National

Inchisoare de pana la 15 de ani pentru inaugurarea prematura de autostrazi cu scop electoral

Publicat: 18 mai 2016
1

Inaugurarea constructiilor finantate din fonduri publice fara efectuarea receptiei la terminarea lucrarilor se va pedepsi cu inchisoare de la 3 la 10 ani, potrivit unui proiect legislativ adoptat saptamana trecuta de Senat. Pedeapsa creste pana la 15 ani daca scopul inaugurarii este unul electoral, dupa modelul autostrazii demolate Orastie-Sibiu.

Proiectul de act normativ mai precizeaza faptul ca perioada de inchisoare sporeste de la 5 la 15 ani daca inaugurarea unei constructii finantate din fonduri publice fara receptionarea adecvata a lucrarii conduce la pierderea uneia sau mai multor vieti omenesti, daca produce vatamarea integritatii corporale sau a sanatatii uneia ori mai multor persoane sau daca distruge total sau partial un bun.

Ba mai mult, legea prevede majorarea pedepselor cu jumatate din perioada daca fapta a fost savarsita din ratiuni electorale sau in campania electorala. In acest caz, perioada de inchisoare este cuprinsa intre 4 ani si jumatate si 15 ani.

Actul normativ a aparut ca reactie la problemele cu lotul 3 al autostrazii Orastie-Sibiu. Bucata de autostrada a fost inaugurata in noiembrie 2014, cu doua zile inainte de alegerile prezidentiale, fara a efectua receptia lucrarilor. Dupa mai putin de un an de functionare, lotul 3 a fost inchis din cauza mai multor nereguli in constructii.

Proiectul de modificare a Legii privind calitatea in constructii a fost adoptat de Senat in 9 mai si a fost trimis pentru analiza catre comisiile de specialitate din Camera Deputatilor.

In expunerea de motive a proiectului, semnata de opt deputati PNL, se precizeaza faptul ca, in Romania, se constata existenta unor practici periculoase de inaugurare a unor lucrari de constructii fara receptia adecvata.

„Au existat mai multe inaugurari de constructii si lucrari publice in perioade electorale, inainte de receptia lor conforma, si, cel mai grav, cu punerea in pericol a cetatenilor care le-au utilizat. Chiar de data recenta, o astfel de inaugurare prematura a unei autostrazi si-a demonstrat efectele negative: lucrarile au fost executate in mod gresit si sub presiune, romanii au circulat pe un drum nesigur, costurile demolarii si reparatiei vor fi enorme si nici victoria electorala scontata nu s-a obtinut“, precizeaza autorii proiectului de lege.





Comentarii
Adauga un comentariu