News Flash:

Incepe Marele Circ!

28 Martie 2009
737 Vizualizari | 0 Comentarii
Incepe Marele Circ
Multi spun ca este cel mai asteptat inceput de sezon de Formula 1. S-au schimbat atat de multe lucruri, incat e aproape imposibil de facut vreun pronostic, mai ales dupa ce testele din pre-sezon au cam rasturnat ierarhiile. Maine, la Melbourne, vom afla raspunsul la cateva intrebari esentiale. In primul rand, in ce masura vor influenta schimbarile de regulament Formula 1. Trei sunt esentiale: impunerea unei aerodinamici care "incetineste" monoposturile, revenirea la pneurile slick, care cresc puterea, si sistemul KERS. Schimbarile de aerodinamica, in special aripa spate, au facut ca monoposturile sa fie considerate mai urate. Revenirea la pneuri slick este apreciata in schimb de toata lumea.

Spre deosebire de sistemul KERS, pe care unii nici nu-l vor folosi cel putin la inceput, scrie Prosport. Interzicerea oricaror teste dupa inceperea sezonului a facut ca modificarile sa fie mai dificil de implementat bine din cauza timpului scurt. Cel mai afectat pare nimeni altul decat campionul mondial Lewis Hamilton. McLaren a intarziat lucrul la noul monopost, iar asta s-a transformat in timpi dezamagitori in teste, chiar daca s-a mai recuperat pe final. Putina lume mizeaza insa pe McLaren intre favoriti la Melbourne. Nimeni nu se grabeste insa nici sa excluda McLaren din lupta pentru titlu. Chiar daca Hamilton a demonstrat ca e predispus si la greseli, castigand anul trecut chinuit in ultimul viraj, ramane un superpilot. Inclusiv in afara terenului. Recent, intr-o zi programata in intregime pentru activitati de PR, a rezistat ore in sir. F1 Racing avea alocate 15 minute, dar Lewis n-a plecat nici dupa 40. "Nu pot sa mai raspund? Nu vreau sa ramana cineva dezamagit", a spus britanicul, care n-a uitat sa-si laude inca o data fostul coleg si dusman: "Alonso e cel mai bun pilot. Din toate punctele de vedere". Sezonul e cu atat mai interesant cu cat nici Ferrari nu rupe gura targului inca. Doar 20 de zile a avut pentru a testa noul monopost, iar italienii stiu cat este de important. "Daca ratezi testele dinaintea sezonului, esti terminat", spune Francesco Uguzzoni, seful mecanicilor. Ferrari a avut si ghinion, alegand pentru primele teste Bahrain, pentru a nu avea probleme cu ploaia, dar a dat peste furtuna de nisip. Tensiunea se simte deja. "Sunt nemultumit. O saptamana avem unele stiri, apoi totul se schimba. Avem nevoie de reguli consistente, serioase", s-a plans Massa, sustinut de Raikkonen. Se banuieste ca pilotii Ferrari sunt si principalii contestatari ai celor de la Brawn GP. Falimentara Honda a ajuns vedeta testelor. Cu o masina fara sponsori deocamdata, Button si Barrichello au facut furori. Nu e de mirare ca Ferrari, Renault si Red Bull le-au cautat nod in papura si l-au gasit in designul difuzorului. Brawn, Toyota si Williams s-au ales cu plangeri care vor fi judecate insa doar dupa Marele Premiu al Australiei. Printre cei cotati drept favoriti se numara insa Fernando Alonso. A contat revenirea extraordinara din finalul sezonului trecut si performantele din teste. Renault are deja un monopost cu 30 de cai putere in plus. Si, ca o coincidenta, initial a picat testele de siguranta, ca in 2005, cand a castigat campionatul mondial.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1452 (s) | 24 queries | Mysql time :0.023847 (s)