News Flash:

In cel mai scurt timp: transport ecologic la Iasi

14 Octombrie 2001
1034 Vizualizari | 0 Comentarii
Anul urmator ar putea gasi regia ieseana impartita in doua societati total distincte: una electrica si alta auto. Aceasta din urma va functiona ca o societate comerciala. Astfel, activitatea auto va fi separata de cea electrica, urmand ca numai aceasta sa fie subventionata de Primarie. Masura face parte dintr-un program mai amplu al Primariei si Regiei de Transport in Comun, prin care se urmareste ca, treptat, transportul auto sa fie inlocuit de cel electric, considerat mult mai ecologic. Conform programului, se are in vedere ca, pana in anul 2004, la nivelul Iasului sa exite doar un singur traseu de autobuz, restul rutelor urmand a fi deservite de catre tramvaie si troleibuze.
In acest moment, separarea regiei in doua societati distincte se afla in stadiul de analiza. Conducerea regiei, impreuna cu specialistii de la Politehnica, analizeaza in acest moment posibilitatile ca serviciile auto si electric sa fie separate, precum si avantajele care ar rezulta de aici pentru oras si calatori. In paralel, RATC si specialistii de la Politehnica fac diferite studii pentru reducerea noxelor pe care le produc, in special, autobuzele. Astfel, impreuna cu profesorii de la Facultatea de Fizica din cadrul Universitatii "Gh. Asachi", regia va scoate pe piata toba ecologica. Aceasta va fi folosita la mijloacele de transport in comun si scade emisia de fum intr-o proportie de pana la 70%, precum si consumul de carburanti cu 7-8%. Concluzia pe care vrea sa o sublinieze conducerea Regiei de Transport in Comun consta in faptul ca aceasta institutie se orienteaza spre transportul ecologic, incercand sa reduca nivelul noxelor la nivelul orasului, cat mai mult. In acelasi sens, se are in vedere o reducere a numarului de mijloace de transport si marirea capacitatii celor care vor fi scoase pe trasee. Aceasta deoarece s-a ajuns la concluzia ca mijloacele de transport multe si mici, care circula intens, determina o crestere considerabila a poluarii. In acest sens, Regia Autonoma de Transport in Comun va continua politica de achizitionare de tramvaie in regim second-hand din Germania, considerate mult mai rentabile decat cele produse in tara. Pana in acest moment, in parcul regiei au fost aduse peste 50 de tramvaie de la regii similare din Germania, iar achizitionarea va continua pana ce se va ajunge la 200 de de mijloace de transport. De altfel, s-a constatat ca tramvaiele aduse din strainatate, chiar in regim second-hand, au multumit calatorii, acestia declarandu-se extrem de satisfacuti de initiativa regiei. Desi proiectul de separare a RATC in doua societati distincte se afla in stadiul de analiza, atat conducerea regiei, cat si cea a municipalitatii, considera ca acesta se impune a fi implementat. Astfel, nu peste mult timp, regia va avea ca procupare majora asigurarea unui transport ecologic la Iasi.

O alta initiativa: automate de distribuire a biletelor la Iasi

Conducerea Regiei Autonome de Transport in Comun doreste sa aduca imbunatatiri si in ceea ce priveste sistemul de achizitionare a biletelor.
Conform unui alt proiect al regiei, se are in vedere cumpararea unor automate care sa fie instalate in statii si de unde calatorii sa-si cumpere bilete fara a mai apela la celebrele tonete.
Astfel, intr-o prima etapa, conducerea RATC si-a propus sa aduca 84 de automate, urmand ca, ulterior, campania de achizitionare sa fie amplificata. Sistemul care este folosit cu succes de regiile similare din strainatate a fost putin amanat, tinand cont ca in acest moment regia s-a orientat catre prioritatile prezentate mai sus.
Marius PILA
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1345 (s) | 22 queries | Mysql time :0.019096 (s)

loading...