News Flash:

In atentia DNA! Dezvaluiri INCENDIARE despre mafia taxiurilor din Iasi: afaceri la negru pe sume uriase. Cum functioneaza reteaua secreta

13 Octombrie 2017
7975 Vizualizari | 3 Comentarii
Mircea Manolache
• Lumea taximetriei din Iasi a devenit o adevarata mafie controlata de grupuri de interese care sunt sustinute de sefi din administratia publica locala • Procurorii Directiei Nationale Anticoruptie si ANAF ar trebui sa ia in vizor modul in care sunt eliberate si tranzactionate autorizatiile de taxi la nivelul municipiului Iasi, afaceri care ajung la ordinul a sute de mii de euro • Desi este o piata libera, activitatea de taximetrie este monopolizata de cateva personaje care tin sub control tot ce tine de transportul in regim de taxi la Iasi • Sumele tranzactionate la negru prin aceste metode ilegale sunt de ordinul milioanelor de euro • "Vom lua niste decizii importante", a declarat ieri primarul Mihai Chirica

Organele de ancheta, in special Directia Nationala Anticoruptie si ANAF trebuie sa ia in vizor firmele de taxi din Iasi si modul in care sunt eliberate si tranzactionate autorizatiile pentru transportul in regim de taxi. Piata taximetriei a devenit o adevarata comoara pentru cativa afaceristi controversati din Iasi care au pus monopol pe aceasta activitatea si care le aduce castiguri impresionante, iar asta prin metode ilegale.

Pentru ca este o afacere extrem de profitabila, oricine vrea sa castige bani din taximetrie, trebuie sa plateasca sume uriase de bani numai ca sa poata fi primit in aceasta breasla. Se intampla din cauza faptului ca autorizatiile de taxiuri, limitate la numar, sunt tranzactionate la negru printr-o filiera creata de o adevarata mafie. Aceste personaje vor sa tina sub control tot ce tine de transportul in regim de taxi din Iasi, iar asta pentru a nu pierde monopolul pietei, mai ales ca pozitia le este amenintata de noi companii precum Uber sau Clever Taxi.

Concret, Primaria Iasi a eliberat la nivelul municipiului circa 1.800 de autorizatii pentru taxiuri, iar in urma cu mai multi ani, acestea erau vandute la preturi de o mie sau doua mii de euro bucata. In ultima perioada insa dupa o serie de combinatii scandaloase facute la nivelul Camerei Taximetristilor din Iasi, aceste autorizatii au ajuns sa fie vandute la preturi de pana la 14.000 euro bucata, adica de zece ori mai mult decat in urma cu aproape patru ani. Cele mai multe taxiuri din Iasi apartin firmei Eurotaxi, care are la strada circa 400 de masini. Aceasta este urmata de Taxi For You cu circa 350 de vehicule, Lux Taxi si Delta Taxi, fiecare cu cate aproximativ 300 de masini scoase la strada.

Citeste si : EXCLUSIV! Taximetristii din Iasi s-au saturat de tarifele practicate. 500 de soferi au facut scandal. Clientii au ramas muti cand s-au trezit cu asta

Totodata, compania RVR se afla in acest top cu circa 100 de autoturisme destinate transportului in regim de taxi. Practic, 60 la suta dintre taxiurile din Iasi apartin celor 5 mari companii de transport din Iasi care au reusit sa impuna un adevarat monopol atunci cand vine vorba despre fixarea tarifelor de transport si a celor de tranzactionare a licentelor. Desi vazarea acestora este ilegala, si doar cesionarea lor este aprobata, multe licente sunt scoase la vanzare inclusiv pe internet cu preturi de peste 14.000 euro. Cei care vand aceste licente spun insa ca vand o afacere, nu o licenta de taxi.

De fapt, aici este si ilegalitatea mascata. La mijloc este de fapt vorba despre vanzarea, la negru, a unei licente de taxi, nu a unei firme, pe care si-o poate infiinta fiecare. In schimb, licente de taxi sunt putine si nu oricine are posibilitatea sa devina posesor de licenta in Iasi.

Citeste si : Gest socant facut de un controversat politician din Iasi: Femeie batuta cu salbaticie intr-un service auto din Iasi - GALERIE FOTO, VIDEO

Mafie creata in jurul Camerei Taximetristilor din Iasi

Pe siteurile de anunturi, astfel de autorizatii eliberate de Primaria Iasi au fost scoase la vanzare cu preturi de circa 16.000 de euro, bani in care este inclus de multe ori si un automobil Dacia Logan echipat taxi. Desi vanzarea acestor autorizatii este ilegala, tranzactionarea acestora la negru se face de ani buni cu preturi care au explodat in ultimii ani. "Pretul este fix de 16.000 euro, nu este negociabil. Oricine poate folosi autorizatia, dar mai trebuie facute niste acte si cheltuiti cativa bani pe langa autorizatie. Mai ieftin de 16.000 euro nu gasiti la Iasi", a spus un taximetrist care a scos la vanzare pe internet o astfel de autorizatie.

Orice tranzactie cu autorizatiile de taxi este realizata la nivelul Camerei Taximetristilor, entitate care intermediaza astfel de intelegeri intre parti. La nivelul Iasului, directorul executiv al Camerei Taximetristilor este controversatul om de afaceri Mircea Manolache, patron al firmei de taxiuri Parma Taxi.

Sute de licente de taxi au fost vandute in ultimele luni cu preturi de peste 10 mii de euro la nivelul Camerei Taximetristilor din Iasi, iar unul dintre cei mai activi vanzatori a fost chiar Mircea Manolache. In ultimii ani s-au vandut sute de licente la preturi cuprinse intre 500 si 2 mii de euro prin intermediul Camerei Taximetristilor, iar acum acestea sunt vandute chiar si cu 14.000 euro bucata. Asta s-a intamplat deoarece, fiind un numar limitat de autorizatii la nivelul municipiului, acestea erau foarte greu de gasit, iar multi au fost dispusi sa ofere sume cu mult mai mari fata de cele de pe piata pentru a se putea apuca de taximetrie.

Practic, multi ieseni care au lucrat in strainatate si vor sa se se apuce de taximetrie la Iasi sunt dispusi sa plateasca aceasta suma uriasa. Conform informatiilor, exista persoane in Iasi care detin si peste 100 de astfel de autorizatii, iar asta inseamna ca vorbim de sume uriase, 1,4 milioane de euro bani negri, numai la un prim calcul. Orice persoana care vrea sa se apuce de taximetrie trebuie sa scoata bani frumosi din buzunar. Conform informatiilor, patronii firmelor de taxi din Iasi cedeaza dreptul de folosire a unei astfel de licente in schimbul unei sume de 2.000 de lei pe luna. La un calcul simplu, daca un patron are 100 de masini la strada, asta inseamna ca lunar incaseaza suma de 2 miliarde de lei, toti la negru, pentru ca acesti bani nu sunt fiscalizati.

Totodata, soferii care nu detin un autoturism trebuie sa plateasca alti 180 de lei pe zi firmei de taxiuri de la care a preluat masina. Si acesti bani sunt marea lor majoritate nefiscalizati. Soferul este obligat sa-si plateasca practic contributiile la stat, iar restul banilor, aproximativ 110 lei zilnic sunt bani negri, care ajung in buzunarele unor patroni ale firmelor de taximetrie. Un aspect foarte important este faptul ca aceste licente sunt vandute la negru, fara sa se plateasca taxe sau sa fie inregistrata vreo vanzare la Autoritatea Fiscala.

Citeste si : Te-ai intrebat vreodata cat costa un Taxi? O singura hartie valoreaza mii de euro la Iasi

Primaria Iasi ar putea liberaliza serviciul de taximetrie

Cu toate ca la nivelul municipiului exista circa 1.800 de autorizatii de taxi, numarul taxiurilor necesare este mult mai mare, avand in vedere numarul ridicat de comenzi. Mafia controlata de firmele de taximetrie va putea fi insa starpita odata cu venirea firmelor Uber si Clever Taxi in Iasi, dar si dupa interventia Primariei. Astfel, aceste licente nu vor mai avea practic nicio valoare.

De exemplu, dupa ce Uber vine la Iasi, orice iesean posesor al unei masini, va putea face servicii de taximetrie. In acest fel, piata de taximetrie din Iasi se va liberaliza, iar beneficiile vor fi insemnate pentru toata lumea. Primarul Mihai Chirica a anuntat ca va analiza ce se intampla la Iasi pe piata taximetriei, fiind de asteptat ca in perioada urmatoare sa se faca ordine in acest segment extrem de important.

"Sunt foarte multe discutii pe seama legii care reglementeaza activitatea firmelor de taxi din Iasi. Vom analiza exact situatia pe acest segment si vom lua niste decizii importante", a precizat primarul Mihai Chirica.

In acest fel devine tot mai clar faptul ca nu mai are rost ca cineva sa mai investeasca in cumpararea unor licente de taxi din moment ce aceasta piata se va liberaliza in curand. Aceasta practica de a vinde mascat licentele a intrat in vizorul organelor de cercetare DNA si ANAF, astfel ca oricine mai vrea sa vanda/cumpere licente de taxi isi risca libertatea. Pe aceasta cale solicitam oficial organelor de ancheta, DNA si ANAF, sa verifice modul in care au fost eliberate si tranzactionate licentele pentru transportul in regim de taxi.

In editiile urmatoare vom reveni cu alte dezvaluiri incendiare despre mafia din jurul licentelor de taximetrie. Cotidianul BZI este alaturi de taximetristii din Iasi si îsi asuma rolul de a demasca abuzurile la care sunt supusi acestia din partea unor indivizi care au pus mâna pe sute de licente cu ajutorul autoritatilor. BZI este alaturi de taximetristii din Iasi, oameni care muncesc de dimineata pana seara pentru câtiva zeci de lei pe zi. Nu este normal ca in Iasi sa avem cel mai mare tarif la taxi din tara pentru ca unii patroni din taximetrie sa se îmbogateasca. Ar fi normal sa platim tarife mai mari la taxi, daca acesti bani s-ar regasi in încasarile taximetristilor. Din pacate însa, la Iasi, clientii platesc mai mult doar pentru ca unii indivizi sa se îmbogateasca si sa-si construiasca domenii întregi in zonele rezidentiale. Asteptam si in continuare informatii despre abuzurile la care sunt supusi taximetristii la adresa de mail sesizaritaxi•bzi.ro sau stiri•bzi.ro. Ii asiguram pe taximetristii din Iasi ca vom fi alaturi de ei in razboiul cu patronii care-i umilesc. Vom reveni!


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

anaf mafie clever taxi primaria iasi autorizatii taxiuri eurotaxi rvr
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (3)

JohnMr.  | #627260
Hello Romanian people, cand am fostu in Iasu am fost pacalitu de una taximetrist ruman, de la airport pana home a cierut suma de 350 Leu adica 100 dollars, am datu ca a zis ca ma bate rau. Uber is ok parerea este mea. Va rog sa controlatiu taximetristi de la Iasu, it's not ok 100 $ for almost 6km. Saliutare romani ! John Wilson Coltwon here
Academie  | #627266
La Academie, numarul de locuri este fix; cand moare un academician se completeaza locul ramas liber. In taximetriile din vest este ca la Academie. De ce la noi este vraiste? De ce nu se fixeaza de catre Primarie un numar de taximetristi/masini, pentru un control riguros?
Taximetrist  | #627267
Felicitari pt articol...ar mai fi multe de adaugat
misullllet  | #627415
TREZITIVA SOFERI taxi CE PLATITI TAXA DE SMECHER.... Dati in vileag totul si locurile vor fi ale voaste. de ce nu putem si noi licita pt un loc la taxi ,, pt ca lu dna manolache ii place sa le combine comision 1000euro pt acte .JOS CU MAFIA SINGURUL CARE NE POATE AJUTA ESTE ACEST ZIAR . ACEST SUBIECT NU LA MAI ABORDAT NIMENI PANA ACUM.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1481 (s) | 21 queries | Mysql time :0.029397 (s)