News Flash:

In Formula 1 se cauta antidotul plictiselii

17 Martie 2010
723 Vizualizari | 0 Comentarii
Circuit formula 1
Prima etapa a Campionatului Mondial de Formula 1 a fost asteptata cu sufletul la gura atat de "actorii" Marelui Circ, cat si de fanii acestui sport, însa sperantele tuturor într-un sezon spectaculos s-au transformat într-o mare deziluzie dupa cursa desfasurata, duminica, pe circuitul de la Sakhir. FIA a continuat si în 2010 sa schimbe regulamentul tehnic si pe cel sportiv, tot încercand sa faca din Formula 1 un sport mai economic si mai accesibil, dar mai dinamic si mai spectaculos în acelasi timp. Cele mai importante modificari pentru acest an au fost interzicerea realimentarii în timpul curselor si introducerea unui nou sistem de punctaj care sa recompenseze mai bine locurile fruntase. Week-end-ul trecut, toata lumea a dorit sa vada ce efecte au aceste masuri, iar rezultatul a fost de-a dreptul îngrijorator: o cursa plictisitoare, fara nerv si fara actiune. Problemele mecanice ale masinii pilotului german al echipei Red Bull, Sebastian Vettel, au reprezentat singurele momente de tensiune în cursa de la Sakhir, iar oficialii F1, fideli principiului ca ce începe prost se poate termina si mai rau, îndepartand fanii de acest sport, cauta deja solutii pentru a readuce spectacolul pe circuit. Dupa eliminarea realimentarii, se credea ca pilotii vor fi mai dispusi sa se depaseasca unii pe altii daca vor sti ca intrarea la boxe nu-i mai poate ajuta foarte mult sa castige pozitii. Totodata, se spera ca strategiile echipelor vor fi diferite si vor depine de modul particular în care fiecare masina toceste pneurile. Acum, timpul petrecut de piloti la standuri a scazut foarte mult, ajungand între 4 si 5 secunde, fata de 7-10 secunde anul trecut. Si de la cel putin doua intrari la boxe în 2009 s-a ajuns la una singura. Pilotii ar fi renuntat bucurosi si la aceasta daca n-ar fi fost obligati sa foloseasca în cadrul unei curse cele doua tipuri de pneuri de uscat furnizate de Bridgestone.

Revenirea lui Schumacher

In Bahrain, cei opt piloti care formeaza grupul favoritilor la titlul mondial au efectuat, toti, schimbul de pneuri între tururile 16 si 18, trecand pe compozitia mai dura (cea medie la Sakhir). Apoi, cu exceptia problemelor tehnice ale lui Vettel, care l-au facut sa fie depasit de trei monoposturi, toata lumea a rulat cuminte pana în turul 49, la final. Astfel, cursa de la Sakhir a fost comparata cu o procesiune, dupa ce pilotii au fost concentrati mai mult sa nu faca vreo greseala si sa nu-si deterioreze pneurile, decat sa depaseasca. Pentru a îmbunatati întrecerea, seful de la McLaren propune introducerea înca unei opriri obligatorii si cere pneuri mai fragile. "Trebuie sa ne aruncam o privire asupra numarului de opriri la boxe, asupra pneurilor si sa le facem mai fragile, trebuie sa facem masini capabile de a concura strans si de a depasi usor", a afirmat Martin Whitmarsh. Introducerea unei a doua opriri obligatorii a fost discutata si în iarna, dar nu a întrunit unanimitatea, asa ca nu a fost inclusa în regulamentul 2010. Acum, Nick Fry, directorul executiv al Mercedes GP, spune ca aceasta idee ar trebuie adusa din nou în discutie. "Este clar o posibilitate, desi înainte s-a votat împotriva. Nu cred ca ar avantaja sau dezavantaje pe cineva anume", crede Fry. El avertizeaza ca lucrurile pot ajunge si mai rau, daca lumea F1 nu reactioneaza. "Cred ca toti am vazut o cursa deloc spectaculosa (n.r. - în Bahrain) si asta ar trebui sa ne dea de gandit. Schimbarile de ordin tehnic sunt dificil de facut si sunt foarte scumpe. Trebuie sa ne gandim, împreuna cu FIA si cu Bernie (n.r. - Ecclestone, patronul F1), la o solutie, fie ea tehnica sau sportiva. Suntem obligati sa oferim un spectacol de calitate clientilor nostri, oamenii care platesc sa urmareasca aceste curse sau le vad la TV", a spus Fry. Reîntoarcerea lui Michael Schumacher în F1 si noile reguli au sporit interesul pentru Marele Premiu al Bahrainului. Insa fanii au avut parte de un fost campion cam ruginit, dupa propria lui afirmatie, cu o evolutie stearsa, într-o cursa cenusie, care a fost aproape sa adoarma audienta. Pe langa acestea, au fost prezentate cele trei noi echipe care ar trebui sa salveze spectacolul în acest sport, Hispania, Virgin si Lotus, însa prestatia lor a fost, de asemenea, lamentabila.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1386 (s) | 24 queries | Mysql time :0.020097 (s)

loading...