News Flash:

Inglodati in datorii pentru liniile de tramvai

13 Noiembrie 2006
891 Vizualizari | 0 Comentarii
• BERD a umplut contractul de imprumut cu tot felul de comisioane si penalitati de intarziere • In schimb, Gheorghe Nichita se lauda ca a obtinut cea mai mica dobanda din tara pentru un imprumut BERD


Consiliul Local a decis sa angajeze bugetul local intr-un credit de 15 milioane Euro, banii fiind folositi pentru reabilitarea si modernizare a 16 kilometri de linie de tramvai din municipiul Iasi. Primarul Gheorghe Nichita a apelat pentru credit la Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare (BERD), institutie bancara foarte apreciata de edil si cu care a dezvoltat o relatie speciala. Pana acum, Nichita a demarat cu BERD imprumuturi pentru RAJAC, atunci cand era director la RAJAC, pentru ca odata venit in primarie sa indatoreze CET cu 30 milioane Euro. Acum este randul unui imprumut direct al bugetului local pentru liniile de tramvai ale RATP. In spatele proiectului edilitar, necesar orasului, contractul de imprumut contine tot felul de comisioane ce trebuie platite bancii. In schimb, primarul se lauda ca a obtinut cea mai mica dobanda acordata de BERD. Practic, pe langa rata anuala interbancara in Euro (Euribor) dobanda va contine un coeficient de 1,26, mai mic decat cota obisnuita a BERD, de 1,6 - 2 procente. "Am obtinut la negocieri cea mai mica dobanda din tara pentru un imprumut BERD. Exista multe oferte din partea bancilor si este normal sa avem conditii mai bune. Trebuie sa urgentam procedurile de aprobare a acestui imprumut pentru ca in luna decembrie board-ul bancii sa poata aproba creditul, iar din primavara sa poata incepe lucrarile", a precizat primarul Gheorghe Nichita.
Acordul de imprumut nu este insa batut in cuie. O comisie stabilita de Consiliul Local va porni propriile negocieri cu banca, urmand sa fie stabilita forma definitiva a prevederilor.

Conditii impovaratoare

Conform proiectului, din banii oferiti de BERD vor fi reabilitate 8 tronsoane de linii de tramvai insumand 15,97 kilometri cale de rulare. Necesarul calculat de RATP pentru aceste modernizari este de 14,5 milioane Euro, insa primaria a hotarat sa imprumute mai mult, mai precis 15 milioane Euro. Creditul va fi impartit in doua transe, la inceput 10 milioane Euro si apoi alte 5 milioane Euro. Banii vor fi rambursati in 20 de rate, timp de 10 ani. Prevederile acordului propus de BERD are insa multe alte dari ce trebuie platite de bugetul local in afara dobanzii propriu-zise. De exemplu, inainte de a primi vreun Euro de la banca, primaria trebuie sa plateasca un comision de angajare a imprumutului, nu mai putin de 150 mii Euro. Apoi se instituie conditii foarte stricte pentru trageri, rambursare sau plata anticipata a ratei. Practic, daca RATP nu ia bani din contul bancii, primaria plateste comision, daca se intarzie rata sunt stipulate penalizari, daca se plateste inainte de termenul ratei, un alt comision este pregatit. Chiar daca primaria nu mai vrea toti banii, trebuie sa plateasca o taxa de anulare de 1 la suta din maximul sumei de imprumut.



conditii impovaratoare
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1471 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018489 (s)

loading...