News Flash:

Inchirierea sectiilor feroviare secundare a esuat

8 Iunie 2005
955 Vizualizari | 0 Comentarii
Incercarile de rentabilizare a Cailor Ferate Romane (CFR) prin inchirierea unor sectii feroviare secundare au esuat la Regionala Iasi. O singura firma privata a incercat timp de opt luni de zile sa faca profitabila o linie secundara, dupa care a renuntat. Astfel, incepand cu 15 septembrie 2004, firma Mis Grup SRL a inchiriat de la CFR segmentul de linie Florin-Dornisoara, din judetul Suceava. Obligatiile firmei erau de a intretine linia si de a asigura traficul de calatori. Alti bani mai puteau fi obtinuti din transportul de marfa. Trenul de marfa circula pana in Floreni, dupa care era preluat de firma si dus la destinatie, serviciu pentru care Mis Grup SRL incasa un tarif. Afacerea a inceput sa mearga prost de la inceput din cauza traficului mic de calatori. Astfel, in medie, erau 6 calatori pe zi, pentru care firma consuma o cantitate de aproximativ 500 litri de benzina. "Reuseau sa reziste doar din transportul de marfa. In zona era o cariera de piatra, deasemenea se mai transportau lemne si cereale. A existat un proiect pentru constructia unei sosele si atunci ar fi existat transportul de piatra. Proiectul a cazut iar la momentul actual cariera de piatra este inchisa. Cheltuielile erau foarte mari. Astfel de afaceri au avut succes, dar in sud. Acolo sunt rafinariile si se transporta numai petrol. In unele zone nu se transporta calatori de loc", a declarat Sorin Flutur, directorul CFR Infrastructura. Firma a mai rezistat in speranta subventiilor promise de Guvern. Cum aceste promisiuni nu s-au materializat, la 1 aprilie 2005, patronii firmei au renuntat. Alta firma care s-a interesat de inchirirea unor linii a fost Trans Link SRL din Botosani. Segmentele de linie pe care firma dorea sa le inchirieze erau Pascani - Tg. Neamt si Dolhasca - Falticeni. "Problema a fost ca banii pe care ii ofereau erau sub nivelul ofertei din caietul de sarcini si nu a fost de acord conducerea de la Bucuresti, asa ca au renuntat. Urmeaza sa fie stabilita o data pentru desfasurarea unei noi licitatii la Bursa Romana de Marfuri din Bucuresti. Pana atunci, singura metoda de restructurare ramane reducerea cheltuielilor", a mai declarat Sorin Flutur.
Dragos LICA
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1501 (s) | 22 queries | Mysql time :0.037887 (s)