News Flash:

INCREDIBIL! Conducerea Inspectiei Judiciare este la un pas de DECAPITARE

17 Octombrie 2017
569 Vizualizari | 1 Comentarii
sediul csm
Comisia Legislatie si cooperare interinstitutionala din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii (CSM) a facut o analiza preliminara a raportului de audit de la Inspectia Judiciara, discutarea documentului fiind amanata pentru urmatoarea sedinta, dupa care va putea fi supus aprobarii plenului.
"Comisia a luat act de prezentarea, de catre conducerea Inspectiei Judiciare, a raportului de audit si a stadiului aplicarii recomandarilor cuprinse in acesta. S-a precizat, in acest sens, ca s-au implementat aproximativ 80-85% din recomandarile formulate de auditori, ca exista probleme majore de personal in cadrul Inspectiei Judiciare, in cadrul compartimentului IT si al Directiei Sinteze Contencios si Registratura, care au generat dificultati de implementare totala a recomandarilor formulate", se precizeaza in minuta sedintei Comisiei Legislatie si cooperare interinstitutionala, publicata marti pe site-ul CSM.
Conform aceleiasi surse, s-a decis amanarea discutarii documentului pentru urmatoarea sedinta, la care va fi invitata conducerea Inspectiei Judiciare pentru a prezenta punctul de vedere asupra deficientelor constatate "in raport de posibilele consecinte ale analizarii raportului de audit de catre Plenul CSM".  Potrivit Agerpres, plenul CSM a fost amanat pe 30 august din lipsa de cvorum, dupa ce judecatoarele Cristina Tarcea (presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie), Simona Marcu, Lia Savonea, Nicoleta Tint si Evelina Oprina au conditionat participarea la sedinta de eliminarea de pe ordinea de zi a punctului referitor la raportul de audit al Inspectiei Judiciare. Discutarea raportului de audit ar fi permis revocarea conducerii Inspectiei Judiciare. In replica, alti opt membri ai CSM - judecatorii Andrea Annamaria Chis, Mihai Bogdan Mateescu si Mihai Andrei Balan, precum si procurorii Codrut Olaru, Cristian Mihai Ban, Florin Deac, Nicolae Andrei Solomon si Tatiana Toader - au criticat decizia colegilor de a nu participa la sedinta. 
Inspectia Judiciara a clasat, in 2016, peste 4.400 de plangeri ce vizeaza judecatorii si 1.815 plangeri ce au legatura cu activitatea procurorilor, se arata intr-un raport de audit extern al managementului institutiei pentru anul trecut. 
"In vederea evaluarii conformitatii gestionarii lucrarilor in raport cu procedurile in vigoare si eficientele actiunilor manageriale in cadrul Directiei de Inspectie Judiciara pentru judecatori s-a procedat la selectarea unui esalon pe baza urmatoarei proceduri agreate cu managementul Inspectiei Judiciare: a) A fost solicitata statistica privind numarul lucrarilor privind apararea reputatiei profesionale, independentei si impartialitatii, apararea independentei sistemului judiciar, lucrari care au vizat activitatea de control, lucrari privind incalcarea normelor Codului deontologic, lucrari ce au avut ca scop verificari cu privire la conditia de buna reputatie, lucrari ce au fost clasate si dosare ce au avut ca obiect cercetari disciplinare", se mentioneaza in raportul de audit.
Potrivit raportului, pe baza statisticii furnizate continand numarul total de lucrari s-a determinat marirea esalonului supus analizei, din lista selectandu-se aleatoriu esalonul de dosare supus verificarilor, rezultand clasarea a 4.410 lucrari. 
Potrivit aceluiasi raport, in urma verificarii efectuate de aceasta data in cadrul Directiei de Inspectie Judiciara pentru procurori, a rezultat clasarea a 1.815 lucrari.  Cu privire la activitatea manageriala la nivelul Directiei Inspectiei Judiciare pentru judecatori, in raport se arata ca, in anul 2016, a fost identificata o observatie noua, respectiv "in procedura nu este specificat un termen limita de intocmire a notelor privind analiza lucrarilor mai vechi de 2 luni de la data inregistrarii".  In raport se mai noteaza ca, in ceea ce priveste activitatea de control, Directia Inspectiei Judiciare pentru judecatori a efectuat in anul 2016 un numar de 12 controale. "Domeniile specifice de control au fost stabilite (...) dupa cum urmeaza: Continuarea monitorizarii situatiei privind respectarea termenelor de redactare a hotararilor judecatoresti, continuarea monitorizarii dosarelor de mare coruptie, existente pe rolul curtilor de apel si instantelor arondate, precum si al Inaltei Curti de Casatie si Justitie si continuarea monitorizarii dosarelor cu o vechime mai mare de 10 ani, aflate pe rolul instantelor judecatoresti", se precizeaza in raport. 
Totodata, in urma auditului, au fost identificare mai multe neconcordante intre specificatiile procedurale si actiunile intreprinse in mod real. 
"Procedura specifica faptul ca ordinul privind activitatea de control trebuie comunicat catre CSM si titularilor actiunilor disciplinare, dar acestea se comunica doar catre CSM nu si catre titular. Procedura specifica faptul ca hotararea CSM se comunica de catre persoana responsabila din DSCR instantelor vizate, dar aceasta este comunicata de catre CSM si doar in cazurile in care prin aceasta se dispune monitorizarea activitatii instantelor de catre IJ, aceasta are obligatia de a comunica hotararea catre instantele verificate. Procedura specifica faptul ca raportul final trebuie publicat pe site, dar doar rapoartele care sunt de interes public se publica", se numara printre neconcordantele constatate in raport.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

consiliului superior magistraturii csm inspectia judiciara
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

Dinu  | #627474
D le Ministru, luati masuri ci inspectia Judiciara,isi fac de cap sunt stat in stat
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1364 (s) | 22 queries | Mysql time :0.027262 (s)