News Flash:

Incep problemele

3 Decembrie 2002
1413 Vizualizari | 0 Comentarii
Sindicalistii ii cer lui Giubernea salarii mai mari

•Sindicalistii de la SC Autobuzul SA cer salarii mai mari cu 25%, tichete de masa si prime de Craciun si de Paste •Mihai Giubernea ia in calcul posibilitatea revenirii la pretul de sase mii lei pentru un bilet de calatorie •Autobuzul SA a devenit subfurnizor de energie electrica pentru RATEC

Salariatii noii societati comerciale Autobuzul SA, rezultata in urma divizarii Regiei Autonome de Transport in Comun din Iasi, cer directorului Mihai Giubernea majorarea salariilor cu 25 la suta. Sindicalistii au finalizat intocmirea documentatiei pe baza careia vor negocia cu conducerea firmei contractul colectiv de munca. "In cursul uneia din zilele urmatoare ii vom transmite directorului firmei toate actele pe care noi le-am pus la punct si pe care le consideram punctul de plecare al negocierilor pentru semnarea contractului colectiv de munca", a declarat ieri Adrian Nedelcu, lider de sindicat.
Principalele puncte in jurul carora se vor concentra discutiile privesc marirea salariilor cu douazeci si cinci de procente, acordarea de tichete de masa pentru fiecare zi lucratoare, precum si acordarea de prime trimestriale si cu ocazia Sarbatorilor de Craciun si de Paste. "Mai mult, vom solicita ca la semnarea contractului sa primim echipament de protectie, salopete, halate, pufoaice, bocanci si oferirea antidotului, lapte, pentru cei care lucreaza in mediul toxic, asa cum prevede legea", a adaugat Nedelcu.

Fara bani, fara salarii mari

Directorul Giubernea spune ca marirea salariilor si acordarea de prime salariatilor de la Autobuzul SA nu poate fi facuta printr-o simpla masura administrativa si ca acest lucru nu depinde in mod direct de manager, ci este o consecinta a rentabilitatii firmei pe care o conduce. "In conditiile in care nu incasam suficient pentru a subzista, nu avem de unde sa dam mai mult", a declarat ieri Giubernea.
In plus, directorul de la Autobuzul SA sustine ca, daca masura de micsorare a pretului unui bilet de calatorie, de la 1 decembrie 2002, nu va duce in urmatoarele saptamani la cresterea numarului de calatori, atunci va avea in vedere posibilitatea revenirii la vechiul tarif de sase mii lei pentru o calatorie.

Banii de pe motorina s-au dus pe curent electric

Pentru deblocarea situatiei create la sfarsitul saptamanii trecute, cand halele si birourile care apartin SC Autobuzul SA au ramas fara energie electrica, directorul Giubernea a folosit banii destinati platii motorinei. "Am sperat intr-o reesalonare, dar SC Electrica SA nu a acceptat decat plata imediata a creantelor. Acest dezechilibru financiar nu va determina insa probleme cu furnizorii de combustibil, pentru ca motorina se plateste o data la sapte zile", a declarat Mihai Giubernea.
In aceste conditii, societatea comerciala Autobuzul SA a devenit subfurnizor de energie electrica pentru halele RATEC din cartierul Tudor Vladimirescu. Acest lucru este posibil deoarece exista un singur post de transformare pentru alimentarea cu energie electrica atat a cladirilor apartinand SA Autobuzul SA, cat si ale celor ce tin de RATEC. "Noi platim intreaga energia electrica furnizata de catre SC Electrica SA, iar RATEC ne achita noua cota parte de energie consumata la halele aflate in proprietatea lor", a explicat Mihai Giubernea.
Nicolaie PAHOMI
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1303 (s) | 22 queries | Mysql time :0.016842 (s)

loading...