News Flash:

Infern rutier la pret de 6 miliarde lei

13 Decembrie 2007
12354 Vizualizari | 16 Comentarii
Infern rutier la pret de 6 miliarde lei
• Municipalitatea ieseana a platit 6 miliarde lei firmei SC Consilier Construct SRL pentru a realiza un studiu de circulatie si a oferi solutii de deblocare a traficului • La 10 luni dupa aplicarea acestui studiu, circulatia pe strazile municipiului a devenit mult mai greoaie, de-a dreptul infernala • Chiar in prima zi de aplicare a recomandarilor din studiul de circulatie, politistii erau catarati pe stalpi, disperati sa rupa semnele de circulatie montate cu o zi inainte la recomandarea firmei Consilier Construct SRL • Cine a gresit? • Cine raspunde? • Este indreptatita municipalitatea sa ceara banii inapoi? • Reprezentantii firmei spun ca municipalitatea nu vrea sa aplice recomandarile din studiul de circulatie • Atunci, a cheltuit primaria 6 miliarde degeaba? • Un lucru este sigur: s-au cheltuit niste bani si este un trafic de cosmar


S-au platit 6 miliarde lei (600.000 RON) firmei Consilier Construct SRL din Bucuresti pentru a realiza un studiu de circulatie si a oferi solutii de fluidizare a traficului rutier si dupa aceea s-a asternut tacerea in jurul subiectului. Tacere sparta poate doar de claxoanele soferilor nervosi care nu mai reusesc sa ajunga acasa sau la serviciu. Cine raspunde? Din banii contribuabililor s-a cheltuit o suma mare pentru a rezolva o problema. Aceasta problema nu s-a rezolvat. Sunt memorabile secventele cu politistii care chiar in prima zi de punere in aplicare a recomandarilor din studiul de circulatie, erau catarati pe stalpi, disperati sa rupa semnele de circulatie montate cu o zi inainte la recomandarea firmei Consilier Construct. Asta deoarece politistii au considerat ca indicatoarele de Sens Unic erau montate aiurea si ingreunau traficul. Atunci, este indreptatita municipalitatea sa ceara banii inapoi? Pe de alta parte, reprezentantii firmei Consilier Construct SRL sustin ca municipalitatea nu le pune in aplicare sfaturile. Deci este vina municipalitatii, care a cheltuit 6 miliarde pentru a proceda tot dupa cum ii taie capul pe sefii din primarie. Cineva trebuie sa ofere raspunsuri. Reporterii cotidianului ZIUA de Iasi au vorbit cu politistii si cu specialistii in domeniu care au spus ca pentru bani mai putini puteau face un studiu de circulatie mult mai bun.

Secventa zilnica in trafic

Soferi cu spume la gura care termina tot repertoriul de injuraturi cat timp stau si asteapta la semafoarele amplasate aiurea, claxoane cu sunete stridente, pietoni nervosi si agitati din cauza traficului infernal. Acesta este filmul de cosmar pe care in fiecare dimineata si amiaza, soferii si pietonii trebuie sa il traiasca si sa ii faca fata, fara a-si pierde prea mult rabdarea si cumpatul. Zeci de minute pierdute la intersectiile supraaglomerate precum cea din Podu Ros, zona Garii sau Fundatie. Pentru a ajunge din cartierul Alexandru cel Bun sau CUG pana in Copou, soferii sunt nevoiti zilnic sa indure momente de umilinta. Astfel, o asemenea cursa dureaza uneori mai bine de o ora, desi, in mod normal, daca traficul ar fi bine organizat, nu ar trebui sa dureze mai mult de 25-30 minute. Revoltator este ca edilii orasului ridica din umeri, neputinciosi in fata uraganului de masini si a infernului de pe strazi. Nu au si nici nu vor sa accepte o solutie viabila, venita din partea unor specialisti tinuti in umbra.



Justificari?

"A durat un an si ceva pana am reusit sa facem studiul de circulatie. Trebuie mentionat ca acesta este un studiu de circulatie, nicidecum un proiect. Este un studiu general, o privire de ansamblu. Noi am propus mai multe idei, care trebuiau raportate la orasul Iasi si, in functie de necesitati, Consiliul Local sa le puna in practica. Perioada de un an si cateva luni cat a durat pana sa facem studiul, am stat mai mult in Iasi, unde am facut masuratori, insa nu numai, am mai fost si la Bucuresti", a declarat Constantin Durlut, inginerul proiectant al studiului de circulatie. Pentru realizarea acestui studiu, firma Consilier Construct SRL din Bucuresti a fost platita de municipalitatea ieseana cu suma de sase miliarde lei (600.000 RON).
Consilierul local Radu Botez, membru al Comisiei de Urbanism si al celei de Circulatie, a criticat modul in care a fost realizat acest studiu. "Cred ca studiul a fost un simulacru. Oricum, dupa un an este depasit. Nu s-a tinut cont de dezvoltarea urbana si nici de factorul uman. Este un proiect imobiliar in Nicolina care este oprit din cauza arterelor", a declarat Radu Botez. Acesta a oferit si cateva solutii pentru a debloca cea mai aglomerata dintre intersectii: cea din Podu Ros. "Aceasta intersectie se poate debloca fara costuri, folosind axul central al acelui rond. Majoritatea masinilor vin pe directia Nicolina-Centru, deci ar ajuta mult o asemenea decizie. Totodata, ar trebui sa stabilim sensuri unice pe splaiurile Bahluiului. Ar prelua mult din trafic. Propun aceste masuri de mult timp, nu stiu de ce nu se pun in aplicare. Oricum, solutiile sunt empirice, de scurta durata si nu ar trebui sa vina din partea mea", a mai declarat Radu Botez.
Studiul de circulatie a creat nemultumire pana si in randul conducerii primariei. "A fost o greseala. Nu vom mai apela la firme din Romania cand vom mai avea asemenea proiecte", a declarat saptamana trecuta Mihai Chirica, directorul tehnic al primariei.



Parerile specialistilor

Politistii, dar si specialistii ingineri care ar fi capabili sa realizeze un proiect de circulatie sunt de parere ca infernul de pe strazile iesene ar putea fi inlaturat in maximum o luna. "Specialistii de la Catedra de Autovehicule, impreuna cu sefii Politiei Rutiere sunt suficienti pentru a forma o echipa care sa rezolve problemele stringente ale circulatiei in Iasi. Planul se poate delibera intr-o luna, dupa care urmeaza aplicarea. Un astfel de plan nu ar costa mai mult de 150 milioane lei", a declarat prof. univ. dr. ing. Radu Gaiginschi, seful Catedrei de Motoare si Autovehicule Rutiere din cadrul Facultatii de Mecanica a Universitatii Tehnice Gheorghe Asachi Iasi. Dupa cum mai sustine acesta, edilii municipalitatii ar trebui sa plece capetele, sa renunte la mandrie si, in loc sa se gandeasca la cine stie ce firma proiectanta din strainatate care sa realizeze un plan de circulatie, sa apeleze la specialistii ieseni care chiar ar fi in stare sa faca ceva eficient in ceea ce priveste traficul. Politistii sunt absolut nemultumiti de studiul de circulatie realizat de firma angajata de primarie. Bani cheltuiti aiurea, studiu ineficient, trafic infernal. In concluzie, nu s-a schimbat nimic. "Nu se aplica mai nimic din planul de circulatie. Ce a adus bun a fost semaforizarea anumitor strazi. In Iasi se circula haotic, traficul este infernal. Nici nu vreau sa ma gandesc cum se va circula in Iasi peste un an. Daca se va mai putea circula si nu ar ramane oamenii blocati in trafic pur si simplu", a precizat inspector principal Costel Mandru, seful Biroului Siguranta Circulatiei pentru Mediul Urban din cadrul Politiei Rutiere Iasi.



Solutii pentru fluidizarea traficului

Specialistii sunt de parere ca nici un studiu nu are valabilitate si nu poate fi conceput atata timp cat sunt masini parcate pe bulevard si semafoarele sunt atat de aproape unele de altele. Acestea ar trebui puse la o distanta mai mare de 150 metri, astfel incat sa se poata fluidiza traficul. "Tot ce s-a facut pana acum s-a facut pentru siguranta circulatiei si nu pentru fluenta ei", a mai spus prof. Gaiginschi. Referitor la locurile de parcare, primaria ar trebui sa amenajeze locuri de parcare in fata blocului, pentru care omul sa plateasca. Astfel, nu si-ar mai lasa masina pe strada si nu ar mai incurca circulatia. De asemenea, si trotuarele ar putea fi folosite ca locuri de parcare, atata timp cat acestea sunt destul de mari si ar lasa loc si pietonilor sa mearga. "Noi nu ii sanctionam pe conducatorii auto care isi parcheaza masinile pe trotuar, atata timp cat lasa cel putin un metru loc pentru trecerea pietonilor", a declarat inspectorul principal Costel Mandru. In planul de circulatie facut de Consilier Construct SRL au fost prevazute foarte multe strazi cu sens unic. Si aceasta este o problema in Iasi. "Reteaua stradala nu este organizata foarte bine, astfel incat sa poata fi schimbate sensurile de circulatie. Este o zona colinara si asta ridica destule probleme", a mai precizat Mandru.



Asfaltarile transforma orasul intr-un imens santier

Luna trecuta, sefii primariei au decis suplimentarea contractului pentru asfaltarea strazilor din municipiu. Cu banii obtinuti prin imprumutul luat de la Dexia Kommunalkredit Bank se vor adauga la suma initiala alte 165 miliarde lei (16,5 milioane RON) catre firmele care lucreaza la Marea Asfaltare: Citadin SA, Euroconstruct Grup SA, Compania Constructii Feroviare Campulung Moldovenesc SA si Constructii Feroviare Grup Colas SA. Contractul initial viza cheltuirea unei sume de 332 miliarde lei (33,2 milioane RON) pentru reabilitarea a peste 70 de strazi din Iasi. Contractul a fost suplimentat pentru a finaliza lucrari deja incepute, dar si pentru a include alte strazi in program. Mihai Chirica, directorul tehnic al primariei, a afirmat ca in cazul unei noi licitatii, lucrarile suplimentare ar fi fost intarziate pana spre sfarsitul anului viitor. "Vrem sa modernizam si niste strazi secundare. De exemplu, s-a asfaltat Moara de Vant, dar nu a fost prinsa in program si strada Beldiceanu, cea care face legatura cu strada Eternitate. Acum a fost prinsa si strada Beldiceanu, dar si Vantu, Spital Pascanu, din aceeasi zona. Prin noul contract vrem sa modernizam si portiunea de la Little Texas si pana spre drumul de la Aeroport", a declarat Mihai Chirica. In primavara anului viitor, programul asfaltarilor va continua pe strazile Moara de Vant, Beldiceanu, Vantu, Spital Pascanu, Dragos Voda, Delfini, Mioritei, Soficu, Clopotari, Salciilor, Razoarelor, Libertatii, Vasile Ureche, Aeroportului, Holboca, Avionului si stradela Cazangiilor. De asemenea, vor fi refacute in totalitate bulevardul Socola, stradela Moara de Vant si strada Brandusa. Planul municipalitatii presupune realizarea de alveole, deoarece una dintre cele doua benzi de circulatie pentru fiecare sens este ocupata mereu de masini parcate. Termenul de executie va fi decalat pentru ca mai multe strazi nu au canalizare. Totodata, strazile Anastasie Panu, Arcu, Bacinschi, Garii si podul din Alexandru cel Bun nu pot fi asfaltate pana cand nu vor fi terminate lucrarile la liniile de tramvai.



justificari parerile specialistilor
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (16)

Gabi  | #25553
Daca se doreste sa fie parcate masinile pe trotuare, ce ne facem cu bordurile mai mult decat inalte sau pur si simplu montate dupa ureche?
Poate se atentioneaza si firmele care desfasoara lucrari si distrug parcarile, uitand apoi sa le refaca (CET si instalatia de caldura montata intr-un cartier de 50000 locuitori pentru cca 50 de familii maxim!)
Bine ar fi sa se mai reduca din centrul orasului semafoarele prea dese (z.Primarie) in schimb, sa se puna in functionare semafoare in zonele: Bras- Carrefour- P. de Piatra, Statia de salvare, Copou, Dacia.
Se circula la orice ora in Iasi de 10 ori mai greu ca in Bucuresti!
De Timisoara unde se zice ca e super-trafic, pot spune ca acesta este foarte bine semaforizat si fluidizat. De ce nu luam nici macar un exemplu?
Nu erau suficiente informatii de la soferi si politia rutiera, pentru ce si cine a platit primaria Iasi atatia bani pentru un studiu fara cap si fara coada pentru fluidizarea circulatiei?!
Pentru informarea reporterul ce a redactat articolul, pe Splai Bahlui - ambele maluri, este de f.multi ani sens unic!!!!!
SRA  | #25554
Solutii pentru fluidizarea traficului .

Sensurile unice singura solutie technica, dupa cum urmeaza :

1. Din fata agentiei TARAOM via parcarea Piata Unirii directia cobararea spre Podul Rosului din fata Palatului.

2, Din fata Palatului via Independentei- Fundatie.

Astfel cu aceste doua sensuri fluidizarea poate incepe

Masuri disciplinare sau organizatorice :

- Disciplina in trafic Politia lasata sa-si faca treaba
- Pedagogie si masuri stricte asupra :
Opriri,
Stationari si PARCARI

Investitii :

Parcari subterane
Taxa de trecere a orasului prin centru

Stefan RADOVEANU.
cleo  | #25555
In perioada de dupa 1989 o buna parte din cetateni au achizitionat containere de beton pe post de garaje si le-au amplasat pe spatiul public, intre blocuri. Se ocupa astfel un spatiu bun care ar putea fi amenajat drept parcare cu plata pentru cei care lucuiesc in blocurile din vecinatate, evitandu-se astfel parcarea pe carosabil. Un astfel de exemplu este in Piata Voievozilor, in apropierea blocului X6, unde aceste garaje de beton amplasate exact in mijlocul drumului, ocupa un spatiu ce ar putea fi amenajat foarte bine ca parcare si, de asemenea, impiedica si vizibilitatea, existand pericolul de accidente.
Dan  | #25556
Solutia:

1. Cumpararea de autobuze si elminarea maxi-taxiurilor
2. Decalarea orarului scolilor si universitatilor (de exemplu, studentii ar putea avea primul curs la 9:00 in loc de 8:00)
3. Crearea de benzi speciale pt AUTOBUZE si MASINI PERSONALE cu minim 1+3 pasageri si TAXIURI cu minim 1+1 pasager (sa nu sariti sa-mi spuneti ca e o idee comunista, deoarece se aplica cu succes in UK si Australia)

4. Crestearea treptata a taxelor de parcare pana in momentul in care cererea de locuri de parcare se va echilibra cu oferta
5. Amenzi drastice pentru cine parcheaza aiurea sau foloseste nejustificat benzile rezervate.
6. Reabilitarea trotuarelor (si a trecerilor de pietoni, pt a nu fi nevoiti sa se mearga prin balti) si plantarea de copaci pe margine, acolo unde se impune, desigur. De asemenea, elimiarea panourilor publicitarea aflate la mai putin de 10m de o trecere de pietoni!

7. Amenzi mari pt pietonii care traverseaza ca oile si absolvirea de orice vina a soferilor care accidenteaza pietoni ce traversau prin loc nepermis.
8. Intersectii hasurate unde, daca ti s-a oprit roata la masina, ti se suspenda carnetul pt un an (a se vedea San Francisco... pt cocalari: nu e comunism, e SUA). Ai loc unde sa iesi din intersectie, treci, nu ai loc, ramai pana se face. Ca altfel blochezi intersectia, cocalarule!
9. Pedepse drastice pt politistii corupti.

Altfel? In cateva luni tot orasul va fi paralizat.
iasul coruptiei  | #25557
Unde nu este cap, vai de picioare, cand este couptie la nivel inalt , progresul merge ca melcul propulsat de o basina, cand ai primar asa incompetent full options vai de Iasul asta.
Asfaltarile se executa cu chirpici = lut+balegar.
Nu vedeti la prima ploaie deja incepe sa se sfarme ?
Bitum pe dracu. Jigodiile folosesc retetare proaste special ca sa se strice in 6 luni drumurile. Cum drecu nu se strica soselele din vest la "prostanii" astia de gemani, olandezi etc, tot iarna vara au si ei. Unde e Justitia sa-i prinda pe SRL-istii astia care sug bani publici de pomana . Autobuze cu 200.ooo euro si nici macar cu aer conditionat. La pretul asta iei o masina de lux cu toate electronicele de ultimul racnet bagate in el. Autobuzele astea sunt marea teapa a Primariei. Ce tepe pe bani publici mai urmeaza ?
Eu sper sa ajunga constructorii de "sosele" sa le construiasca sediile la Politie, Prefectura asa cum se fac asfaltarile. In 6 luni sa le cada tavanul in cap, poate le vine in minte apoi sa le friga astora de la primarie niste controale la contractele incheiate si la dobitocii de diriginti de santier ce semneaza procesul verbal de executie finala de o calitate foarte proasta,execrabila, sa-i responsabilizeze pe cei ce semneaza contracte fara garantii la sosele pe 4-5 ani. A ajuns o normalitate furtul din avutul public. Azi cine fura o gaina, un telefon mobil, un bancomat face puscarie, cei care fura miliarde scapa basma curata.
Romanul se intreaba si acum in 2007 : avem Justie in Romania ?
Anonim  | #25558
un cosmar de 6 miliarde ...............nu mai votez PSD si NECHITA cit oi mai trai ........imi ia doua ore sa traversez orasul.
Mike  | #25559
Macar spaga luata de Nichita sa o recuperam
lucius  | #25560
Ce treaba sa aiba cu traficul alesii locali si politicienii?
Ei, smenarii, merg cu girofar sau cu helicopterul.
Plebea poa sa crape.
Si daca in Bucuresti e haosul lui Videanu Marmurologul, ce sa ceri provinciei?
Marius  | #25561
Cine a pus acel semn de intezis la stanga din fata la Casa Modei nu a gandit cu capul.
Anonim  | #25562
"la locurile de parcare, primaria ar trebui sa amenajeze locuri de parcare in fata blocului, pentru care omul sa plateasca. Astfel, nu si-ar mai lasa masina pe strada si nu ar mai incurca circulatia."
Tocmai ati citit o mostra de itiotenie marca Andreea Dumitru si Marius Parciu.
Intrebarea ramane unde ar putea sa fie amenajate locuri de parcare "in fata blocului". Unde?
romero  | #25563
`Cleo` are drepate , numai ca monstrii aia de beton sant folositi si in alte scopuri(camari ,depozite de marfa si altele )si masiniile proprietarilor (cei drept o parte ) tot in afara garajului monstru de beton stau parcate . Monsrul asta de beton folosit drept garaj impiedica si vizibilitatea pe stradutele astea inguste. Ne meritam soarta ,asa oameni asa tara .
ioana  | #25564
trebuie schimbat ceva, cine este vinovat sa plateasca
JOHN,SOFER IESEAN  | #25565
Ieri ca sa pot iesi din oras,mi-au trebuit 48 minute.Disntanta din Podul Ros,capat Pacurari.Si asta in conditii de traf cit de cit normal.Ma intreb,daca ningea masiv ,si vizibilitatea era redusa oare cit dura?Si ce-o sa ne facem in momentul cind taxa va de prima inmatriculare va fi desfiintata si o sa ne trezim cu cel putin 15% mai multe masini?De ce nu constientizeaza primaria ca vom avea probleme mult mai mari ca in Bucuresti,deoarece strazile sunt mult mai inghesuite?
Nichipercea  | #25566
Schimbati primarul si sa vedeti cum se rezolva problema . In aceasta vara pe postul tv Tele M s-a difuzat un reportaj in care toti consilierii din Primaria Iasi in frunte cu dl. Nichita , spuneau ca cele doua proiecte de pasaje rutiere , vechi inca de pe vremea "regretatului" nu sunt de actualitate . Inca odata trebuie sa realizam ca traim in blocurile construite de el , invatam in scolile construite de el , murim in spitalele construite de el , ne miscam pe soselele construite de el ...
midorin42  | #25567
Nu stiu cine a avut initiativa de a transforma portiunea din strada Th. Pallady dintre str. Lascar Catargi si str. Nicolae Balcescu in strada cu circulatie in ambele sensuri !!! Ani de zile strada Th. Palldy avea sensul de mers unic dinspre str. Lascar Catargi spre str. N. Balcescu si apoi, mai departe, spre str. Sararie, fiind dirijat traficul invers, dinspre str. Sararie spre str. Lascar Catargi pe str. Ralet, aflata la cateva zeci de metri mai incolo. O minte "isteata" a transformat bucata de strada Th. Pallady, mentionata mai sus, in str. cu circulatie in ambele sensuri. Rezultatul ? Ambele laturi ale portiunii de strada amintite sunt blocate de masini parcate, ramanand numai un coluar de trecere pentru o masina pe mijlocul strazii, astfel incat frecvent masinile se intalnesc bot in bot, soferii gratulandu-se cu tot ce le vine la gura.
midorin42  | #25568
Rog reporterii ziarului dvs sa mearga pe drumul de la Fortus pana la Horpaz pentru a constata urmatoarele:
- portiunea din sos. Nicolina cuprinsa intre capatul autobuzelor 27 si 41 si AJC Anamaria este neiluminata;
- in aceasta portiune carosabilul este lasat formand doua lacuri de acumulare care se intind pe ambele sensuri de mers, fiind adevarate capcane pentru soferii care nu cunosc drumul;
- pe sensul de mers dinspre iesirea din Iasi spre Fortus acest "lac" de acumulare a implinit varsta de 18 ani ! La multi ani cu ocazia majoratului !!!
In toti acesti ani primaria nu facut altceva decat sa marcheze locul cu semne de circulatie ce avertizeaza asupra denivelarilor si interzice depasirea vitezei de 30 km la ora. Intre timp si aceste semne au disparut!!
- portiunea din aceeasi sosea Nicolina cuprinsa intre Ed Mario si intrarea in Horpaz nu are santuri laterale de scurgere a apei astfel incat , atunci cand ploua , se formeaza pe sosea un amestec de noroi si apa care se imprastie pe parbrizele masinilor si pe hainele pietonilor.
Doresc sa precizez ca vorbesc despre una din intrarile in neasemuit de frumosul nostru municipiu, oras european, capitala a culturii, cel mai reprezentativ oras de la granita de est a UE !
Multumim domnului primar Nchita !!! Hai POLI !!!
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1532 (s) | 22 queries | Mysql time :0.021298 (s)

loading...