarele de cautare sau, pe scurt, SEO, o parte fundamentala a marketingului online.

Ca definitie rudimentara, SEO inseamna imbunatatirea unui anumit site cu scopul de a-i creste pozitia in lista de rezultate generate de motoarele de cautare. Mai exact, eforturile depuse se indreapta spre atragerea traficului catre site-ul respectiv, printr-o serie de activitati tehnice si creative, pentru a-l face popular in randul utilizatorilor. In cazul magazinelor online, optimizarea conduce la cresterea numarului de clienti si a vanzarilor.

Practic, in SEO totul pleaca de la analiza termenilor relevanti pentru site-ul ce urmeaza a fi optimizat, pentru ca pozitionarea in motoarele de cautare se face pe baza lor. Acesti termeni poarta numele de cuvinte-cheie si sunt elementele in jurul carora se invarte intreg procesul de optimizare SEO.

Ce sunt, de fapt, cuvintele-cheie? Cuvintele-cheie pentru SEO sunt acei termeni sau combinatie de termeni care descriu cel mai bine continutul unei pagini web. Daca e sa ne raportam la cautarile utilizatorilor, cuvintele-cheie exprima cel mai bine intentia de cautare, adica termenii introdusi in bara de cautare Google. Iata cateva exemple: ”firma SEO”, ”produse cosmetice bio”, ”manuale scolare”.

Pentru a face posibila intoarcerea unui site ca rezultat relevant atunci cand cineva cauta serviciile sau produsele pe care acesta le ofera, continutul de pe site-ul respectiv trebuie sa contina termenii pe care utilizatorul i-a folosit in cautare.

Cu cat termenii sunt mai potriviti pentru ceea ce reprezinta site-ul, cu atat mai eficienta va fi campania de optimizare. De aceea alegerea cuvintelor-cheie pentru SEO este esentiala in demararea unei campanii de promovare.

In consecinta, vizibilitatea efectiva a unui site este influentata direct de alegerea corecta a cuvintelor-cheie si de pozitia acestora in Google. Cu cat un site este indexat mai bine pentru anumite cuvinte-cheie, cu atat acesta va avea o pozitie mai buna si va fi mai vizibil, pentru ca vizibilitatea in motoarele de cautare aduce trafic calificat din cuvintele-cheie targetate si, implicit, interes si lead-uri.

Dar cine este responsabil de alegerea cuvintelor-cheie si de optimizarea corespunzatoare a site-ului?

Procesul de optimizare SEO este in acest moment singura modalitate prin care poti fi prezent gratuit in ”cel mai ravnit spatiu publicitar”, adica pe prima pagina Google. Iar ca sa ajungi acolo este nevoie de multa munca, know-how si creativitate. Astfel, cu toate ca oricine poate face SEO la un nivel elementar, acest nivel nu este nici pe departe suficient daca vrei rezultate adevarate.

In special atunci cand ai o afacere online, vizibilitatea in motoarele de cautare este primordiala. Daca nu ai o prezenta puternica in mediul online, iti asumi riscul de a nu fi vizibil si de a nu avea trafic decat din alte surse. Asta inseamna vanzari mai putine si o crestere a afacerii mai lenta.

Pentru a evita acest lucru, colaborarea cu o firma SEO este, dupa parerea noastra, imperativa. Aceasta iti poate aduce o valoare adaugata semnificativa prin activitatea sa, cu efect direct in cresterea cifrei de afaceri. Folosind instrumente profesionale de optimizare si promovare si fiind la curent cu ultimele tendinte din domeniu, o firma specializata va sti exact ce tehnici de optimizare SEO sa aplice pentru a te ajuta sa cresti in motoarele de cautare.

Iar pe langa toolurile si strategiile potrivite, o firma SEO va fi atenta la toate fluctuatiile care influenteaza starea de sanatate si vitalitate a site-ului tau, de la expansiunea domeniului afacerii tale, la actualizarile motoarelor de cautare, la strategiile de marketing ale competitiei si, bineinteles, la comportamentul utilizatorilor care se schimba de la zi la zi.




Adauga un comentariu