News Flash:

In prezenta autoritatilor locale si a lui Miron Mitrea, aeroportul a primit botezul pentru a treia oara

16 Decembrie 2001
911 Vizualizari | 0 Comentarii
DUBLx INAUGURARE

Doua investitii importante din Iasi, gara si aerogara, au fost trecute in revista de ministrul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei •Miron Mitrea a taiat panglica de la aeroport abia la sfarsitul turului pe care l-a facut prin cladirea aerogarii, intrucat Ivanciu nu pregatise respectiva fasie din material tricolor •Ministrul MLPTL a inaugurat si sediul Garii •Miron Mitrea a promis fonduri pentru continuarea lucrarilor la ambele investitii

Vizita ministrului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, Miron Mitrea, a fost marcata de doua evenimente extrem de importante pentru Iasi. In primul rand, a fost, in sfarsit, inaugurata cladirea Aerogarii, care are un aspect european, dupa cum a afirmat si Miron Mitrea. Evenimentul mult asteptat a avut loc intr-un cadru protocolar, fiind prezenti artizanii investitiei: presedintele CJ, Lucian Flaiser, vicepresedintele Nicolae Ivanciu, coordonatorul programului, senatorul Ion Solcanu si intreg personalul care-si desfasoara activitatea la aeroport. Evenimentul a debutat cu o stangacie organizatorica, panglica inerenta oricarei inaugurari lipsind din peisaj. Cauza "neatentiei" ar putea fi pusa pe seama includerii in ultimul moment a evenimentului in programul vizitei lui Miron Mitrea, intrucat ministrul nu-si daduse confirmarea, anterior sosirii in Iasi, in privinta participarii sale la inaugurare. Mitrea a laudat aspectul aeroportului, confirmand ca acesta este pregatit pentru a face fata unui trafic tot mai mare de pasageri. Intreaga investitie in Aerogara a costat 57 de miliarde, numai anul acesta cheltuindu-se 18 miliarde, insa pentru a intra intr-un mod respectabil in traficul international sunt inca necesare investitii, cu precadere pe linia dotarii tehnice. Flaiser a prezentat un proiect de reabilitare a pistei, cu un sistem de aterizare la standarde europene (ILS), proiect care ar necesita 160 de miliarde lei.

Abia in 2003 aeroportul va fi international

Ministrul s-a aratat dispus sa sprijine efortul ambitios al oficialitatilor iesene de a inscrie cat mai repede aeroportul in traficul international, insa a conditionat suportul sau de emiterea unui program viabil, a unei fundamentari realiste, in baza careia s-ar angaja la gasirea unor posibilitati de finantare, chiar din 2002. El s-a aratat increzator ca in 2003 va fi gata pista, echipata atat cu hangare, cat si cu ILS, iar in 2004 vom putea sustine ca Iasul are aeroport international. Pana atunci, ramane doar inscris in trafic international, prioritare fiind incheierea unor contracte cu agentii din afara, care sa programeze cu regularitate curse cu Iasul. Un prim pas a fost deja facut, compania Angels operand cate doua curse pe zi, incepand din ianuarie 2002. Unul din motivele vizitei lui Miron Mitrea la Iasi a fost inaugurarea noului sediu al Garii, eveniment la care au participat, in afara personalitatilor sus-mentionate si primarul Constantin Simirad, directorul general al CNCFR, Mihai Necolaiciuc si directorul Regionalei Iasi, Genu Apostol. Ministrul a declarat ca este foarte multumit de investitia inceputa la Gara si a declarat ca va sustine si in 2002 Regionala CFR Iasi cu 210 miliarde pentru finalizarea programului de modernizare si comercializare a statiei. In aceeasi ordine de idei, a anuntat ca va acorda anul viitor 75 de miliarde pentru reabilitarea tronsonului de cale ferata Harlau-Flamanzi, acesti bani urmand sa acopere costul tunelului de la Harlau, iar in urmatorii ani, esalonat, vor fi eliberate fonduri pana la finisarea tronsonului.

Autobuze pe liniile ferate

Despre electrificarea liniei de cale ferata Iasi-Tecuci nici nu poate fi vorba in urmatoarea perioada, din cauza ca acest proiect nu este o prioritate. In asteptarea furnizarii de catre Siemens a ramelor Diesel contractate de MLPTL, Mitrea a declarat ca automotoarele vor fi folosite pe distante relativ scurte si Iasul va beneficia de cateva din acestea in ordinea prioritatilor, adica dupa ce vor fi acoperite zonele cu trafic intens din Muntenia si Ardeal. "Incepand din mai 2002 vor fi inlocuite garniturile vechi cu circa 150 de rame electrice, care au costat, in prima faza, 500 de milioane de euro, cu finantare de la Banca Mondiala", a declarat Mihai Necolaiciuc.
In programul vizitei de ieri a fost inclusa si o inspectare a blocurilor construite de Agentia Nationala a Locuintelor, respectiv cele destinate tinerilor pana in 35 de ani. A fost vizitat Blocul 10 din amplasamentul de pe strada Poitiers, care arata foarte bine, cu un grad ridicat de confort si care este gata sa-si primeasca locatarii. Cu siguranta, asemenea locuinte vor avea preturi aproape inabordabile pentru marea majoritate a tinerilor solicitanti, insa promisiunile oficialitatilor sunt optimiste, in sensul ca se vor gasi solutii si in acest sens.

La intoarcere, tot cu trenul

Din programul ANL, la care Mitrea a declarat ca "tine foarte mult si va depune toate eforturile pentru finalizarea lui cat mai grabnica", mai fac parte si planurile de ridicare a altor sapte amplasamente pe raza judetului Iasi, care vor totaliza 723 de unitati locative si 1043 de apartamente. In municipiul Iasi vor fi construite asemenea amplasamente in cartierele Dacia, Metalurgie, Moara de Vant. Din ianuarie 2002 va incepe finantarea pe etape, adica se va urmari mai intai finalizarea amplasamentelor deja incepute si apoi ridicarea celorlalte, iar in municipiul Iasi amplasamentele vor fi finantate de Primarie din surse proprii. Blocurile de pe Poitiers vor fi date spre folosinta in prima perioada a anului 2002. Un program inceput si care tinde sa se amane, este cel legat de finisarea retelei de gaz metan pentru orasul Harlau, program cedat de CJ din lipsa de fonduri catre Ministerul Industriei si care a insarcinat cu derularea lucrarilor compania Transgaz. Vizita ministrului s-a sfarsit la sediul PSD Iasi, unde a sustinut o conferinta de presa, spre seara urmand sa se intoarca la Bucuresti cu trenul, la fel cum a venit, traficul pe drumurile de pe raza judetului Iasi fiind plin de riscuri.
Marius NECULA
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1298 (s) | 22 queries | Mysql time :0.017852 (s)

loading...