Eveniment-Social

In sfarsit. Cea mai mare investitie din Iasi se reia dupa un deceniu de asteptare. Toate detaliile despre proiectul care traverseaza o zona importanta din oras

Publicat: 07 oct. 2019
1

@ S-a fumat pipa pacii la Casa Patrata @ Dupa ani de asteptare s-au gasit solutii pentru realizarea tronsonului de trafic greu al soselei de centura cuprins intre Selgros si zona Trei Fantani @ Consiliul Local va cere devierea retelelor de utilitati din zona bulevardului Poitiers @ Soseaua va fi preluata de catre Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere, pentru demararea investitiei mult asteptate de locuitorii orasului

Proiectul continuarii soselei de centura a municipiului Iasi a ajuns sa prinda contur dupa mai bine de un deceniu de stagnare. Varianta soselei de trafic greu pe tronsonul Selgros- PoitiersTrei Fantani ar urma sa intre in gestionarea municipiului Iasi, alaturi de cea a Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Obiectivul legat de varianta de trafic greu, respectiv sectorul Selgros – Poitiers – Trei Fântâni – intersectie DN 28 Iasi – Albita, a starnit numeroase controverse, asta si pentru ca ani la rand fie nu s-au gasit bani pentru proiect, fie autoritatile si-au pasat responsabilitatea. Pentru ca problema sa se lamureasca odata pentru totdeauna, ieri, 7 octombrie, a avut loc o intalnire la care au participat edilul Mihai Chirica, prefectul Marian Serbescu, Maricel Popa, presedintele Consiliului Judetean Iasi, alaturi de Mihail Basulescu si Cristian Diamandi, din cadrul Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, dar si de la Directia Regionala de Drumuri si Poduri Iasi.

In cadrul intalnirii, s-a convenit initierea de catre Consiliul Local Iasi a unei hotarari privind demararea unui studiu legat de retelele de utilitati, cum pot fi acestea mutate si costurile aferente. Ulterior, in functie de costuri, se va vedea daca banii vor fi alocati prin Primaria Iasi sau de la Ministerul Transporturilor. Sedinta de Consiliu Local ar urma sa aiba loc la finalul acestei saptamani.

Vezi si: Precizari cu privire la Varianta Ocolitoare Iasi – Sud

"A fost o intalnire care a pus la punct evolutia proiectului. Acesta are de 11 ani un studiu de fezabilitate care s-a dorit a fi valorificat si care nu a dus inca nicaieri. Procedura a fost demarata fara implicarea tuturor factorilor si s-a ajuns aici. Concluzia dupa aceasta intalnire este aceea ca noi vom initia in Consiliul Local o hotarare pentru a incepe o procedura de evaluare a utilitatilor, rezultat care va fi prezentat CNAIR. In functie de ce este acolo se va lua o decizie, sa gasim o solutie pentru a vedea costurile. Nu mai putem pleca de la o premisa cu sase benzi, pentru ca acolo se intra in scara blocului si este nevoie de solutii. A fost o discutie foarte buna, colaborarea este pentru acest proiect ", a spus edilul Mihai Chirica.

In perioada in care va fi realizat acest studiu de catre municipalitate, CNAIR va suspenda licitatia de proiectare si executie pentru acest tronson. "A fost o sedinta constructiva, unde s-a stabilit ca Primaria sa demareze un studiu privind relocarea retelelor de utilitati. Studiul se va elabora in cel mai scurt timp, urmand a se stabili cine va suporta costurile pentru mutarea retelelor. Studiul va fi facut in urmatoarele trei-patru luni", a mentionat prefectul Marian Serbescu.

Portiunea dintre zona Selgros si DN 28 se intinde pe o lungime de circa sapte kilometri si era estimata la 150 de milioane de lei.

De-a lungul timpului, intre municipalitate si CJ si chiar DRDP au existat tensiuni pe aceasta tema, proiectul centurii ocolitoare fiind aruncat de la o institutie la cealalta. S-a discutat largirea soselei de la 4 la 6 benzi, proiect care pare insa ca nu mai poate fi realizat in actualele conditii.





Comentarii
  • Sosea de centura de trafic greu pe tronsonul Selgros- Poitiers , prin cartierul cu numeroase blocuri de locuinte si cladiri de birouri ???
    Unde s-a mai vazut asa ceva ?
    Soseaua de centura trebuie sa fie ampasata la cel putin 10 km de oras , nu prin oras !
    Deasemenea, observ ca nu se discuta nimic de devierea traficului de pe directia Sculeni-Iasi-Letcani , astfel incat sa nu mai traca masinile de marfa si traficul de tranzit prin Iasi .
    Exista varianta Vanatori catre Letcani , pe traseul aproximativ al actualei sosele , ar decongestiona mult traficul auto greu si de tranzit efectuat actual prin Iasi.

  • Vin alegerile !!! din experienta anterioara stim ca va place sa fiti mintiti in consecinta ne adaptam si va povesti ce vreti dv sa auziti

  • Cand ai un PUG vechi de 20 de ani si expirat de 11 ani este normal ca nu poti sa mai largesti strada de la 4 la 6 benzi de circulatie.
    In contextul cand altii, din Moldova isi fac centura ocolitoare la nivel de autostrada Iasul isi face centura ocolitoare printre blocuri si cartiere de locuit, oare este normal acest lucru.
    Cei ce sunt in fruntea Iasului, nu gandesc in perspectiva, la orizont de 4-5 ani minim sau la 10 ani cum va arata Iasul, ca inca de acum nu mai poate sustine sanatatea iesenilor in normalitate in contextul cand sau taiat mii de copaci, sau asfaltat spatii verzi si facut parcari sau nu se matura orasul in cartiere si daca se face se face din an in pasti dar de platit platim ca cei din jurul Primariei unde se matura in fiecare zi si se spala.

    • In contextul cand ar fi trebuit la intersectiile importante din Iasi construite pasaje subterane ca supraterane nu se poate ca n-au avut edilii nostri viziune de dezvoltarea orasului ca erau de la Cotusca si Dorohoi, si Iasul in mare parte s-a procopsit cu ”cartiere dormitor” inca de pe timpul comunismului dar sau pus semafoare la fiecare colt de strada (ca sa fie spaga mai mare) este inteles ca Iasul nu va scapa de poluare nici cu aceasta pseudo centura ocolitoare care a generat atata pasiune politica.
      Dar iesenii nu au de castigat nimic de pe urma construirii ei, la semafoare vom vedea la fel 45-50 de masini tationand cate 20-25 de secunde sau chiar mai putin care vor polua orasul in continuare, iar tu ca pieton stai la semafor si 15 minute pana iti vine randul sa treci strada asta daca nu te plictisesti si treci strada pe rosu riscanduti viata.

      • Unde este APM, unde sunt edilii nostri, unde sunt ”futurologii” ce ar trebui sa faca planul de dezvoltare al Iasului, dar mai ale PUG-ul.
        Si ne punem intrebarea incotro se indreapta Iasul deoarece anul acesta Romania a avut cei mai putini studenti din ultimii 20 de ani si daca dispar studentii moare si Iasul.
        Unde este PUG-ul Iasului deoarece eu nu cred ca mai este loc de puncte sau de virgule puse, de cei interesati, in el ca acest PUG sa nu fie aprobat.
        Va jucati cu sanatatea oamenilor care in momentul cand le va ajunge cutitul la os si o sa constate ca sau imbolnavit de cancer datorita poluarii or sa aiba o reactie foarte dura fata de cei ce acum isi freaca mainile si numara verzisorii ca au reusit sa mai impinga PUG-ul vreo doi ani fara sa fie aprobat.

  • Pentru cei sanatosi la cap , le transmit insanatosire grabnica! FACEM pentru a FLUIDIZA TRAFICUL INFERNAL, cealalta autostrada, OCOLITOARE LA 10 KM DE IASI e alta mancare de peste, aici e trafic si aici facem. Trebuie facut autostrada ocolitoare pentru cei care tranziteaza orasul dar pentru ieseni este buna aceasta sosea.

  • Eu zic sa se incurajeze achizitionarea masinelor zburatoare. Eu zic sa aducem 100.000 de chinezi , in o saptamana facem autostrada subterana si supraetajara ca la aeroportul din Francoforte. Chemam egiptenii care au inaltat piramidele sa-i ontrebam cum de au reusit! Inviem pe Ceausescu si facem un nou „canal” cu toti trantorii.

Adauga un comentariu