News Flash:

In criza, hipermarketurile fac bani din brandurile proprii

8 Octombrie 2009
727 Vizualizari | 0 Comentarii
foto real
Afisat la 19:05 Criza economica a determinat marile lanturi de retail din Romania sa accelereze introducerea propriilor branduri de produse si sa treaca la un marketing agresiv, vanzarile acestora crescand cu pana la 90%. Cu o cota din vanzari cuprinsa intre 6 si 35%, marcile proprii au mai multe avantaje, potrivit reprezentantilor companiilor, printre care se numara majorarea vanzarilor totale, dar si promovarea mai eficienta a brandului supermarketului sau hipermarketului respectiv. "Produsele marca proprie sunt o alternativa mai ieftina pentru clienti, mai ales in acest context economic nefavorabil", a declarat, pentru Ziare.com, Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour. Potrivit Adrianei Pita, director de comunicare si PR la Real-Hypermarket, marca proprie confera nu numai credibilitate, ci si stabilitate si diversitate a ofertei. "In general, marcile proprii nu reprezinta numai oportunitatea unor costuri mai mici pentru produse similare, ci si calitate si siguranta alimentara dat fiind faptul ca, pentru marcile private, retailerul este responsabil cu productia si vanzarea acestora", a spus Pita. De altfel, cifra de afaceri obtinuta din vanzarea produselor proprii apartinand Carrefour a crescut cu peste 90 de procente, in primul semestru al acestui an, comparativ cu primul semestru din 2008. Cresterea este stimulata si de faptul ca produsele din gamele proprii Carrefour sunt cu aproximativ 20% mai ieftine fata de preturile celorlalte branduri. Succesul la nivel international, indicator al evolutiei pe piata locala Un alt motiv pentru introducerea marcilor proprii pe piata din Romania este si succesul pe care acestea le-au inregistrat pe pietele externe, un exemplu in acest sens fiind si Plus Discount. "Am hotarat introducerea Marcilor Plus inca de la lansarea retelei pe piata din Romania datorita succesului inregistrat de acestea in celelalte tari europene", ne-a declarat Ioana Marginean, director de marketing al companiei. Marca Plus detine o pondere de 35% din totalul vanzarilor lantului de retail. In cazul Carrefour, in Anglia marcile proprii aduc 43% din vanzari, in Belgia 42 de procente, iar in Elvetia 53 la suta. Prin urmare, exista un potential imens de crestere in Romania, unde aceste produse reprezinta, deocamdata, doar sase procente din vanzarile totale. Marcile private, o oportunitate pentru producatorii romani O mare parte a produselor vandute sub marcile private sunt fabricate local, mai ales in cazul celor din gamele mai ieftine, astfel explicandu-se si preturile mai reduse ale acestora. Din cele aproximativ 1.200 de produse sub brandul Carrefour, dintre care aproximativ 800 sunt produse alimentare si 400 articole non-alimentare, majoritatea sunt fabricate in Romania, restul fiind importate din Franta si Polonia. "Gama de articole marca proprie Nr.1 cuprinde 750 de articole, dintre care 550 sunt produse alimentare si 200 sunt articole nealimentare, peste 90% dintre articole fiind fabricate in Romania", ne-a spus Andreea Mihai. De asemenea, pentru produsele din gama Real - Quality, compania isi doreste sa aiba cat mai multi furnizori romani. "In a doua parte a anului, ne concentram pe dezvoltarea multor articole la nivel local. Ne dorim ca cel putin 200 de articole sa fie realizate in colaborare cu furnizorii locali si sa fie prezente pe rafturile noastre pana pe 31 decembrie 2009", a precizat Adriana Pita. In schimb, in cazul magazinelor Plus, cele mai multe produse, 75 la suta, sunt produse in tari din Uniunea Europeana, precum Germania, Austria, Polonia, Cehia, Olanda si Italia. Restul de 25% sunt fabricate de producatorii autohtoni. Aceeasi situatie se regaseste si pe segmentul non-alimentar al Real, unde produsele se achizitioneaza la nivel de grup, iar majoritatea marcilor proprii se realizeaza in exterior. "Daca vor aparea oportunitati si pe piata locala, in mod sigur le vom folosi", a spus Pita. Cele mai ieftine game sunt cel mai bine vandute Desi produsele din gamele superioare calitativ, gen Carrefour Selection sau Real - Bio, isi au clientii lor, cel mai bine vandute branduri private sunt cele cu preturi mici. Astfel, cel mai mare volum de vanzari il au produsele de pe segmentul low-cost, unde se incadreaza Nr.1, Real - Quality sau TiP, dar si cele de pe segmentul mediu, cum ar fi brandul Carrefour. "O contributie importanta la cifra o au si produsele din segmentele premium, specialitati frantuzesti care se adreseaza clientilor cu buget peste medie", a spus directorul de marketing al Carrefour. Pe langa alimentele de baza (zahar, ulei, conserve de carne, biscuiti, alune), un volum mare de vanzari este generat si de produsele de igiena personala (sapun, gel de dus, deodorante, servetele) si de intretinere a locuintei (detergenti, produse de curatenie).
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2754 (s) | 22 queries | Mysql time :0.160623 (s)