News Flash:

Incompetentul cameleon

23 Mai 2004
1556 Vizualizari | 0 Comentarii
•Neculai Abalasei este singurul raspunzator de intocmirea gresita a unui act aditional pe care l-a completat in anul 2001 •Prin acest act, fostul inginer sef al RATC Abalasei a prejudiciat cu buna stiinta Regia cu 538 milioane de lei si a facut tot posibilul sa faca raspunzatoare de aceasta delapidare alte persoane •Practic, Abalasei a instrainat o autobasculanta pentru modernizare si a initiat de la sine putere negocierea pretului acestei modernizari, fara a avea aprobarea sefului Serviciului Tehnic sau al Serviciului de Investitii •Un element pentru care Abalasei ar trebui sa ofere explicatii este acela ca, in conditiile in care stia ca toate actele aditionale au fost negociate in lei, acesta a initiat si a semnat un proces verbal de negociere si actul aditional la contract in valuta

Neculai Abalasei este singurul raspunzator de intocmirea gresita a unui act aditional pe care l-a completat in anul 2001. Prin acest act, fostul inginer sef al Regiei Autonome de Transport in Comun (RATC), Neculai Abalasei, a prejudiciat Regia cu 538 milioane de lei si a facut tot posibilul sa faca raspunzatoare de aceasta situatie alte persoane. Din cauza acestui act aditional gresit intocmit, atasat contractului de achizitionare a patru autobasculante second hand de la SC Tar Impex SRL Constanta, un grup de treisprezece salariati ai fostei RATC au fost nevoiti sa achite 50 de milioane de lei pentru intocmirea unei expertize care sa le demonstreze nevinovatia. Practic, Neculai Abalasei a instrainat una dintre aceste autobasculante pentru modernizare si a initiat cu de la sine putere negocierea pretului acestei modernizari, fara a avea aprobarea sefului Serviciului Tehnic sau al Serviciului de Investitii. Mai mult decat atat, in stilul sau caracteristic de a nu-si asuma responsabilitatea deciziilor pe care le ia, pentru a justifica situatia, Neculai Abalasei, folosindu-se de functia de inginer sef pe care o detinea la acea perioada, a intocmit actul aditional la un an dupa achizitionarea autobasculantei. Prin aceste fapte, fostul inginer sef al RATC a traumatizat psihic si moral o grupare de profesionisti, care ar fi putut asigura prin eforturile lor rentabilizarea unei Regii pe care Neculai Abalasei in calitate de director a adus-o la o stare apropiata de faliment.

Faptele

La data de 15 mai 1997, la sediul fostei Regii Autonome de Transport in Comun s-a desfasurat licitatia de achizitie a patru autobasculante second hand. Dintre firmele participante la licitatie au facut parte SC New SH SRL, SC Feromplast SRL Iasi, SC Tar Impex SRL Constanta, SC Nimpex SRL Sibiu. Oferta declarata castigatoare a apartinut societatii Tar Impex SRL Constanta, pentru achizitionarea a patru autobasculante tip Roman, noi, la pret de achizitie in valoare de 159 milioane lei fiecare. La sediul Regiei au ajuns doua autobasculante noi si una second hand. Pentru aceasta din urma, Neculai Abalasei, impreuna cu unul dintre angajati, Stefan Sava, a luat decizia intocmirii unor lucrari de adaptare si montare pe bena, inclusiv modificarea benei. Pentru acest lucru, acestia au trimis in 2001 basculanta la Constanta, platind un avans de 35 de milioane de lei. Suma totala pe care au achitat-o Abalasei si Sava pentru modernizarea macaralei a fost de 385 de milioane de lei. In urma controlului efectuat la acea perioada de catre inspectorii de la Curtea de Conturi, acestia au constatat plata ilegala a sumei de 466 de milioane lei de catre firma din Constanta. La aceasta se adaugau penalizari de 117 milioane lei. Ca urmare, RATC trebuia sa recupereze suma de 583 milioane lei prin virament sau prin livrarea celei de-a patra basculante, plus a bonusului care consta in sasiu oferit gratuit de catre firma din Constanta.

Act aditional gresit

A treia autobasculanta care face obiectul cauzei a fost livrata si receptionata in anul 1998. Prin actele aditionale intocmite de Neculai Abalasei la acea vreme, acesta a facut tot posibilul sa demonstreze ca, pe parcursul lucrarilor de modernizare, autobasculanta nu a existat. Procesele verbale intocmite la acea vreme arata ca in perioada 1998-2000 autobasculanta nu numai ca a existat, dar cu ea s-au efectuat lucrari specifice. Singurul punct care a indus in eroare instantele de judecata a fost actul aditional intocmit de Neculai Abalasei, care specifica faptul ca "valoarea basculantei nr. 3, ce va fi livrata ulterior (n.r. - actul a fost intocmit la data de 22.03.2001, la un an de la achizitia utilajului) este de 583.718.000 lei, din care se scade valoarea facturii emise anterior". Un alt element pentru care Neculai Abalasei ar trebui sa ofere explicatii este acela ca, in conditiile in care stia ca toate actele aditionale au fost negociate in lei, acesta a semnat procesul verbal de negociere si actul aditional la contract in valuta. Pentru a nu-si asuma responsabilitatea actelor sale, actualul director al RATEC a indus in eroare Consiliul de Administratie al fostei RATC in problema basculantelor, afirmand ca aceasta era afacerea fostului director Petre Garlea si ca el, in calitate de inginer sef, nu raspundea de astfel de contracte. Aceste afirmatii au fost facute in conditiile in care functia de inginer sef al unei regii de transport presupune verificarea, luarea la cunostinta a actelor administrative ale unitatii si avizarea cu raspundere a unor contracte de care depinde profitabilitatea institutiei.
Gabi COHUT
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1943 (s) | 22 queries | Mysql time :0.056016 (s)