News Flash:

In perfuzii de la o vopsea de par

19 Noiembrie 2002
1309 Vizualizari | 0 Comentarii
•Dupa 15 ani, o femeie a uitat ca este alergica la vopseaua de par si a folosit din nou produsul •Neatentia era sa o coste viata, alergia manifestandu-se ca o puternica arsura la nivelul pielii Alergia la vopseaua de par poate aduce uneori cele mai neplacute manifestari. Vopseaua contine componenti toxici care pot ataca pielea capului. "Am avut o pacienta pe care am tratat-o in urma cu 15 ani de o alergie la vopseaua de par pe care o folosea. In tot acest timp, femeia nu a mai folosit produsul. Cu ceva timp in urma, dorind sa participe la o petrecere mai selecta, s-a gandit ca nu ar fi rau daca si-ar schimba putin look-ul si si-a vopsit din nou parul. A uitat antecedentele pe care le-a avut cu acest produs. Pacienta a ajuns la noi cu o dermatita grava, ce avea aspectul unei arsuri. A necesitat tratament perfuzabil de urgenta", a povestit dr. Georgeta Sinitchi, medic alergolog la Cabinetul de Alergologie din Policlinica 1. Manifestarile alergiei la vopseaua de par pot fi atat la nivelul capului sau pot aparea pe tot corpul. Pentru determinarea alergenului, adica a agentului care provoaca alergia, se fac teste cutanate. Tratamentul este bazat in principal pe evitarea elementului alergizant. Dupa cum a explicat dr. Sinitchi, este foarte important insa si terenul personal sau ereditar al alergicului, pentru ca de acesta depind si manifestarile alergiei. Persoanei in cauza ii este recomandat un tratament medicamentos ce trebuie urmat minimum trei luni. La Cabinetul de Alergologie apar cate zece noi cazuri de alergie la produse cosmetice. Printre cele mai des intalnite sunt fixativul, samponul, care are unele componente ca si detergentii, si cremele. Manifestarile clinice ale alergiei sunt diverse - de tip cutanat, pruritul (mancarimile), urticaria, rinoconjunctivita, de tip digestiv (gastroenterocolite), manifestari la nivelul gurii, rinite, astm bronsic. Cea mai grava manifestare a alergiilor de acest tip este socul alergic. "Manifestarea poate fi brusca, ducand la scaderea tensiunii arteriale pana la zero, ceea ce duce inevitabil la decesul suferindului. In literatura de specialitate sunt semnalate astfel de cazuri", ne-a precizat dr. Georgeta Sinitchi, medic alergolog. Catalina DARABANA
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1423 (s) | 22 queries | Mysql time :0.015621 (s)