News Flash:

In timpul Postului Mare, ”postitorii” trebuie sa consume alimente sanatoase

15 Aprilie 2019
259 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7584 RON (-0.0023)
USD: 4.2306 RON (-0.0021)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Alimente

Suntem in Postul Pastelui si, pentru credinciosii postitori, intervalul de 40 de zile de Post contribuie la purificarea sufleteasca si trupeasca. Postul Mare este in acelasi timp si o cura binevenita de sanatate.

In Postul Mare, sa consumam alimente sanatoase, permise de traditie
In timpul Postului Mare, daca postim, timp de 40 de zile, sa mancam alimentele preferate permise de traditie, dar acestea trebuie  combinate cu prudenta. In acest interval, nu trebuie sa consumam prea multe alimente cu gust amar, deoarece acestea pot afecta aparatul respirator, intestinul gros si pielea. Tot acum trebuie supravegheat aportul de dulciuri, care poate  sa afecteze sanatatea rinichilor, a vezicii urinare sau a articulatiilor. De asemenea, nutritionistii ne recomanda sa nu consumam, in exces, alimentele picante pentru ca acestea afecteaza ficatul, colecistul si ochii, in timp ce hrana sarata este un dusman recunoscut al  sistemului cardio-vascular si al intestinelor.      

Alimentele sanatoase, recomandate in timpul Postului
Despre alimentele sanatoase, recomandate in Postul Mare, nutritionistii spun ca acestea trebuie sa mentina nivelul energiei in organism. In lipsa ”hranei de dulce”, interzisa in acest interval de traditie, persoanele care postesc este bine sa consume: cartofi dulci, lactate din soia, ridichii de toamna, fructe olegianoase si miere.

1.Lactatele din soia protejeaza inima     
Laptele si iaurtul preparate din soia  trebuie consumate de ”postitori,” deoarece aceste alimente sunt foarte gustoase,  contin fibre solubile si numerosi nutrienti. La fel si branza din soia, numita Tofu, fie ca este simpla sau imbunatatita cu ardei, cu chimen sau este conservata in ulei de masline, contine proteine care protejeaza sanatatea inimii, reducand nivelul  colesterolului „rau” din sange. De aceea, acest aliment nu trebuie sa lipseasca din hrana celor care postesc mai bine de o luna si jumatate.

2.Cartofii dulci sunt surse de energie
Acest soi de cartofi contine  proteine, vitamine (C si E), o concentratie mare de betacaroten si de  minerale. Datorita vitaminei C, cartoful dulce are efecte antiinflamatorii, sporind si acuitatea vizuala, iar lista beneficiilor nu se opreste aici. Delicioasa leguma are un continut ridicat de calciu (eficient pentru densitatea osoasa), de mangan (care echilibreaza nivelul glucozei din sange) si de cupru (benefic in procesul de vindecare in cazul afectiunilor cutanate). In plus, ceaiul preparat din cojile cartofului dulce este de mare ajutor hipertensivilor,  iar cand este consumat in cure repetate de cinci-sase ori pe an (timp de 20 de zile) previne aparitia cancerului.        

3.Ridichiile de toamna previn anemia
Ridichiile de toamna sunt gustoase si le putem consuma fara teama ca ne ingrasa, pentru ca 100 g de ridichii au o valoare energetica de numai 20 kcal. Mai mult, sa le mancam tinand seama de arsenalul de nutrienti din compozitie: vitaminele : A, B1, B9 si C, care au efecte antioxidante si depurative. Nici frunzele ridichiilor nu trebuie sa le  aruncam.  Adaugate in ciorbe, in salate sau in tocanite de legume, aceste verdeturi combat cu succes anemiile. O cura zilnica, cu sase- opt ridichii roz ( in functie de marime), urmata timp de doua saptamani, combate simptomele specifice avitaminozei: somnolenta, tulburari de ritm cardiac, astenie sau sangerarea gingiilor. Si pentru bolnavii hepatici, ridichiile sunt eficiente, pentru ca dreneaza ficatul, stimuleaza secretia bilei, ajutand la eliminarea acesteia.

4.Consumati nuci, regleaza nivelul tensiunii
Nucile sunt satioase si hranitoare. Ca surse de vitamine (A, B, C si E), de minerale (iod, potasiu, fier, magneziu, zinc si fosfor) si de proteine, aceste fructe oleaginoase combat carentele alimentare si mentin tonusul, atat de necesar in timpul postului. Cercetarile recente au demonstrat si rolul benefic al nucilor in reducerea nivelului de colesterol „rau” si in reglarea tensiunii arteriale. In post, nucile se pot asocia cu legumele in salatele de cruditati sau in mancarurile de legume. Un consum zilnic de miez de nuca (patru-cinci nuci) previne bolile cardiovasculare.    

5.Morcovii sa nu lipseasca din hrana pentru post
Morcovii sunt surse valoroase de betacaroten (provitamina A) si de aceea protejeaza sanatatea ochilor, a pielii si a mucoaselor. Ca aliment de baza in timpul postului, aceasta leguma radacinoasa completeaza hrana persoanelor care postesc cu :vitamine (din complexul B) si cu minerale ( precum calciul, fierul, potasiul si magneziul). Preparati sub forma de salate asezonate cu seminte de susan (bogate in lecitina), cu patrunjel (un izvor de vitamina C) si cu ulei de masline, morcovii tin la distanta anemia si astenia, afectiuni care ne dau de furca in sezonul rece si in perioada postului.

6.Pestele, in zilele de dezlegare
In zilele cu dezlegare la peste, este indicat ca meniul persoanei care posteste sa contina peste si preparate din peste gras (somon, hering, ton sau macrou . 

7.Pasta de masline este foarte hranitoare pentru postitori! 
Si maslinele sunt alimente de baza in timpul postului. Ele pot fi adaugate in salatele orientale, in preparate cu legume fierte (cartofi ) si crude ( praz, sfecla, salata verde), dar  pot fi consumate si sub forma de pateu de masline, ca aliment principal la micul dejun si la cina. O pasta de acest fel este satiosa si sanatoasa . Aceasta se prepara astfel:  250 grame de masline fara samburi se paseaza cu ajutorul mixerului. In aceasta pasta se adauga patru lingurite de ulei de masline, trei lingurite cu suc de lamaie, trei boabe de usturoi si un amestec de condimente: menta, busuioc, cimbru si pastrunjel (nu mai mult de o lingura). Pateul de masline se pastreaza la frigider.

Bauturi recomandate in timpul Postului
Vinul, un tonic permis in timpul Postului
In timpul Postului, in zilele de dezlegare, vinul este permis cu anumite restrictii: se bea un pahar cu vin  la pranz sau la cina, datorita beneficiilor oferite sanatatii: combate colesterolul cel rau, previne aparitia pietrelor la rinichi si ajuta in terapia unor forme de cancer.

Se recomanda si doi litri de lichide
In mod obligatoriu,  postitorii trebuie sa consume cate doi litri de lichide: apa plata, sucuri de legume si de fructe.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

postul pastelui
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2019 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1492 (s) | 21 queries | Mysql time :0.018510 (s)