News Flash:

Incompetenta si coruptie in scolile gimnaziale

21 Ianuarie 2002
1054 Vizualizari | 0 Comentarii
•Atat in mediul rural, cat si in cel urban, diferentele dintre mediile anilor de studiu si mediile de la capacitate sunt foarte mari •Devine evident ca unii profesori nu au fost obiectivi atunci cand au acordat notele Conducerea Inspectoratului Scolar Judetean Iasi a initiat o verificare a diferentelor inregistrate intre mediile pe cei patru ani de scoala generala si mediile obtinute de catre elevi la examenul de capacitate. Aceasta actiune vine in completarea celei incepute de catre ISJ in legatura cu mediile obtinute in acest an scolar de catre elevii de liceu. Astfel, in mediul urban, la 27 din 59 de scoli verificate s-au constatat diferente de medii mai mari de un punct si jumatate la un numar de peste 50% dintre elevii care au sustinut examen de capacitate anul trecut. In mediul rural, s-au inregistrat diferente mai mari de un punct si jumatate la mai mult de 50% din totalul elevilor prezentati la capacitate, in 221 de unitati scolare, dintr-un total de 236 de scoli verificate. Diferentele dintre mediile pe cei patru ani de scoala si mediile de la capacitate au depasit pragul de un punct si jumatate, ajungandu-se pana la diferente de sapte puncte. "In municipiul Iasi, in patru unitati scolare, doua scoli generale, un liceu si un grup scolar, exsita diferente de patru, pana la sapte puncte fata de media de la capacitate, in procente variind intre 7,5% si 23%", ne-a spus Doru Tigau, inspectorul general adjunct. Tot in mediul rural, exista 17 unitati cu diferente mai mari de patru procente, variind intre 50% si 100% pe unitate scolara. "Aceste date sunt incontestabile, sunt publice si verificabile. Initierea acestei actiuni nu a fost inutila. In mod evident, se produc distorsiuni in notare, incepand din perioada gimnaziului si, daca vom constata ca exista si la liceu, este o continuare a acestei politici de protejare, sa spunem, a intereselor de viitor ale elevilor", este de parere inspectorul general adjunct. La aceste grave situatii s-a ajuns datorita noilor proceduri de admitere la liceu sau la facultate. Fiecare scoala a incercat sa le ofere medii mari elevilor, pentru ca acestia sa ocupe un loc mai bun la admitere. Crescand mult importanta mediilor obtinute in timpul anilor, a mediilor de la capacitate sau a mediilor de la bacalaureat, multe dintre institutiile de invatamant au dat dovada de subiectivism in ceea ce priveste acordarea notelor decisive. In opinia inspectorului general adjunct, rezolvarea acestor situatii care tind deja sa se amplifice si sa devina un fenomen, ar fi crearea, la nivel national, de testari si punctaje unice. "In conditiile in care, la nivel de minister se va lua decizia sa se pastreze importanta mediei atat la nivelul gimnaziului, cat si la nivelul admiterii in facultate, cred ca este necesar sa gandim la nivel national modalitati unice de testare, punctaje unice care sa asigure sanse corecte, dupa valoarea fiecaruia la aceste examene", a conchis Doru Tigau. Marius HALCIUG
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1265 (s) | 24 queries | Mysql time :0.015975 (s)