News Flash:

Industria auto renaste din cenusa la Frankfurt?

15 Septembrie 2009
684 Vizualizari | 0 Comentarii
Industria auto renaste din cenusa la Frankfurt
Afisat la 19.20

Industria auto mondiala se aduna incepand de marti la Salonul de la Frankfurt pentru prima punere in scena de mare anvergura de la inceputul crizei care a dus la faliment gigantii General Motors si Chrysler, iar celelalte companii au fost nevoite sa isi reduca productia din cauza scaderii dramatice a cererii de masini.

Falimentele din SUA si concedierile din toata lumea au fost dureroase, mai ales pentru lucratorii care munceau de mult timp in industria auto si care nu au unde sa-si mai gaseasca alte slujbe la fel de bine platite.

Durerea a fost resimtita si de investitori, valoarea actiunilor lor in companiile auto atingand recorduri negative in ultimul an. In viitorul apropiat, majoritatea analistilor nu se asteapta la o revenire spectaculoasa pe bursele internationale.

"Guvernele s-au implicat ca sa protejeze industria auto pentru ca este un sector sensibil electoral si iesim din criza cu acelasi numar de companii, poate chiar mai multe, si acelasi numar de marci", precizeaza Michael Tyndal de la Nomura International, care crede ca poate ar fi fost nevoie de o cernere a firmelor auto, ca sa ramana pe piata doar cele de care e intr-adevar nevoie. Acum industria se confrunta cu o supraproductie.

Majoritatea companiilor importante vor fi prezente la Frankfurt, dar nu toate. Acest gen de show este costisitor, asa incat unii producatori auto au decis sa nu participe. Printre ei se numara Nissan, Honda, Mitsubishi, Daihatsu si Cadillac, relateaza BBC.

Dar cei mai mari jucatori de pe piata vor fi acolo si au aspiratii inalte, sperand sa isi extinda piata.

"Ford, Toyota si grupul Volkswagen vor sa ajunga la o acoperire globala", observa Erich Merkle de la Autoconomy.com.

Alte companii isi dau mana pentru a suporta impreuna costurile cercetarii si dezvoltarii de noi tehnologii sau pentru a patrunde pe piete noi. Fiat incearca sa preia Chrysler, producatorii germani BMW si Daimler lucreaza unul cu altul, dar si cu companiile frantuzesti Renault si Peugeot Citroen.

"Daca ne gandim la cati bani se cheltuie pentru noile tehnologii, e logic ca aceste firme sa lucreze impreuna", crede Michael Tyndal, care spera sa se formeze si unele aliante intre producatorii auto.

Salonul de la Frankfurt va fi dominat de producatorii tarii gazda, care aduc 42 din cele 82 de premiere mondiale.

"In ciuda crizei financiare, a 63-a editie a salonului e constanta: 753 de companii din 30 de tari vor fi reprezentate la cel mai important salon auto din lume. (...) Cele 82 de premiere mondiale vor oferi vizitatorilor o prezentare sclipitoare a noutatilor. Toata lumea spera sa iesim din criza, dar toti sunt nervosi si focusati pe termen scurt", spune Stuart Pearson, de la Credit Suisse.

Viitorul e ... electric

Viitorul industriei auto par a fi modelele electrice. Asa incat pentru Opel, de exemplu, mai important decat noul model Astra este Ampera, un hibrid alimentat atat electric, cat si pe baza de combustibil clasic.

La Salonul de la Frankfurt vor fi prezentate multe modele de masini electrice, aflate in diferite stadii de dezvoltare - de la concept la `gata de drum`. Companiile care s-au axat pe acest domeniu sunt Renault, Hyundai, Toyota si Ford.

Se pare insa ca si bogatii isi doresc modele hibride sau electrice. Asa se explica faptul ca Mercedes lanseaza un model hibrid din clasa S, BMW - unul din Seria 7, iar Audi face din R8 un model electric.
BMW si Mercedes prezinta pentru prima data si modele hibride diesel-electric, o solutie care pana acum a fost trecuta cu vederea de catre liderul masinilor hibride, Toyota, care a considerat-o prea scumpa.
Desi industria auto e gata sa inoveze si sa mearga mai departe, viitorul ramane motiv de ingrijorare. Programele "Rabla" se apropie de final, iar cererea din partea consumatorilor nu pare sa fi crescut.
Anul viitor se preconizeaza a fi cel putin la fel de greu ca 2009, iar unele estimari prevad o scadere a vanzarilor cu 20%.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2754 (s) | 24 queries | Mysql time :0.159901 (s)